• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Myrangbg skrev 2011-03-25 09:41:54 följande:
    Jag ska inte gå på yogan nu men har gåt tmycket på yoga tidigare och förstår inte varför man skulle behöva ha långärmat på sig. Jag hade dock alltid byxor som iaf täckte knäna och det kan vara skönt då man ibland ligger på knä.

Är det någon här som vet om Vero Moda på Allum har mycket kläder för gravida. En kollega säger att de iaf har gravid-kläder där???
    JO men dom har ett litet hörn med gravidkläder faktiskt, har aldrig tänkt på att kolla där själv när jag är gravid haha H&M på allum hade jättemycket sist jag var där Glad
  • ciccile

Då får jag nog ta mig dit idag. Tycker H&M inne i stan bara har skit så kan ju vara värt ett besök på Allum.

• lillahumla84
    Capa skrev 2011-03-25 09:26:51 följande:
    Tjejer jag måste tipsa er om en grej!!
    På nätet finns ett jätteroligt "spåtest", Madame Zartika heter det. Där spår "hon" (datan) vad du får för kön, när, hur långt värkarbete, längd vikt och utseende och lite till. Det stämde in 95% på Leonora och änsålänge stämmer det på denne gossen med hihi. Har prövat göra kinesiska testet med men det har visat fel varje gång nu. Leonora skulle tydligen vara en pojk och lillebror en tjej.... haha Men detta är jättekul!!

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/...
    The day you deliver, outside will be hazy. Your baby will arrive in the evening. After a labor lasting approximately 48 hours, your child, a girl, will be born. Your baby will weigh about 7 pounds, 9 ounces, and will be 19,19-1/2 inches long. This child will have medium green eyes and barely there auburn hair.

Ehm i 48tim? NEJ tack. Hahaha men allt annat är ok ;)
  • Capa
    Myrangbg skrev 2011-03-25 09:50:57 följande:
    Då får jag nog ta mig dit idag. Tycker H&M inne i stan bara har skit så kan ju vara värt ett besök på Allum.
    Ja gör så, när jag va på H&M på allum hittade jag massa saker som inte ens fanns i katalogen. Men det var iofs ett tag sen men det borde väl finnas kvar en hel del Glad
    lillahumla84 skrev 2011-03-25 09:54:09 följande:
    The day you deliver, outside will be hazy. Your baby will arrive in the evening. After a labor lasting approximately 48 hours, your child, a girl, will be born. Your baby will weigh about 7 pounds, 9 ounces, and will be 19,19-1/2 inches long. This child will have medium green eyes and barely there auburn hair.

Jisses, 48 timmar!! Det var ju värre än FruR haha. Men kan trösta er tjejer att värkarbetet stämde inte riktigt på mig med Leonora iaf Flört Däremot stämde kön, vikt, längd och utseende.
  • Greta
    juliaa skrev 2011-03-24 20:33:23 följande:
    Devotion: okej ja teutonia ska va bra nä känner också att man vill en som funkar både i stan och på landet så inte för små hjul. jag har kollar på urban jungel, brio och emmaljunga lite olika varianter av varje men ska kolla vidare är ju inte jätte bråttom än.
    Samma för oss. Inga med småhjul eftersom den måste gå att köra i terräng också. Har kollat lite på Kronan duovagn. Den har fått väldigt bra omödme i tester.
  • ciccile

En dum fråga från en skåning som ska till Allum utan bil idag. Är inne på västtrafiks hemsida, är partille centrum och Allum köpcentrum samma ställe?

• Greta
    lillahumla84 skrev 2011-03-25 07:46:25 följande:
    Ja jag tror oxå de. Jag brukar få de på våren och när de börjar närma sig vintern. Men som tur är e de lite lugnare nu. Hoppas dom håller sig borta i alla fall =)
    Ang vagn så köpte vi en igår. Blev en Teutonia Fun begagnad, så där tjänade vi minst 5000 kr, det e vad jag kallar bra köp Tungan ute 
    Vi ska hämta våran idag. Dom hade utförsäljning på den så vi fick den för 3995 men kostade 5995 innan. Fick även en spjälsäng oxå. skulle kostat 1800 men får den för 500 för att det var en liten repa i den ;)

För de priset kunde jag inte låta bli att köpa den =)
    Är det vagnen på bilden som ni har köpt? Den ser ju faktiskt ganska rejäl ut med stora bra hjul. Vad hette den sa du och vad köpte ni den? Du har säkert sagt det innan Obestämd
  • lillahumla84
    Capa skrev 2011-03-25 09:57:23 följande:
    lillahumla84 skrev 2011-03-25 09:54:09 följande:

Jisses, 48 timmar!! Det var ju värre än FruR haha. Men kan trösta er tjejer att värkarbetet stämde inte riktigt på mig med Leonora iaf Flört Däremot stämde kön, vikt, längd och utseende.
    Haha, ja får hopppas på de i alla fall. Tycker sådant är jätte kul =) Min Pappas fru håller på med att spå i handen och stjärnorna. När hon kollade vad jag skulle få och hur många barn jag skulle ha så sa hon att de bara skulle bli en och att det skulle bli en tjej. Så vi får se vad de säger på Rul nu på onsdag Tungan ute
  • lillahumla84
    Greta skrev 2011-03-25 10:02:52 följande:
    Är det vagnen på bilden som ni har köpt? Den ser ju faktiskt ganska rejäl ut med stora bra hjul. Vad hette den sa du och vad köpte ni den? Du har säkert sagt det innan Obestämd
    Den först bilden stämmer in jätte bra på den. Kan ta ett nytt när jag får hämtat hem den. Men det är en Emmaljunga Smart duo som jag köpte på Nids 4 kids. Även att det inte är så många som gillar att gå ditt så kan jag tipsa om att dom har jätte mycket utförsäljning nu eftersom dom ska byta ägare. Så de skaddar ju inte att titta in i alla fall Flört
    Den är ritkgt rejäl. Bra för terräng och mycket stabil tycker jag.
  • Greta
    Myrangbg skrev 2011-03-25 10:02:26 följande:
    En dum fråga från en skåning som ska till Allum utan bil idag. Är inne på västtrafiks hemsida, är partille centrum och Allum köpcentrum samma ställe?
    Ja det är samma ställe. Jag antar att du åker buss 510 och går av vid den stora bussterminalen. Du kan inte missa den. Det är första stoppet efter Svingeln.
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011