• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Devotion

Fru R: fy då! Det låter inget vidare.. :( hoppas verkligen att du mår bättre snart!!!

• Fru R

Tack Devotion, men det är mest gnäll just nu. Visst önskar jag att det slutade svartna för ögonen för det är ganska irriterande, men jag är ganska van pckså... Men att han var tvungen att börja idag... huga, vi måste antagligen åka och köpa kakel ikväll eller senast imorgon, ser framför mig hur maken får köra mig i vagnen på varuhuset! Gärna en skylt med "Invalido" över huvudet! Hahhahahah.

Hur mår ni andra då!? Ingen som  har något roligt att dela med sig av!?

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Devotion

Man får klaga ibland! jag förstår att det är jobbigt med hantverkare i huset när man bara vill vara själv!

Imorgon är det två veckor till RUL! Det närmar sig!!!!

själv är jag på ovanligt gott humör! Jag blir så påverkad av vädret och helgen har ju varit underbar!!!

Är det någon annan som får ont i ländryggen på kvällen när ni har stått och gått mycket på dagen?! Jag har känt det vid två tillfällen när jag har promenerat o grejat mycket på dan. Jag har inte märkt så mycket under dagen men på kvällen när jag suttit i soffan en stund har jag knappt kunnat resa mig!

• L86
    Fru R skrev 2011-03-07 08:59:25 följande:
    Tack Devotion, men det är mest gnäll just nu. Visst önskar jag att det slutade svartna för ögonen för det är ganska irriterande, men jag är ganska van pckså... Men att han var tvungen att börja idag... huga, vi måste antagligen åka och köpa kakel ikväll eller senast imorgon, ser framför mig hur maken får köra mig i vagnen på varuhuset! Gärna en skylt med "Invalido" över huvudet! Hahhahahah.

Fy, så jobbigt!! Hoppas du blir bättre snart!!

Jag är som vanligt också invalido med min migrän. Rynkar på näsan Vaknade i natt med fruktansvärd värk och illamående. Mår så illa nu med... vet att jag måste försöka få i mig nått för att huvudet kanske ska bli lite bättre. Vet bara inte vad jag kan få i mig...? Tips? Just nu kämpar jag med te, men borde nog ha i mig nåt mer. Trist detta blev. Gnäll från mig med Glad
  • Capa
    Devotion skrev 2011-03-07 09:11:52 följande:
    Man får klaga ibland! jag förstår att det är jobbigt med hantverkare i huset när man bara vill vara själv!

själv är jag på ovanligt gott humör! Jag blir så påverkad av vädret och helgen har ju varit underbar!!!

Är det någon annan som får ont i ländryggen på kvällen när ni har stått och gått mycket på dagen?! Jag har känt det vid två tillfällen när jag har promenerat o grejat mycket på dan. Jag har inte märkt så mycket under dagen men på kvällen när jag suttit i soffan en stund har jag knappt kunnat resa mig!
    Åh fy jo, igår dammsög jag och tvättade golven en snabbis, min rygg var helt sönder sen kändes det som. Gick och ojjade mig hela kvällen och låg bara raklång i soffan och tyckte synd om mig själv haha
    L86 skrev 2011-03-07 09:40:03 följande:
    Fy, så jobbigt!! Hoppas du blir bättre snart!!

Jag är som vanligt också invalido med min migrän. Rynkar på näsan Vaknade i natt med fruktansvärd värk och illamående. Mår så illa nu med... vet att jag måste försöka få i mig nått för att huvudet kanske ska bli lite bättre. Vet bara inte vad jag kan få i mig...? Tips? Just nu kämpar jag med te, men borde nog ha i mig nåt mer. Trist detta blev. Gnäll från mig med Glad
    Nämen ååååh din stackare med migrän Rynkar på näsan Illamående är verkligen heller ingen höjdare men en släng av båda två är ju verkligen dubbelt helvete. Jag lider också av både illamående kräkningar och migränanfall då och då så jag vet precis hur det känns och fy faaaan säger jag bara!! Det enda som jag får ner när jag kräker är isglass. Ibland kommer tom det upp men pröva med det om du har det hemma. Både lite socker och vätska i ett  Tungan ute
    Fru R skrev 2011-03-07 08:59:25 följande:Tack Devotion, men det är mest gnäll just nu. Visst önskar jag att det slutade svartna för ögonen för det är ganska irriterande, men jag är ganska van pckså... Men att han var tvungen att börja idag... huga, vi måste antagligen åka och köpa kakel ikväll eller senast imorgon, ser framför mig hur maken får köra mig i vagnen på varuhuset! Gärna en skylt med "Invalido" över huvudet! Hahhahahah.

Hahaha, invalido *asg* Det låter ju inte alls bra eller kul att du mår så dåligt idag. Typiskt att en hantverkare skulle komma då och tjöta sönder huvet på dig. Håller tummarna att du får slumra in en stund och få lite nya krafter Glad Annars händer här inget kul.... eller jo iofs, känner bebisen mer och mer nu. Just nu fladdrar det till som tusan i magen. Så himla mysigt när man får respons på att det faktiskt är nåt därinne. Det är nog först nu som det går upp för mig att jag faktiskt är gravid. Också är jag så sjuuukt sugen på kräftor!! MÅSTE köpas idag haha =)
  • Blondie82
    Tungan uteDevotion skrev 2011-03-07 09:11:52 följande:
    Då har vi RUL samma dag. Oj så man längtar nu Glad Var och kollade barnvagn i helgen på babyproffsen på backaplan, har inte varit där inne förut men oj vad till sig man böev när man gick in dit. Man ville ju ta med sig hela affären hem Skrattande. Vad det gälde barnagnar kom vi i alal fall fram till att det får bli en med "rörliga" hjul fram, tänk då kanske till och med lilla jag kan köra för en gång skull utan att bli helt slut Tungan ute. Vi funderarde påa tt avvakta tills barn och babymässan är och beställa där rabatterat istället, den är ju i mitten av april, det borde väl inte vara för sent att beställa då???

Hu jobbigt med både migrän och att det svartnar för ögonen Rynkar på näsan hoppas ni blir bättre under dagen. Själv har jag kommit in i någon jobbig rytm där jag mår dåligt på eftermiddan och kvällen med huvudvärk och allmän värk i kroppen och ibland feberfrossa. Men varje morgon är det bättre, vilket gör att man inte ger sigsjälv tillstånd att vara hemma från jobbet... Vill verkligen inte bli sjuk men det är jobbigt att alla krafter går åt dagtid och sen när man äntligen är lite ledig så orkar man inte göra något. Haha så fick jag gnälla av mig lite också Flört 
  • Fru R

Devotion: ryggen ja, inte visst jag att man kunde anstränga sig så lite och få så ont. Därför städar jag inte längre! Det får mannen göra. Något ska han ju vara bra för... Nej, han är så överbeskyddande att det finns inte. Så söt men ändå lite irriterande. Vila mera och jobba mindre.

Capa: sluta städa kvinna. Ska jag säga i och för sig. Igår hade jag en timme då jag kände mig bättre och då skulle jag självklart in i badrummet och skruva bort krokar och börja riva platmattan så snickaren inte skulle behöva lägga tid på det. Det gick i undefär en kvart, sedan var jag helt slut. Kan bara inte sitta stilla.

L86 och Blondie: Nej, migrän är inget att hurra för! Inga tips att ge på vare sig det eller illamåendet, men jag har hört andra säga att isglass ska vara bra.

Oh, va sugen jag blev på kräftor!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Devotion

Blondie - vilken tid ska du på RUL? På östra? Vi kanske ses där!

Oj vad skönt att slippa städa!! Men samtidigt har jag svårt att bara sitta still också! I helgen har jag kluvit och burit ved! Har alltid tränat och varit igång mycket men nu på sistone har jag verkligen legat av mig! Ska försöka komma igång och träna lite mer igen - även om det får bli i ett lagom tempo! Hur har ni andra gjort med träning och sånt?!

• Capa
    Blondie82 skrev 2011-03-07 10:04:51 följande:
    Då har vi RUL samma dag. Oj så man längtar nu Glad Var och kollade barnvagn i helgen på babyproffsen på backaplan, har inte varit där inne förut men oj vad till sig man böev när man gick in dit. Man ville ju ta med sig hela affären hem Skrattande. Vad det gälde barnagnar kom vi i alal fall fram till att det får bli en med "rörliga" hjul fram, tänk då kanske till och med lilla jag kan köra för en gång skull utan att bli helt slut Tungan ute. Vi funderarde påa tt avvakta tills barn och babymässan är och beställa där rabatterat istället, den är ju i mitten av april, det borde väl inte vara för sent att beställa då???

Hu jobbigt med både migrän och att det svartnar för ögonen Rynkar på näsan hoppas ni blir bättre under dagen. Själv har jag kommit in i någon jobbig rytm där jag mår dåligt på eftermiddan och kvällen med huvudvärk och allmän värk i kroppen och ibland feberfrossa. Men varje morgon är det bättre, vilket gör att man inte ger sigsjälv tillstånd att vara hemma från jobbet... Vill verkligen inte bli sjuk men det är jobbigt att alla krafter går åt dagtid och sen när man äntligen är lite ledig så orkar man inte göra något. Haha så fick jag gnälla av mig lite också Flört 
    Haha gnäll och gnäll verkar som vi alla lider av graviditetskrämpor nu, härligt haha Eller inte..... Tungan ute
    Jag är värst på kvällarna med, måste vara någt som går haha
    Vi vill också ha en vagn med rörliga hjul där fram haha Jag har hittat queenette (som jag däremot hört lite dåligt om) också teutonia förstås..... men än en gång som du tänkte vi avvakta till baby-barnmässan, hihi Vi kanske kommer skjuta fram samma vagn med i augusti Flört
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011