• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Capa
    Fru R skrev 2011-03-25 09:04:17 följande:
    Capa: skitsnygg! Jag gillar när liggdelen och sittdelen är i olika färger. Blir jättesnyggt. Bra pris också!
    Oh, 3d/4d.... Roligt! Nästan så jag blir sugen på att göra det också. Förutom det liiiiila kruxet att vi inte vill veta kön, men det måste vara fantastiskt att se bebisen så verkligt. Kul!

lillahumlan: va fräckt tyg den hade! Det har jag inte sett förut. Bra deal med sängen också.

Vi kommer att återanvända Alicias vagn. Lite tråkigt för det är kul att ha nytt, men det funkar lika bra! Kanske kan slå på stort och köpa en ny sköntväska.

Det är fredag tjejer, hoppas ni får en bra dag!
    Haha, jag tror att man är ivrigare att ha nytt när det är första bebisen. Andra skiter man i vilket och tänker mer ekonomiskt och praktiskt istället haha Jag tänkte också slå på stort istället och köpa en ny skötväska haha

Det kaan ju va ett krux ja med 4d ul om man inte vill veta kön. Skulle vara typiskt om det första man sett är just könet haha Dooooh. Jag tänker mer nu, tänk om det är en tjej iaf...... Även om bm sa att hon var väääldigt säker på att det var en kille..... tur man har Leonoras gamla kläder kvar isåfall. Bara till att dra fram alla supersöta klänningar igen Skrattande
  • lillahumla84

Nej jag har aldrig sett förut heller. Gubben fick bestämma tygg och konstigt nog så tog han de xD. Men söt va de i alla fall  Flört.
    Inte den vagnen jag tänkt från början men men, är jätte nöjd nu. Skönt att slippa fundera över de. Glad
    Desamma så hoppas jag att vi ses på söndag Solig

• Capa
    Blondie82 skrev 2011-03-25 08:47:39 följande:
    Kul med ett 3D/4D ul!! Jag är bra sugen jag också. Men vi vågar inte riktigt för som sagt här skall könet bli en överrsakning och det är nog lite svårt att ungdå om man gör ett sånt ul Tungan ute. Men tänk vad härligt för er att ni får se den lille igen, att ha ett datum att längta till Glad Haha planeringsmänniska är jag med, vilket kan göra Jonas galen ibland Flört

Har nog kanske också hittat en teutonia fun begagnad nu! En 08. Den är på Gotland så vi får skicka mina föräldrar att titta på den innan men bilderna ser lovande ut. Är dock lite orolig då vi sett en äldre modell på stan och ligginsatsen verkar sitta så långt ner? Jonas är ganska lång så det är inte så kul om det blir för lånt ner för honom. Tror ni det är inställbart?? Vilken årsmodell hittade ni Capa?
    Vår vagn var en 07:a. Har inte tittat så noga om den är höj/sänkbar då den är perfekt höjd för mig och Daniel som är små. Han är bara runt 175 och jag 160 så för oss är den superbra Glad Däremot är ju handtaget ställbart men ligginsatsen får jag kika mer på när jag kommer hem idag.... Glad
  • L86

Vilka fina vagnar ni har köpt! Allt blir så verkligt helt plötsligt Glad

En liten fråga... vad har man på sig på denna yoga??? Läste någonstans att man skulle ha tunna, långärmade kläder. Hmmm, fryser man om man har linne eller? Aldrig varit på yoga innan Tungan ute

• Capa

Tjejer jag måste tipsa er om en grej!!
    På nätet finns ett jätteroligt "spåtest", Madame Zartika heter det. Där spår "hon" (datan) vad du får för kön, när, hur långt värkarbete, längd vikt och utseende och lite till. Det stämde in 95% på Leonora och änsålänge stämmer det på denne gossen med hihi. Har prövat göra kinesiska testet med men det har visat fel varje gång nu. Leonora skulle tydligen vara en pojk och lillebror en tjej.... haha Men detta är jättekul!!

http://pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Madame-Zaritska-predicts-your-birth-experience-1.php

• Capa
    L86 skrev 2011-03-25 09:25:36 följande:

En liten fråga... vad har man på sig på denna yoga??? Läste någonstans att man skulle ha tunna, långärmade kläder. Hmmm, fryser man om man har linne eller? Aldrig varit på yoga innan Tungan ute
    Ojj stod det långärmat, det har jag missat (iofs inte läst allt haha).
    Jag har köpt ett par mammabyxor på Hm, gråa träningsbyxor liksom sen tänkte jag ha en vanlig gravidtopp, men då kanske jag får tänka om och köra på långärmat istället haha Tur du tipsa, jag är också ny med yoga Skrattande
    Ska man ha skor på sig tro??
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-03-25 09:23:43 följande:
    Vår vagn var en 07:a. Har inte tittat så noga om den är höj/sänkbar då den är perfekt höjd för mig och Daniel som är små. Han är bara runt 175 och jag 160 så för oss är den superbra Glad Däremot är ju handtaget ställbart men ligginsatsen får jag kika mer på när jag kommer hem idag.... Glad
    Ja kolla på det och rapportera sen om den är låg eller inte Flört
    L86 skrev 2011-03-25 09:25:36 följande:

Har också missat denna detalj. Har gått på vanlig yoga innan och då har man haft långärmat i början för att sen övergå tilla tt bli så varm så den tröjan åkt av snabbt men den har varit skönt att ta på sig i slutet i gen när de tär avslappning. Men som sagt det är säkert lite annorlunda nu. Jag funderade på att ha mina mammamjukisar från hm och sen ett linne till det, och en liten kofta över som är lätt att ta på och av Glad

Tror även man skall vara barfota men inte helt säker! Hur var det matta och sånt fanns på lån där va så man inte behöver handla det innan??
  • Fru R
    Capa skrev 2011-03-25 09:26:51 följande:
    Tjejer jag måste tipsa er om en grej!!
    På nätet finns ett jätteroligt "spåtest", Madame Zartika heter det. Där spår "hon" (datan) vad du får för kön, när, hur långt värkarbete, längd vikt och utseende och lite till. Det stämde in 95% på Leonora och änsålänge stämmer det på denne gossen med hihi. Har prövat göra kinesiska testet med men det har visat fel varje gång nu. Leonora skulle tydligen vara en pojk och lillebror en tjej.... haha Men detta är jättekul!!

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/...
    Haha, detta fick jag fram!

The day you deliver, outside will be hazy. Your baby will arrive in the late afternoon. After a labor lasting approximately 35 hours, your child, a girl, will be born. Your baby will weigh about 5 pounds, 1 ounces, and will be 20-1/2 inches long. This child will have dark amber eyes and fluffy auburn hair.

FAN heller att den får vara i 35 timmar!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • ciccile

Jag ska inte gå på yogan nu men har gåt tmycket på yoga tidigare och förstår inte varför man skulle behöva ha långärmat på sig. Jag hade dock alltid byxor som iaf täckte knäna och det kan vara skönt då man ibland ligger på knä.

Är det någon här som vet om Vero Moda på Allum har mycket kläder för gravida. En kollega säger att de iaf har gravid-kläder där???

• Capa
    Fru R skrev 2011-03-25 09:39:00 följande:
    Haha, detta fick jag fram!

The day you deliver, outside will be hazy. Your baby will arrive in the late afternoon. After a labor lasting approximately 35 hours, your child, a girl, will be born. Your baby will weigh about 5 pounds, 1 ounces, and will be 20-1/2 inches long. This child will have dark amber eyes and fluffy auburn hair.

FAN heller att den får vara i 35 timmar!
    Åh fy faaaan med värkar i 35 timmar Förvånad Får hoppas att just DET inte stämmer iaf haha Hur länge hade du värkar med första??
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011