• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • Quintus Zebra
    KlasKristian skrev 2011-03-04 16:30:44 följande:
    Indirekt ja, eftersom jag är en av dem som vänt mig mot hela den här "killar-i-klänning-som-ett-sätt-att-krossa-normer" -grejen.

Men det där är rätt vanligt när någon tycker tvärtemot. Är man inte provocerad så är man avundsjuk. Eller både och.
    Nej, jag skriver om dem som uppenbarligen tycker att det är provocerande med en pojke/man i klänning.

Du behöver inte läsa in gömda förolämpningar i mina texter. Jag har inget intresse av pajkastning.
  • deep purple

Äntligen vettiga inlägg i debatten!

• deep purple

Ruckar man på allt så kvarstår till sist bara kaos

• uniMog

Japp. Tillåt män i klänning och manliga balettdansörer så rämnar världen.

(ni vet om att samma argument kördes till leda när kvinnor började bära byxor/rösta/jobba va? För att inte tala om när man började argumentera för svarta studenter på universiteten, pappadagar...)

• QueenK
    Pejgan skrev 2011-03-04 17:17:01 följande:
    Japp. Tillåt män i klänning och manliga balettdansörer så rämnar världen.

(ni vet om att samma argument kördes till leda när kvinnor började bära byxor/rösta/jobba va? För att inte tala om när man började argumentera för svarta studenter på universiteten, pappadagar...)
    Knowledge comes from others, wisdom from within
  • giftfri
    TheCoopers skrev 2011-03-04 15:10:21 följande:
    Nej för ni drivs av vad normen säger till er att tycka och tänka.

Big difference !
    Drivs jag av normen.., ha ha ha, så du har heller inte läst mina tidigare inlägg?
    Du är inte alls, en bättre människa än mig!
  • giftfri
    TheCoopers skrev 2011-03-04 15:28:42 följande:
    Nej fast föräldrarna vet ju att en gimp outfit används i sexuella lekar och så också strap ons . Jag vet också att hitler dödade miljontals judar och tycker därför inte det är lämpligt att mina barn går runt med såna symboler .

Det är ju ljusår från att min dotter klär sig i fotbollskläder och spindelmannen kalsonger eller att en unge väljer att ha prinsessklänning på sig till dagis .
    Du menar precis som vi vet att klänning används av kvinnor å transor..
  • TheCoopers
    giftfri skrev 2011-03-04 18:09:29 följande:
    Du menar precis som vi vet att klänning används av kvinnor å transor..
    ja och av pojkar som leker prinsessor , eller i religiösa samband , eller män som bär kilt , eller någon som skiter i vad alla andra tycker osv osv
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    giftfri skrev 2011-03-04 18:08:15 följande:
    Drivs jag av normen.., ha ha ha, så du har heller inte läst mina tidigare inlägg?
    Ja eftersom du uppenbarligen tror på riktigt att endast kvinnor eller transor ( märks att du inte vet mycket om det begreppet heller ) som använder klänningar .
    I'm the me I choose to be ...
  • giftfri
    TheCoopers skrev 2011-03-04 18:35:49 följande:
    Ja eftersom du uppenbarligen tror på riktigt att endast kvinnor eller transor ( märks att du inte vet mycket om det begreppet heller ) som använder klänningar .
    Testa mig då, om du tror dig veta mer än mig...
Svar på tråden Pojke i klänning?!