• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • L86
    Fru R skrev 2011-03-24 20:58:00 följande:
    Har kikat runt på nätet efter Joolz Day och den verkar jättebra, men varför ska de vara så hutlöst dyra!?!? Förvånad Jag är helt enkelt för snål.
    Ja dom är ju tyvärr det. Men de är inte dyrare än bugaboo och inte mycket dyrare än teutonian heller tror jag. Vi kände att vi ville lägga en del pengar på den vagn vi ville ha och sedan använda den igen om vår lilla knodd får sig ett syskon någon dag Glad
  • L86
    Myrangbg skrev 2011-03-24 21:02:28 följande:
    Jag kan hålla med om att det är tokigt dyrt men jag är rädd för att jag annars skulle ångra mig och alltid irritera mig på vagnen när jag är ute och går . Tror dock att allt annat kommer bli av billigare modeller!
    Så tänkte vi också! Vagnen är det vi vill lägga pengar på och resten kommer absolut att bli billigare modeller!
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-03-24 18:30:19 följande:

Hmm.... nån här som är bra på att tyda ul-bilder?? Jag inbillar mig nämligen att det där vita i ansiktet klart och tydligt är ansiktet på bebisen där man ser att han blundar, kinden och en liten bit av munnen. Sambon påstår att jag inbillar mig..... Vad säger ni?? Tänker att det är lite som en nymåne liksom, halva huvudet är en skugga men resten (det vita) ser man klart och tydligt.....
    Jag ser det du ser :) Precis som att den vrider huvudet mot "kameran" så att man får bild framifån! Häftig bild Glad
  • lillahumla84
    juliaa skrev 2011-03-24 20:27:20 följande:
    Lilliahumlan83: ja mina ser också ut så som du beskriver smörjar dom varje dag nu men känns ändå som att det tar ett tag innan dom försvinner men min BM rekomenderade nån kräm med pyttelite kortison i men kommer inte i håg vad den heter hehe det här med hjärnan som spökar, men ska fråga på apoteket för bm sa att det är torrutslag/ svamp och att det är vanligt när man är gravid och nu på våren..
    Det rekomenderade läkarna till mig med, men kan säga att de blev bara värre på mig. Kör bara med en fett olja så kan jag lova att de blir bättre. Och dom brukar försvinna på mig när jag solar. Men får ju inte sola nu så en massa olja bara xD. Fick du något svar på vad de kunde vara för något? Svamp? hmm, Jag har haft 4 olika läkare som kollat på de men dom har ingen anning om va de kan va, så dom skylle på hormoner xD.
  • Capa

FruR, Blondie82

Va kul att ni håller med mig ang bilden!! Då är jag inte bara inbillningssjuk då hihi. Då fick man alltså in en väääldigt bra bild på lillebror iaf, tycker mig se en liten Leonora i honom av det lilla man ser. Så kuuul Skrattande

Ang vagn så köpte vi en igår. Blev en Teutonia Fun begagnad, så där tjänade vi minst 5000 kr, det e vad jag kallar bra köp Tungan ute 

H

• juliaa

lillahumlan84: okej ja min bm sa att det var torrfläckar/och lite svamp liknande men har kört på fet salva nu o känns som det blir bättre..men det har nog med hormoner o göra och att huden är så torr nu mot våren.

• lillahumla84
    juliaa skrev 2011-03-25 07:33:26 följande:
    lillahumlan84: okej ja min bm sa att det var torrfläckar/och lite svamp liknande men har kört på fet salva nu o känns som det blir bättre..men det har nog med hormoner o göra och att huden är så torr nu mot våren.
    Ja jag tror oxå de. Jag brukar få de på våren och när de börjar närma sig vintern. Men som tur är e de lite lugnare nu. Hoppas dom håller sig borta i alla fall =)
    Ang vagn så köpte vi en igår. Blev en Teutonia Fun begagnad, så där tjänade vi minst 5000 kr, det e vad jag kallar bra köp Tungan ute 
    Vi ska hämta våran idag. Dom hade utförsäljning på den så vi fick den för 3995 men kostade 5995 innan. Fick även en spjälsäng oxå. skulle kostat 1800 men får den för 500 för att det var en liten repa i den ;)

För de priset kunde jag inte låta bli att köpa den =)
  • Capa
    lillahumla84 skrev 2011-03-25 07:46:25 följande:
    Ja jag tror oxå de. Jag brukar få de på våren och när de börjar närma sig vintern. Men som tur är e de lite lugnare nu. Hoppas dom håller sig borta i alla fall =)
    Vi ska hämta våran idag. Dom hade utförsäljning på den så vi fick den för 3995 men kostade 5995 innan. Fick även en spjälsäng oxå. skulle kostat 1800 men får den för 500 för att det var en liten repa i den ;)

För de priset kunde jag inte låta bli att köpa den =)
    Där gjorde du ett kap med ju, förstår att du inte kunde låta bli Flört

Nu har jag bokat in tid för 3D/4D på emmaultraljudsklinik Jihoooo. Blev först 25 maj men måste ju boka upp nu så tiderna inte försvinner planeringsmänniska som man är haha Glad
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-03-25 07:59:27 följande:
    Nu har jag bokat in tid för 3D/4D på emmaultraljudsklinik Jihoooo. Blev först 25 maj men måste ju boka upp nu så tiderna inte försvinner planeringsmänniska som man är haha Glad
    Kul med ett 3D/4D ul!! Jag är bra sugen jag också. Men vi vågar inte riktigt för som sagt här skall könet bli en överrsakning och det är nog lite svårt att ungdå om man gör ett sånt ul Tungan ute. Men tänk vad härligt för er att ni får se den lille igen, att ha ett datum att längta till Glad Haha planeringsmänniska är jag med, vilket kan göra Jonas galen ibland Flört

Har nog kanske också hittat en teutonia fun begagnad nu! En 08. Den är på Gotland så vi får skicka mina föräldrar att titta på den innan men bilderna ser lovande ut. Är dock lite orolig då vi sett en äldre modell på stan och ligginsatsen verkar sitta så långt ner? Jonas är ganska lång så det är inte så kul om det blir för lånt ner för honom. Tror ni det är inställbart?? Vilken årsmodell hittade ni Capa?
  • Fru R

Capa: skitsnygg! Jag gillar när liggdelen och sittdelen är i olika färger. Blir jättesnyggt. Bra pris också!
    Oh, 3d/4d.... Roligt! Nästan så jag blir sugen på att göra det också. Förutom det liiiiila kruxet att vi inte vill veta kön, men det måste vara fantastiskt att se bebisen så verkligt. Kul!

lillahumlan: va fräckt tyg den hade! Det har jag inte sett förut. Bra deal med sängen också.

Vi kommer att återanvända Alicias vagn. Lite tråkigt för det är kul att ha nytt, men det funkar lika bra! Kanske kan slå på stort och köpa en ny sköntväska.

Det är fredag tjejer, hoppas ni får en bra dag!

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011