• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • Memmii

Helt klart inte Ok. Ush vad kränkande!

• GrönaDruvan

Allvarligt talat, nu har det gått för långt.
    Det är ta mig 17 att gå över gränsen.
    Klänning om man klär ut sig, fine... men som "alldagliga" kläder till en pojk...
    stackars pojk och stackars mamma, som kanske har ännu större problem. Dottern hon aldrig fick eller?

• trettioplus
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 12:54:06 följande:
    Men vilken tur att jag inte bor i den delen av världen! Men ni som vill ha män i kvinnokläder kan ju flytta dit.
    Jag tycker det räcker gott med att folk här får klä sig som de vill utan fördömanden från omgivningen.
  • Anonym (omg...)
    Jagsajudet skrev 2011-02-25 12:53:55 följande:
    Men är du seriös? Du drar det till det extrema. Vem förespråkar tvångsstympning av snoppen så att vi alla måste sitta ner och kissa?

Du ser inte hur uppdelat samhället är? Hur exempelvis arbetsmarknaden ser ut? Menar du på allvar att kvinnors kroppar är GJORDA för vårdyrken tex (som för övrigt oftast är tungt som bara den)?

Du har inte varit på barnavdelningen i en klädaffär? Sett hur färgerna skiljer sig? Kräver kroppsformen detta? Kan min son inte ha rosa för att han har en snopp på ett par centimeter? Är den i vägen? I övrigt är ju hans kroppsform exakt lika dan som en knubbig flicka i hans ålder (9 månader).

.
    Jodå det har jag varit flera gånger. Och jag kommer inte tvinga på mitt barn en rosa body om det är en pojke. Sen kan du inte jämnföra en bebis då båda könens kroppar ser likadan ut förutom könsorganet med en vuxen människas kropp. Och vem har sagt att kvinnan är gjord för vårdyrken? LOL.
  • deep purple

I många av de länder du tänker på där män klär sig så är homosexualitet förbjudet också

• Anonym
    Vet du att mamman tvingade på sin son en klänning medan han förtvivlat skrek efter jeans och tröja med traktorer på? Eller kan det ha varit så att "Linus" själv ville ha klänningen? Och varför skulle inte pojkar kunna ha klänning?
  • THEA och Grodan
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 12:56:57 följande:
    Jodå det har jag varit flera gånger. Och jag kommer inte tvinga på mitt barn en rosa body om det är en pojke. Sen kan du inte jämnföra en bebis då båda könens kroppar ser likadan ut förutom könsorganet med en vuxen människas kropp. Och vem har sagt att kvinnan är gjord för vårdyrken? LOL.
    Jag tror du har missuppfattat en del, det är ingen som vill tvinga någon till någonting. Det handlar om att om mina barn vill ha klänning eller kjol eller byxor så får dom det. Om jag däremot hade nekat dom det så är det ju ett "tvång" från min sida...
    ♥ Tilde 980430 ♥ Alexander 070818 ♥
  • deep purple

Man kan argumentera för vad man vill,klä ut ditt barn hur du vill,gör det,rapportera gärna resultatet sedan

• Veladis
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 12:49:21 följande:
    Sluta gör dig dum. Du vet att män och kvinnors kroppsform är olika. även om alla inte ser likadan ut. Läs inlägget noggrannare. De som är FÖR tungt för kvinnan. En yxa klarar väl vem som helst att hålla i. Samma sak som en spade me snö i. Nej jag sitter ner. Väldigt fräsch dina lår måste vara om du tvingas pinka ute.
    Min man hade smalare midja än mig när träffades, alltså mer insvängd midja.

Ja sa inte att jag brukar stå och kissa. Jag sa att jag kan göra det.

Men vad är det som är för tungt för alla kvinnor, som alla män kan?

Vad jag vill komma fram till är att de säkert finns skillnader på män och kvinnor som grupp, generella skillnader. Men eftersom skillnaderna är just generella så är det skitsamma. Ska du anställa en person som måste vara stark för att klara jobbet, är det ju bättre att det är just en stark individ, och inte automatiskt en man.
Svar på tråden Pojke i klänning?!