• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • lawendel

Fick föressten hem vagnen som vi köpte på tradera! Fin och rejäl vagn! Kommer nog att bli supernöjd tror jag! 3400 för sprillans ny kombivagn med bilbarnstol, väska och regnskydd! Skitbra! :)

• Capa
    lawendel skrev 2011-03-13 18:10:02 följande:
    Min sambo är elektriker och det sägs att 90 % av alla elektriker får töser, beror tydligen på värme och strålning och liknande så det blir spännande att se om det stämmer. Jag tror att det är en tjej men tänker ändå inte ta reda på det, vill inte det då det är första barnet men tror nog att man gör det med andra. Det är ju upp till var och en om man vill det, folk kan ju säga vad de vill :) finns inga rätt och fel tycker jag :)
    Min sambo är målare och han säger precis samma sak, att målare bara får flickor haha
  • Liisaan

Jag frågade om man fick veta könet nu på rul på östra då jag hört här på fl att dom ändrat. Fick svaret att om dom ser könet svarar dom om man vill veta dock är det inte det dom koncentrerar sig på. Min buse vägra flytta sig så dom kunde inte göra undersökningen av hjärtat så då sa hon att ja då kan vi kolla könet så länge :) fick komma tillbaks efter en vecka och kolla på hjärtat då det inte gick sist och som tur är var allt bra med hjärtat :)

• Jelli

lawendel- 3400 för ny vagn med tillbehör??? Hur lyckades du med det? Min sambo hade en teori om det där med att värme ger flickor osv så jag kollade upp det och det sägs att kyla gör att pojkspermierna kommer fram fortare och värme gynnar flickspermier. I varma länder föds något fler flickor än pojkar. Vår dotter blev till i Thailand och även denna bebis är tillverkad på varmare breddgrader så då borde det bli en till tjej. Eller så är det bara så att slumpen avgör

• Blondie82
    Jelli skrev 2011-03-13 20:40:08 följande:
    lawendel- 3400 för ny vagn med tillbehör??? Hur lyckades du med det? Min sambo hade en teori om det där med att värme ger flickor osv så jag kollade upp det och det sägs att kyla gör att pojkspermierna kommer fram fortare och värme gynnar flickspermier. I varma länder föds något fler flickor än pojkar. Vår dotter blev till i Thailand och även denna bebis är tillverkad på varmare breddgrader så då borde det bli en till tjej. Eller så är det bara så att slumpen avgör
    Haha kanske därför det är så många killar i den här gruppen, det är ju runt november de blev till och då var det ju redan ganska kallt Tungan ute

Har precis kommit hem från en dag på Ullared. Gud vad mycket fina bebissaker de hade. Vi handlade på oss massa saker som man tänkt på att man behöver. Man blev helt salig när man gick runt där bland alla grejer och om vad mycket man läntar efter augusti när den lilla kommer Hjärta
  • Jelli

Blondie- ska också till Ullared snart. Vad köpte ni för bra saker? Vi har det mesta sen tidigare men det är ju så kul att köpa nytt. Fanns det mycket bebiskläder också?

• Blondie82

Nja själva bebiskläderna var inte så mycket av. Tyvärr var det endast ett fåtal unisexplagg och eftersom vi inte vet vad det blir förrän den kommer ut och visar upp sig Glad så handlade jag inte så mycket sånt. Men när man kommer ut lite i storlek så finns det hur mycket som helst! Vi köpte massa saker till sovrumet som täcke, kudde, spjälsängskydd och sängkläder. Sen var det småsaker som lite nappar och nappflaskor, badbalja och ja hur mycket som helst. De hade till och med en jättesöt vagga som jag ångrar nu att jag inte köpte!

• lawendel
    Jelli skrev 2011-03-13 20:40:08 följande:
    lawendel- 3400 för ny vagn med tillbehör??? Hur lyckades du med det? Min sambo hade en teori om det där med att värme ger flickor osv så jag kollade upp det och det sägs att gör att pojkspermierna kommer fram fortare och värme gynnar flickspermier. I varma länder föds något fler flickor än pojkar. Vår dotter blev till i Thailand och även denna bebis är tillverkad på varmare breddgrader så då borde det bli en till tjej. Eller så är det bara så att slumpen avgör
    Jag vann en auktion på tradera. Finns en säljare från tyskland som säljer dessa. Lerviroo heter märket. Har ofta auktioner ute så det gäller bara att ha tålamod och lägga ett bud i sista minuten så kan man köpa en. snabb leverans hem till dörren är det med =)
  • Blondie82
    lawendel skrev 2011-03-13 21:25:24 följande:
    Jag vann en auktion på tradera. Finns en säljare från tyskland som säljer dessa. Lerviroo heter märket. Har ofta auktioner ute så det gäller bara att ha tålamod och lägga ett bud i sista minuten så kan man köpa en. snabb leverans hem till dörren är det med =)
    Är den lättkörd? Jag är egentligen inne på en teutoria fun men min sambo vill gärna köpa en från tradera. verkar vara "mer rörliga" hjul framme? Har du testat att vika ihop den? Haha känns som tusen frågor Tungan ute vi har nämligen en sån liten hiss så vi kommer behöva montera ner den varje gång vi skall ut och in Rynkar på näsan
  • TantKerstin
    Myrangbg skrev 2011-03-13 18:04:03 följande:
    Det gör säkert ont för att jag är svullen om både händer och fötter. Kan inte få klockan runt handleden längre men det känns som om både fötter och händer är överansträngda, fast det är det inte.

Varför ska di vänta så länge med att ta reda på könet Tantkerstin?

Vi var på babyproffsen och kollade på vagn idag, kommer inte bli lätt att hitta en som båda vill ha... Några rekomendationer?
    Ajaj, låte sådär skönt..vi får hålla ut till sommaren när vi kan gå ner i det iskalla vattnet och svullna ner en stund

Vi ska ju göra RUL om ca 2 veckor och jag vill väldigt gärna ha ett senare UL också bara för att kolla, det är ganska stor skillnad mellan första UL och det man gör senare. Så vill jag gärna ha något att se fram emot i sommar när magen har växt och man känner sig lite mer gravid. Och jag älskade besöket på Mamma Mia och jag vill jättegärna dit igen och få dvd och fina kort

Angående barnvagn (och andra barnsaker) så kan jag rekommendera Happyland (samma hus som Coop, Backaplan), jag känner att det är aningen billigare att handla där. Babyproffsen har väldigt mycket men jag känner att dom kan vara ganska dyra.

Gör reklam för vår vagn igen I´coo heter den ju, lätt att packa ihop, svängbara framhjul, lättkörd, snygg design och vi köpte vår vagn ny på Happyland för 3900:- (2008 iofs..)
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011