• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • sjövildabarn

jag föder så snabbt och känner mig rädd för detta.

sen var det en läkare som kom in efter förlossningen och sabbade ännu mera för mig.

Hon drog en tork i underlivet på mig och gick in och klippte i min slidvägg utan bedövning . hon klippte bort cystor.

Barnmorskan började gråta. sen masserade hon min mage läänge och ja fy fan säger jag

• Fru R
    sjövildabarn skrev 2011-03-07 12:45:52 följande:

jag föder så snabbt och känner mig rädd för detta.

sen var det en läkare som kom in efter förlossningen och sabbade ännu mera för mig.

Hon drog en tork i underlivet på mig och gick in och klippte i min slidvägg utan bedövning . hon klippte bort cystor.

Barnmorskan började gråta. sen masserade hon min mage läänge och ja fy fan säger jag

Fy fan!! Vissa människor borde skjutas på plats!

Ok, snabb föelossning känner jag igen! Prata med din bm och boka in ett aurora samtal, utan det kan det nog bli tufft att få det beviljat.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • sjövildabarn
    Fru R skrev 2011-03-07 12:56:09 följande:
    Fy fan!! Vissa människor borde skjutas på plats!

Ok, snabb föelossning känner jag igen! Prata med din bm och boka in ett aurora samtal, utan det kan det nog bli tufft att få det beviljat.
    ja det är därför jag kan tänka mig att bli igångsatt så jag är på plats liksom.
    ja om min bm nu går med på det.
    hon tycker jag e löjlig det är ju tredje barnet
    tycker det blir värre och värre liksom
  • L86

Måste bara tipsa om det nta programmet som börjar på 4:an ikväll kl.21. En unge i minuten! Handlar om förlossningen i Västerås om jag inte är helt fel ute.

• Fru R
    sjövildabarn skrev 2011-03-07 13:06:57 följande:
    ja det är därför jag kan tänka mig att bli igångsatt så jag är på plats liksom.
    ja om min bm nu går med på det.
    hon tycker jag e löjlig det är ju tredje barnet
    tycker det blir värre och värre liksom
    Men va löjlig hon är, det är väl inte hennes jobb att bedömma om du ska få det eller inte. Byt bm till någon som tar dig på allvar, hade jag gjort, men jag är å andra sidan lite rabiat.
    Första eller femtonde spelar väl ingen roll förutom att du faktiskt nu vet mera vad som händer. Hur snabbt pratar vi?

L86, oh, får se om jag vågar. Gillar inte de programmen riktigt, blir antingen bölig eller rädd. Eller så sover jag vid den tiden.

Nu har äntligen sågandet upphört här hemma. Huga, ska sätta mig framför tvn med lite glass tror jag.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • sjövildabarn
    Fru R skrev 2011-03-07 13:37:26 följande:
    Men va löjlig hon är, det är väl inte hennes jobb att bedömma om du ska få det eller inte. Byt bm till någon som tar dig på allvar, hade jag gjort, men jag är å andra sidan lite rabiat.
    Första eller femtonde spelar väl ingen roll förutom att du faktiskt nu vet mera vad som händer. Hur snabbt pratar vi?

L86, oh, får se om jag vågar. Gillar inte de programmen riktigt, blir antingen bölig eller rädd. Eller så sover jag vid den tiden.

Nu har äntligen sågandet upphört här hemma. Huga, ska sätta mig framför tvn med lite glass tror jag.
    rabiat hade jag behövt vara hahah peppar mig det e bra.
    två timmar 27 min med första från start andra en timma o 20 min från halva livmodertappen tills allt var klart. jag vet inte hur lång tid riktigt var ju på förlossningen utav en annan anleddning var på förlossningsrummet i 14 minuter
  • Fru R
    sjövildabarn skrev 2011-03-07 13:54:59 följande:
    rabiat hade jag behövt vara hahah peppar mig det e bra.
    två timmar 27 min med första från start andra en timma o 20 min från halva livmodertappen tills allt var klart. jag vet inte hur lång tid riktigt var ju på förlossningen utav en annan anleddning var på förlossningsrummet i 14 minuter
    Huga! Tyckte min var snabb. Kom in öppen 10 cm och hon var ute 1 timme och 21 minuter senare. Men 14 minuter måste ju vara något slags rekort!
    Prata med henne eller byt bm, det är ditt välbefinnande vi pratar om så stå på dig. Men det är lättare för mig att säga än att göra det.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • sjövildabarn
    Fru R skrev 2011-03-07 14:02:07 följande:
    Huga! Tyckte min var snabb. Kom in öppen 10 cm och hon var ute 1 timme och 21 minuter senare. Men 14 minuter måste ju vara något slags rekort!
    Prata med henne eller byt bm, det är ditt välbefinnande vi pratar om så stå på dig. Men det är lättare för mig att säga än att göra det.
    jo sant såg att jag stava helt knas. :)
    ont iaf värkarna vände på hälflen
  • Jenric

Tycker mig börja se den där randen som man kan få på magen... spännande! :)

• TantKerstin
    sjövildabarn:  Åh..snabb förlossning, GE MIG! Men prata med läkaren på MVC annars o se om du kan få en remiss till Aurora.

Är det någon som har vart på Aurora förresten?

JenJen80: Jag flyttar hellre innan bebisen kommer, det är så mycket ändå efter en förlossning och flyttar ni medan du är gravid så slipper du ju bära, då kan du helhjärtat ägna dig åt att vara arbetsledare istället och säga vad alla andra ska göra 

Hur gick det för er som har gjort RUL förresten?

Och idag blir det återbesök hos läkaren för att se hur det står till med blödningen under moderkakan. Tänkte först att jag minsann inte behövde ett återbesök men sen blev jag sådär lite härligt nervös igen och kom på att det nog kan vara bra för att mitt sinne ska få ro så jag kan ägna mig helhjärtat åt skolan igen *wee*

Vad tror ni om fika snart igen då? (vi är fortfarande vänner)
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011