• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • uniMog
    QueenK skrev 2011-03-04 21:53:56 följande:
    Var hittade du den kjolen? Skitsnygg ju! Skrattande Min sambo gillar den jättemycket och vi vill se var den går att köpa.
    vet faktiskt inte om de säljs i sverige. Det är en tysk designer som heter Anders Landinger. Går säkert att beställa hem.
    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • uniMog
    Lingonflickan skrev 2011-03-04 21:55:05 följande:
    Osmakligt!!!! Omanligt!!!Kräks
    Det är naturligtvis helt ok att inte tycka att det är fint. Själv tycker jag det är grymt sexigt. Har alltid gillat kilt också Och långt hår på män.
  • Candelavern
    Yildirim skrev 2011-03-04 21:30:51 följande:
    Varför ska en pojke se ut som en flicka?
    Och JA! Jag föredrar om jag vet könet på ett barn..
    Lägg av nu för bövelen, jag har inte sagt att han SKA se ut som en tjej, du läser som fan läser bibeln.
  • Lingonflickan
    Pejgan skrev 2011-03-04 21:56:28 följande:
    Det är naturligtvis helt ok att inte tycka att det är fint. Själv tycker jag det är grymt sexigt. Har alltid gillat kilt också Och långt hår på män.
    Fint... ASG! Jag har en sån barbiekjol bland mina gamla leksaker. Skulle jag sätta den på Ken??
    Skulle min karl komma i det skulle han få sova på soffan, nästan anledning till skilsmässa ju.
    Bara döda fiskar flyter medströms
  • uniMog
    Lingonflickan skrev 2011-03-04 21:58:35 följande:
    Fint... ASG! Jag har en sån barbiekjol bland mina gamla leksaker. Skulle jag sätta den på Ken??
    Skulle min karl komma i det skulle han få sova på soffan, nästan anledning till skilsmässa ju.
    tja, jaha? Jag gillar inte blåställ men vad har det med debatten att göra?
  • linas fina

Fattar inte varför egen smak skulle vara ett argument för hur andra borde få klä sig eller inte. Vad har er egen smak med andras rätt att bra vad de vill att göra?
    Jag tycker inte Ed Hardy-kläder är särskilt klädsamt men nog är jag för alla människors rätt att bära det. 

• Lingonflickan

Visade mannen, han flinade och skakade på huvudet.

Pejgan skrev 2011-03-04 21:59:53 följande:
    tja, jaha? Jag gillar inte blåställ men vad har det med debatten att göra?
    Att kjol är osmakligt på en man, att det är omanligt osv
    Bara döda fiskar flyter medströms
  • Candelavern
    linas fina skrev 2011-03-04 22:01:54 följande:
    Fattar inte varför egen smak skulle vara ett argument för hur andra borde få klä sig eller inte. Vad har er egen smak med andras rätt att bra vad de vill att göra?
    Jag tycker inte Ed Hardy-kläder är särskilt klädsamt men nog är jag för alla människors rätt att bära det. 
  • morotsland
    Lingonflickan skrev 2011-03-04 22:02:18 följande:
    Visade mannen, han flinade och skakade på huvudet.Att kjol är osmakligt på en man, att det är omanligt osv
    Tycker du ja. Varför hetsa upp sig över det? Smaken är som baken osv.  Jag tycker att de allra flesta människor har fula kläder men jag går inte runt och kommenterar det.
Svar på tråden Pojke i klänning?!