• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Blondie82
    Jenric skrev 2011-03-08 00:11:03 följande:
    Tycker mig börja se den där randen som man kan få på magen... spännande! :)
    Jag tycker mig också se en liten rand på mig. Stod länge och väl i belysningen i badrummet och tittade. Till slut fick jag ropa på min sambo för att få bekräftat att jag inte bara inbillade mig den Glad men när han sa att han såg den också så trodde jag på det!
    TantKerstin skrev 2011-03-08 08:16:52 följande:
    sjövildabarn:  Åh..snabb förlossning, GE MIG! Men prata med läkaren på MVC annars o se om du kan få en remiss till Aurora.

Är det någon som har vart på Aurora förresten?

JenJen80: Jag flyttar hellre innan bebisen kommer, det är så mycket ändå efter en förlossning och flyttar ni medan du är gravid så slipper du ju bära, då kan du helhjärtat ägna dig åt att vara arbetsledare istället och säga vad alla andra ska göra 

Hur gick det för er som har gjort RUL förresten?

Och idag blir det återbesök hos läkaren för att se hur det står till med blödningen under moderkakan. Tänkte först att jag minsann inte behövde ett återbesök men sen blev jag sådär lite härligt nervös igen och kom på att det nog kan vara bra för att mitt sinne ska få ro så jag kan ägna mig helhjärtat åt skolan igen *wee*

Vad tror ni om fika snart igen då? (vi är fortfarande vänner)
    Hoppas allt går bra för dig på läkarbesöket idag!! Lika bra att kolla det även om du tycker det är onödigt för annars kanske du går och tänker på det och blir orolig och nervös.

Jag har en kompis som varit hos en aurora. Hon var livrädd för att föda redan innan hon blev gravid och sedan hon fick positivt på stickan så var hon helt säker på att han ville ha kejsarsnitt. men efter att par samtal hos sin aurora så bestämde hon sig faktiskt för att föda. Hon var jättenöjd med samtalen och sa att det var det enda som kunde lugna ner henne. Så jag tycker verkligen att man skall be om att få gå till en sån om man är väldigt orolig!!

Åh fika snart igen tycker jag låter som en toppenbra ide!! Missade ju förra så nu hoppas jag på en snart Glad. Vad tror ni om en kväll på en veckodag denna gång? (bortrest 2 helger i rad nu och vill gärna inte missa igen Flört)
  • Fru R

Tant Kerstin: lycka till hos läkaren idag.
    Oj vet inte om någon jag känner vait på Aurora samtal, men har en kompis som blev beviljad kejsarsnitt, men det var för att hon sprack härifrån till evigheten vid sin första förlossning.

Nope, ingen rand på magen här inte.

Fika låter jättetrevligt, men gärna efter måndag nästa vecka så jag hinner hem från Barcelona.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Jenric skrev 2011-03-08 00:11:03 följande:
    Tycker mig börja se den där randen som man kan få på magen... spännande! :)
    Jag har bara blivit alldeles hårig på min haha Kommer nog förvandlas till en apa om det fortsätter såhär Obestämd
    Fru R skrev 2011-03-08 08:58:59 följande:
    Tant Kerstin: lycka till hos läkaren idag.
    Oj vet inte om någon jag känner vait på Aurora samtal, men har en kompis som blev beviljad kejsarsnitt, men det var för att hon sprack härifrån till evigheten vid sin första förlossning.

Nope, ingen rand på magen här inte.

Fika låter jättetrevligt, men gärna efter måndag nästa vecka så jag hinner hem från Barcelona.
    Åååh ska du till Barcelona din fuskis!! Jisses så häääärligt!!
  • Capa

Åååh, ännu ett beklagande.... ställde mig på vågen. Har gått upp nåt fruktansvärt.... 3 kg kvar tills vikten jag vägde som MEST när jag väntade Leonora, herrejisses var ska detta sluta!! Vräker i mig mat nu ju när jag kan äta, kanske dags att tänka sig för..... Rynkar på näsan

• sjövildabarn
    Capa skrev 2011-03-08 09:06:40 följande:
    Åååh, ännu ett beklagande.... ställde mig på vågen. Har gått upp nåt fruktansvärt.... 3 kg kvar tills vikten jag vägde som MEST när jag väntade Leonora, herrejisses var ska detta sluta!! Vräker i mig mat nu ju när jag kan äta, kanske dags att tänka sig för..... Rynkar på näsan
    jag har oxå börjat äta enormt mkt hmmm allt är typ gott annars äter jag det iaf gah.
    TantKerstin skrev 2011-03-08 08:16:52 följande:
    sjövildabarn:  Åh..snabb förlossning, GE MIG! Men prata med läkaren på MVC annars o se om du kan få en remiss till Aurora.

Är det någon som har vart på Aurora förresten?

JenJen80: Jag flyttar hellre innan bebisen kommer, det är så mycket ändå efter en förlossning och flyttar ni medan du är gravid så slipper du ju bära, då kan du helhjärtat ägna dig åt att vara arbetsledare istället och säga vad alla andra ska göra 

Hur gick det för er som har gjort RUL förresten?

Och idag blir det återbesök hos läkaren för att se hur det står till med blödningen under moderkakan. Tänkte först att jag minsann inte behövde ett återbesök men sen blev jag sådär lite härligt nervös igen och kom på att det nog kan vara bra för att mitt sinne ska få ro så jag kan ägna mig helhjärtat åt skolan igen *wee*

Vad tror ni om fika snart igen då? (vi är fortfarande vänner)
    nja jag ger dig bara en liiite snabb förlossning, tro mig du vill inte ha för snabb ;)
  • sjövildabarn

tips var jag kan hitta billiga klänningar till en glitter och fin fest klänning. det är temat alltså.
    typ gala med glitter

• TantKerstin

sjövildabarn: När det gäller LCHF så är jag ju inte världens största fan faktiskt, jag tror mer på att äta en varierad kost enligt tallriksmodellen.  Varför skulle LCHF vara bra just när man är gravid?
    Någor jag iaf vet att man INTE ska äta LCHF kost då man går på tex Waran och liknande.

Capa: Usch, jag håller med, har redan gått upp alldeles för mycket   Men det är inte mycket vätska du samlat på dig då?

Fru R: Åhhh, jäses vad skönt! Ska ni bara ha semester eller göra nåt speciellt?

Läkarbesöket gick bra, bebisen hade växt helt otroligt mycket och moderkakan har återigen lagt sig i framvägg och annars så såg allt bra ut

Måste bara fråga om det finns någon Åsa här inne? Misstänker att det gör det efter ett litet samtal jag hade med min syster

• sjövildabarn
    TantKerstin skrev 2011-03-08 11:33:56 följande:

sjövildabarn: När det gäller LCHF så är jag ju inte världens största fan faktiskt, jag tror mer på att äta en varierad kost enligt tallriksmodellen.  Varför skulle LCHF vara bra just när man är gravid?
    Någor jag iaf vet att man INTE ska äta LCHF kost då man går på tex Waran och liknande.

Capa: Usch, jag håller med, har redan gått upp alldeles för mycket   Men det är inte mycket vätska du samlat på dig då?

Fru R: Åhhh, jäses vad skönt! Ska ni bara ha semester eller göra nåt speciellt?

Läkarbesöket gick bra, bebisen hade växt helt otroligt mycket och moderkakan har återigen lagt sig i framvägg och annars så såg allt bra ut

Måste bara fråga om det finns någon Åsa här inne? Misstänker att det gör det efter ett litet samtal jag hade med min syster

nä men bra fetter för barnet som växer tydligen jag har inte en aning men det kan ju inte skada iaf. man kan ju äta bra kolhydrater oxå.
    men en vanligkost kanske är det bästa vad vet jag.
    är bara rädd att bli för stor. får tänka mig för
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011