• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • LEIONINJA
    Veladis skrev 2011-02-24 22:57:08 följande:
    Oh, jag gillar de röda skorna!
    Läckra & matchande! Han är riktigt härligt kvinnlig i sitt blingbling, sin ljuva sommarklänning & sina klackskor i röd het lack!
  • Veladis

Här är en annan bra bild, apropå påståenmdet att klänning är ett plagg som är skapat för tjejer.
    Det här är en man och en kvinna. Men vem är vem?

• Kimona
    Yildirim skrev 2011-02-24 22:47:29 följande:
    Asså herregud, ni måste ha ngt allvarligt fel?! Vem i helvete sätter på sig sin son en klänning?!!
    Varför skall han inte få ha på sig en klänning om han vill det?
  • snorkan
    Veladis skrev 2011-02-24 22:58:27 följande:

Nej, faktum är inte att barn retas.

Men vad lever du i för verklighet?......barn retas....alla gör det inte, men vissa gör det, eller har du aldrig varit med om det under alla dina år som du har jobbat med barn?
  • Medusan

Jag hoppas verkligen att du inte ställde frågan så att något barn hörde

Blir så ledsen över alla inskränkta vuxna som skapar en massa fördomar och sätter griller i huvudet på barnen. Suck.

• Yildirim
    Kimona skrev 2011-02-24 23:00:06 följande:
    Varför skall han inte få ha på sig en klänning om han vill det?
    Hahaha och ett barn vet alltid sitt bästa!? Njaa dont think so!! Tror sonen kommer tacka dig som vuxen om du hindrar honom från att springa runt i en rosa barbie-klänning.....
  • Kimona
    snorkan skrev 2011-02-24 22:50:37 följande:
    Jag förstår inte vad allas värde har med kläder att göra?

Och när man är barn är det ganska känsligt att sticka ut för mycket....det kan leda till mobbing. sen kan vi sitta hemma och förklara för våra barn hur mycket vi vill, att retas gör vi inte, alla ska få vara som dom vill, klä sig som dom vill, och säga vad dom vill.....fast verkligheten ser ju tyvärr inte ut så.

Jag skulle inte våga sätta på min pojke en klänning, för jag vill verkligen inte att han ska ses som knäpp, annorlunda, att han ska riskera att bli retad.

Jag vill skydda honom från elaka barn helt enkelt.....för sånna finns det ju gott om!
    Jag vet att det finns elaka barn, var själv mobbad i 9 år, men jag växte väldigt mycket av det och trots mobbarna stod jag för vem jag var och att de tyckte att jag klädde mig annorlunda sket jag i tillslut.
    Vad allas lika värde har med kläder att göra är att oavsett hur man ser ut är man människa precis som alla andra och man får lära barnen det.
    Jag har uppfostras på så vis att jag respekterar alla och har alltid gjort, så uppenbarligen funkar det
  • Leija

Varför pojken har klänning?
    För att han vill, kanske?

Min son älskar att ha klänning... Jag kommer aldrig att säga nej till honom bara för att han har snopp!
    Han har en rosa fleece tröja som han älskar, men vi har fått kommentarer högt och tydligt om det inför honom.
    DET är sjukt, att kränka en liten 2 1/2 åring på det viset. Han tycker att den är jätte fin och ska inte behöva höra kommentarer som att 'Vad har han på sig för tröja egentligen' eller 'Jag tror minsann att A blivit en liten flicka idag'
    Han tycker som sagt att han är jätte fin, får jag negativa kommentarer om något jag tagit på mig som jag gillar blir jag ledsen... Det blir barn oxå, iaf han!

• Anonym (grandwolf)
    snorkan skrev 2011-02-24 23:00:24 följande:
    Men vad lever du i för verklighet?......barn retas....alla gör det inte, men vissa gör det, eller har du aldrig varit med om det under alla dina år som du har jobbat med barn?
    Att killar har klänning är inte fel, men att reta någon för sin klädsel är fel och då är det vuxnas ansvar att ingripa mot den som retas, inte mot den kille som har ett klänningsliknande plagg!
Svar på tråden Pojke i klänning?!