• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • Yildirim
    Quintus Zebra skrev 2011-03-04 21:00:46 följande:
    I tv-programmet "vem vet mest" ikväll så berättade programledaren Rickard Olsson att en majoritet av alla män i världen bär kjol. Och då tänkte jag ju på denna tråd :)
    Tycker det är OK med kjol/klänningliknade kläder som är GJORD för män. Däremot tycker jag inte att män/pojkar ska ha flick-klänningar med söta mönster och strumpbyxor.....
  • uniMog
    Yildirim skrev 2011-03-04 21:05:06 följande:
    Tycker det är OK med kjol/klänningliknade kläder som är GJORD för män. Däremot tycker jag inte att män/pojkar ska ha flick-klänningar med söta mönster och strumpbyxor.....
    Vad är problemet med strumpbyxor nu då? Det är ju världens mest praktiska barnplagg? Hela 70-talsgenerationen har ju vuxit upp i strumpbyxor!
    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • giftfri
    Quintus Zebra skrev 2011-03-04 21:00:46 följande:
    I tv-programmet "vem vet mest" ikväll så berättade programledaren Rickard Olsson att en majoritet av alla män i världen bär kjol. Och då tänkte jag ju på denna tråd :)
    Ok, vad är poängen, att han inte visste namnet på kläderna mannen bar? Men det kan väl inte va så svårt att få fram..
    Du är inte alls, en bättre människa än mig!
  • giftfri
    Pejgan skrev 2011-03-04 21:06:41 följande:
    Vad är problemet med strumpbyxor nu då? Det är ju världens mest praktiska barnplagg? Hela 70-talsgenerationen har ju vuxit upp i strumpbyxor!
    På min tid gjorde man skilnad, strumpbyxor för tjejer, långkalsonger för killar.., behändigt då det blev enklare å skilja kläder åt..
    Du är inte alls, en bättre människa än mig!
  • liag

Men pojkar har strumpbyxor (kalsbyxor) idag, i alla fall de som gick på mina barns dagis.

• Yildirim
    Pejgan skrev 2011-03-04 21:06:41 följande:
    Vad har man till strumpbyxor om inte klänning isf?

Tycker det ser tjejigt ut då en kille bär flick-kläder...
  • Candelavern
    Det var ett jävla tjat rent ut sagt om blommor och snuttiplutt, vem har överhuvudtaget sagt att de har snuttipluttklänningar på sina söner? Det är ju ni som får spader vid tanken å klänning på snoppbärare som snöat in fullständigt på att det ska vara rosa och gulligull.

Och vad gäller strumpbyxor långkalsonger är det en skillnad, det ena plagget har fötter, det andra inte.
  • uniMog
    giftfri skrev 2011-03-04 21:13:15 följande:
    På min tid gjorde man skilnad, strumpbyxor för tjejer, långkalsonger för killar.., behändigt då det blev enklare å skilja kläder åt..
    Vilken var din tid då? För i slutet på 70-talet hade pojkarna strumpbyxor. Vad jag kan se av bilder på min pappa från han var liten så är det någon variant på strumpbyxor han har på sig (och kolt)
    Yildirim skrev 2011-03-04 21:14:38 följande:

under tunna byxor, till en lång tröja. Att strumpbyxor (om vi inte pratar nylon då?) är för tjejer måste vara tidigast från 80-talet.
    Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Candelavern
    Yildirim skrev 2011-03-04 21:14:38 följande:

Man kan t.ex. ha det under byxorna på vintern av samma anledning man sätter på långkallingar, skillnaden är att strumpbyxor inte kasar upp längs benen, hur bra som helst.
Svar på tråden Pojke i klänning?!