• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    BabyDevotion skrev 2011-03-07 10:42:49 följande:
    Blondie - vilken tid ska du på RUL? På östra? Vi kanske ses där!

Oj vad skönt att slippa städa!! Men samtidigt har jag svårt att bara sitta still också! I helgen har jag kluvit och burit ved! Har alltid tränat och varit igång mycket men nu på sistone har jag verkligen legat av mig! Ska försöka komma igång och träna lite mer igen - även om det får bli i ett lagom tempo! Hur har ni andra gjort med träning och sånt?!
    Har RUL på barnmorskegruppen. Som tur är fick jag en tid redan klockan 8 på morgonen, segt om man hade behövt gå till jobbet och vänta innan Flört Vad det gäller träning så har jag inte tränat speciellt mycket, försöker dock vara duktig och promenera lite varje dag även om det inte blir så långt. Och så blir det ju yogan som börjar här i slutet av mars!
    Capa skrev 2011-03-07 10:46:47 följande:
    Haha gnäll och gnäll verkar som vi alla lider av graviditetskrämpor nu, härligt haha Eller inte..... Tungan ute
    Jag är värst på kvällarna med, måste vara någt som går haha
    Vi vill också ha en vagn med rörliga hjul där fram haha Jag har hittat queenette (som jag däremot hört lite dåligt om) också teutonia förstås..... men än en gång som du tänkte vi avvakta till baby-barnmässan, hihi Vi kanske kommer skjuta fram samma vagn med i augusti Flört
    Haha ja det är väl skönt vi alla gnäller av oss lite Flört inte kul men krämpor men ändå en liten trygghet i att man inte är ensam. Sambon kan ha svårt att hänga med i svängarna och förstå så då är det skönt att kunna vända sig till andra som gör det Glad
    Jag är väldigt inne på en teutonia faktiskt. Så finns den i ett bra erbjudande på mässa så komemr det bli en sån! Åh det skall bli så mysigt när vi alla kommer där med våra vagnar BabySkrattande
  • Greta
    Devotion skrev 2011-03-07 10:42:49 följande:
    Blondie - vilken tid ska du på RUL? På östra? Vi kanske ses där!

Oj vad skönt att slippa städa!! Men samtidigt har jag svårt att bara sitta still också! I helgen har jag kluvit och burit ved! Har alltid tränat och varit igång mycket men nu på sistone har jag verkligen legat av mig! Ska försöka komma igång och träna lite mer igen - även om det får bli i ett lagom tempo! Hur har ni andra gjort med träning och sånt?!
    Att sluta röra på mig skulle nog vara det sämsta jag kunde göra, både för kroppen och huvudet. Mitt mål är att träna på så länge jag kan och förhoppningsvis ända till slutet. Man får bara anpassa träningen efter hur man är i kroppen. Jag slappade också till mig efter min illamående-månad och har inte riktigt kommit igång ordentligt efter det. Man kan oftast träna mer än vad man tror som gravid, bara man lyssnar på sin kropp.
    Devotion skrev 2011-03-07 09:11:52 följande:
    Man får klaga ibland! jag förstår att det är jobbigt med hantverkare i huset när man bara vill vara själv!

Imorgon är det två veckor till RUL! Det närmar sig!!!!

själv är jag på ovanligt gott humör! Jag blir så påverkad av vädret och helgen har ju varit underbar!!!

Är det någon annan som får ont i ländryggen på kvällen när ni har stått och gått mycket på dagen?! Jag har känt det vid två tillfällen när jag har promenerat o grejat mycket på dan. Jag har inte märkt så mycket under dagen men på kvällen när jag suttit i soffan en stund har jag knappt kunnat resa mig!
    För mig är det tvärtom. Jag får ont i ryggen när jag sitter ner i mer än 20 min. Det är liggande eller stående läge som gäller. Det lustiga är att det sitter mitt på ryggen, bara på höger sida. Jag ska ringa min BM och fråga om jag kan få gå till en sjukgymnast. Att inte kunna sitta är ett problem när både jobb och plugg utgår från sittande läge. 
  • Devotion

Blondie82: Vi har också en tidig tid (07:45) den 22e, men på östra! Jag tyckte det var skönt så att man kan åka direkt till jobbet sen!

• Jenric

Hör att det är lite krämpor både här och där...  Tungan ute Känner igen mig i detta också. I helgen hade jag som "mission" att plocka undan alla byxor och kläder som jag ändå inte kommer kunna använda ett tag framöver. Nu är det lättare att hitta i garderoben på morgonen! Upp och ner på stol i garderob och luckor... Till slut tog det "stopp" så jag satte mig bara stilla på sängen en stund, när mannen kom förbi med tvätt som han skulle hänga upp, och såg lite undrande ut... hahaha... han flinade lite bara och sa att det var bra att jag lyssnade på kroppen. Jag vill ju inte helt sluta göra saker hemma bara för att jag är gravid, men jag tänker en och två gånger innan jag ska lyfta något tungt. Att dammsuga är jobbigt, men funkar om man tar paus mitt i. Har fördelen med att min man gillar att ha det rent, och han städar hellre ofta än att ha storstädning då och då. Försöker också hålla igång träningen så  mycket det är möjligt, tror att man ha igen det senare. Även om det bara blir en längre promenad på söndagen så är jag nöjd, blir det två-tre gym/vatten/pass så är det bonus Glad

• Jenric

Vi har förresten pratat om att flytta till en något större lägenhet (redan innan vi blev gravida) men funderar fram och tillbaka på om det är bäst att göra före eller efter bebisen kommer... Några erfarenheter?

• sjövildabarn
    Jenric skrev 2011-03-07 11:48:58 följande:
    Vi har förresten pratat om att flytta till en något större lägenhet (redan innan vi blev gravida) men funderar fram och tillbaka på om det är bäst att göra före eller efter bebisen kommer... Några erfarenheter?
    jag hade gjort det innan. jag flyttade när min älsta var en månad och det var ingen hit kan jag säga sååå jobbigt.
    skönt att ha det klart innan :)
  • sjövildabarn

shit insåg nu att jag har rul om en och en halv vecka blev så nervös och tänker att jag går inte dit. så löjligt men usch så rädd att det ska vara något knas och hade helst gjort det ensam. alltså ul. hahah nu låter jag helt knäpp

• emelielj
    Jenric skrev 2011-03-07 11:48:58 följande:
    Jag är mitt uppe i ett öägenhetsbyte nu för att få en större, förhoppninsvis får vi ett ja från våra hyresvärdar och flyttar om fyra veckor, jag är nu i vecka 20. Mycket senare hade nog varit jobbigt. Men vet inte vad som hade varit jobbigast, att flytta gravid eller med bebis!
  • Fru R

Oj, här är man borta en liten stund och se va mycket som skrivits!

sjövildabarn skrev 2011-03-07 10:51:09 följande:
    vad tror ni är lättast snitt eller igångsättning att få
    Det beror nog på anledning har jag fått för mig. Om man har förlossningsrädsla eller en jobbig förlossning bakm sig så kejsarsnitt, men igångsättning snarare vid stor bebis eller komplikationer.
    Ang flytt så är det nog väldigt individuellt, men jag hade inte velat flytta med en liten bebis. Hellre gravid för då kan man deligera!

Ang träning så tror jag inte att jag behöver skriva att sånt håller jag inte på med. Är glad om jag orkar gå till jobbet och tillbaka!

Ok, skjut mig någon, han sågar golv och kapar rör i badrummet bredvid där jag ligger!!! GAAAAAH!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    sjövildabarn skrev 2011-03-07 12:12:00 följande:
    shit insåg nu att jag har rul om en och en halv vecka blev så nervös och tänker att jag går inte dit. så löjligt men usch så rädd att det ska vara något knas och hade helst gjort det ensam. alltså ul. hahah nu låter jag helt knäpp
    Det är klart du ska gå! Det kommer gå jättebra ska du se!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011