• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • Anonym (omg...)
    Jagsajudet skrev 2011-02-25 12:18:47 följande:
    För att du delar in vad som är manligt och vad som inte är det. Det andra är ju "usch" enligt dig!

Herregud, världen förändras! Förr skulle inte kvinnor gå i byxor, tycker du det va dumt att det blev ändring på det oxå?
    Ja, för en man är en man och en kvinna är en kvinna. Vill inte vara tillsammans med en man som klär sig i klänningar, sminkar sig och använder kvinnliga underkläder. En man är starkare av naturen och har en helt annan kroppsform. Du kanske vill ändra de också. Annars är de ju inte jämnställt.  Nej vilken tur de är att de enda stället jag sett att folk vill män ska bära kvinnokläder är här på fl.. tack och lov.
  • morotsland
    deep purple skrev 2011-02-25 12:25:12 följande:
    Hänger inte ifrågasättandet av hur man kär sig ihop med HBT explosionen och nu även att de på olika sätt skaffar barn,vilka naturligvis ska agera verktyg i kampen mot inskränkthet och fördomar. Det ska läsas böcker anpassade till HBT, exempelvis Kalle och hans mammor,Kalle gillar smink,Kalle och hans kjol,Kalle upptäcker grannpojken genom lek och smek

Nej,jag är rädd om mina barn
    Och värderingar
    Vad är problemet med att dagisbarn läser böcker om barn som har samkönade föräldrar menar du?
  • Jagsajudet
    snorkan skrev 2011-02-25 12:17:07 följande:
    Är du man eller kvinna? jag gissar på att du är kvinna, det är ju 50% chans.....så det är okej om din man skulle klä sig i en rosa spets klänning, samt fylla ut en bh med några strumpor samt lägga en liten fest make up, och sedan skulle ni kunna gå tillsammans hand i hand.....ev till en middags bjudning?
    Vad spelar MITT kön in i bilden? Har du svårt att föhålla dig till mig och det jag skriver om du inte kan sätta in mig i en av kategorierna? Är det annorlunda om jag är straight eller gay? Men jag är kvinna, så du gissade rätt.

Ja det är ok. Om min man verkligen önskade göra så är jag inte den som skulle hindra honom. Så jag hade tagit hans hand och gått på middagsbjudning till självaste kungen om det nu va så! :)

Nu tror jag inte att han skulle fylla ut en bh, han vill inte vara kvinna och önskar inte (vad jag vet) att han hade bröst. Han vill bara kunna gå klädd i kjol om han önskar, han tycker det är bekvämt och snyggt.
  • KlasKristian
    Veladis skrev 2011-02-25 12:22:11 följande:

00550m
    Herregud. Skulle inte ens klä mig så för allt smör i Småland. Hiskeligt.
    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • deep purple

Snygga grabbar i löjeväckande utstyrsel

• Veladis
    snorkan skrev 2011-02-25 12:25:37 följande:
    läckert!
    Ungefär i samam klass som det här. Och det här är en kvinna.
  • Yildirim
    Veladis skrev 2011-02-25 11:09:28 följande:
    Min son vet att det mest är flickor som har klänning, men ska jag hindra honom att testa för det?

Lustigt att du säger det, jag har varit på krogen med min man i långklänning (vilket jag beskrev innan). Det var kul. Jag bestämmer inte över honom och vad han har på sig. Vill han ha klänning dagligen, varsågod. Jag förstår inte vad det skulle göra för skillnad, det är bara kläder.
    AHHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHHAH hade din man långklänning? en som som är gjord för kvinnor?
    OMG, funderat på att han kanske är med dig enbart för att dölja sin homo/transsexuallitet?!

Skulle garvat sönder åt er om jag såg er ute klädd så....
  • trettioplus
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 12:26:01 följande:
    Ja, för en man är en man och en kvinna är en kvinna. Vill inte vara tillsammans med en man som klär sig i klänningar, sminkar sig och använder kvinnliga underkläder.
    DU kanske inte vill det - men tycker du att det är rimligt att just din smak ska få diktera villkoren för alla andras sätt att uttrycka sig med makeup och kläder?
  • Anonym (omg...)

Extremt skabbigt måste jag medge.

• THEA och Grodan
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 12:26:01 följande:
    Ja, för en man är en man och en kvinna är en kvinna. Vill inte vara tillsammans med en man som klär sig i klänningar, sminkar sig och använder kvinnliga underkläder. En man är starkare av naturen och har en helt annan kroppsform. Du kanske vill ändra de också. Annars är de ju inte jämnställt.  Nej vilken tur de är att de enda stället jag sett att folk vill män ska bära kvinnokläder är här på fl.. tack och lov.
    Är det inte tråkigt att leva i en så liten värld? Jag trivs själv bra i den riktiga världen där alla människor är olika.
    ♥ Tilde 980430 ♥ Alexander 070818 ♥
Svar på tråden Pojke i klänning?!