• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • TheCoopers
    giftfri skrev 2011-03-04 18:39:15 följande:
    Testa mig då, om du tror dig veta mer än mig...
    Hur ska jag testa dig ?

Mi Dios
    I'm the me I choose to be ...
  • giftfri
    TheCoopers skrev 2011-03-04 18:45:02 följande:
    Hur ska jag testa dig ?

Mi Dios
    Du påstod ju att jag inte vet, så testa mitt vetande då..
    Du är inte alls, en bättre människa än mig!
  • TheCoopers
    giftfri skrev 2011-03-04 18:55:23 följande:
    Du påstod ju att jag inte vet, så testa mitt vetande då..
    Like that is gonna happen ....
    I'm the me I choose to be ...
  • giftfri
    TheCoopers skrev 2011-03-04 18:56:28 följande:
    Like that is gonna happen ....
    Påstå inte då nåt som i #1871 om mig..., men jag stänger inte dörren, så du är fortfarande välkommen att testa mitt kunnande...
  • liag
    giftfri skrev 2011-03-04 12:17:49 följande:
    Inte alls, jag håller mig till 100% enligt ert sätt att argumentara, men när jag bevisar hur fel ni tänker, då passar det inte längre.
    Det bevisar helt vad vi alla andra länge vetat, att det är ni som som vill sätta normerna, å att det inte har ett skit med valfrihet att göra..
    Vilka alla andra.

Alltså jag har varit inne i din presentation och sett att du är en man och jag som hela tiden trott att du är en tant.
  • liag
    giftfri skrev 2011-03-04 18:09:29 följande:
    Du menar precis som vi vet att klänning används av kvinnor å transor..
    och Tomas De Leva
  • giftfri
    liag skrev 2011-03-04 20:37:04 följande:
    Vilka alla andra.

Alltså jag har varit inne i din presentation och sett att du är en man och jag som hela tiden trott att du är en tant.

Så vad vet du mer om mig? Vet du nåt alls om mig, vad jag å min fru..,mina barn haft för oss.. Berätta vem är jag, vad vet du.., allt står i tråden..

• liag
    giftfri skrev 2011-03-04 20:52:57 följande:

Så vad vet du mer om mig? Vet du nåt alls om mig, vad jag å min fru..,mina barn haft för oss.. Berätta vem är jag, vad vet du.., allt står i tråden..

?
  • uniMog

den (säkerligen intressanta och på något sätt givande) diskussionen kanske kan tas utanför tråden så kan tråden få fortsätta på huvudspåret istället.

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Quintus Zebra

I tv-programmet "vem vet mest" ikväll så berättade programledaren Rickard Olsson att en majoritet av alla män i världen bär kjol. Och då tänkte jag ju på denna tråd :)

Svar på tråden Pojke i klänning?!