• Anonym (***)

Pojke i klänning?!

Jag följde med min väninna i dag när hon skulle lämna sin son på dagis. Strax efter oss kommer det en mamma med sin dotter ( tror jag ) . Jag är helt säker på att det är en flicka tills en i personalen hälsar på pojken som heter Linus?! Linus har till min förvåning vita strumpbyxor och en röd klänning på sig ?! 
    Jag frågar mamman lite försynt varför sonen har klänning. Döm om min förvåning när mamman fräser åt mig att hennes barn är ett barn och inget kön!! Men får inget svar på varför grabben har klänning innan hon vänder på klacken och går! 

Personligen tycker jag att det är lite kränkande för pojken att ha på sig klänning!

Vad tycker ni??  Är det normalt att klä sin son i klänning eller tycker ni att det är kränkande?

( Linus heter igentligen något annat ) 

• Svar på tråden Pojke i klänning?!
  • morotsland
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 12:26:01 följande:
    Ja, för en man är en man och en kvinna är en kvinna. Vill inte vara tillsammans med en man som klär sig i klänningar, sminkar sig och använder kvinnliga underkläder. En man är starkare av naturen och har en helt annan kroppsform. Du kanske vill ändra de också. Annars är de ju inte jämnställt.  Nej vilken tur de är att de enda stället jag sett att folk vill män ska bära kvinnokläder är här på fl.. tack och lov.
    Varför detta behov av att alla andra ska göra som ni gör? De män som vill ha braller får väl ha det och om du går igång på machomän kan du väl välja en sådan. Såvitt jag vet har ingen här förespråkat en lag som ska tvinga alla män att ha klänning... Jag begriper inte vad som är så läskigt med tanken på ett samhälle där människor inte tvingas in i samma mall utan där det finns utrymme för olikheter.
  • snorkan
    Jagsajudet skrev 2011-02-25 12:26:28 följande:
    Vad spelar MITT kön in i bilden? Har du svårt att föhålla dig till mig och det jag skriver om du inte kan sätta in mig i en av kategorierna? Är det annorlunda om jag är straight eller gay? Men jag är kvinna, så du gissade rätt.

Ja det är ok. Om min man verkligen önskade göra så är jag inte den som skulle hindra honom. Så jag hade tagit hans hand och gått på middagsbjudning till självaste kungen om det nu va så! :)

Nu tror jag inte att han skulle fylla ut en bh, han vill inte vara kvinna och önskar inte (vad jag vet) att han hade bröst. Han vill bara kunna gå klädd i kjol om han önskar, han tycker det är bekvämt och snyggt.
    men lugn nu.....för att jag skulle ställa frågan om din man eller kvinna gjorde si och så....ditt kön är inte relevant överhuvud taget, men ville veta för att kunna formulera ett exempel
  • Yildirim
    Veladis skrev 2011-02-25 12:25:37 följande:
    Ok ok ok fortsätt posta bilder på män i klänning, men fattar du inte att det finns klänningliknande kläder för män också!? SOM ÄR GJORD FÖR MÄN.
  • Anonym (NEJ)
    Anonym (omg...) skrev 2011-02-25 12:26:01 följande:
    Ja, för en man är en man och en kvinna är en kvinna. Vill inte vara tillsammans med en man som klär sig i klänningar, sminkar sig och använder kvinnliga underkläder. En man är starkare av naturen och har en helt annan kroppsform. Du kanske vill ändra de också. Annars är de ju inte jämnställt.  Nej vilken tur de är att de enda stället jag sett att folk vill män ska bära kvinnokläder är här på fl.. tack och lov.
    Ja tack och lov för det.
  • Anonym (omg...)
    trettioplus skrev 2011-02-25 12:29:19 följande:
    DU kanske inte vill det - men tycker du att det är rimligt att just din smak ska få diktera villkoren för alla andras sätt att uttrycka sig med makeup och kläder?
    Nej om nu en kvinna vill vara tillsammans me en kjolklädd man så är de väl upp till henne. Tror även att om du orkar läsa mer vad man skriver så står det att *så är det upp till dig* osv. Sluta va så lat. Är inte jobbigt att scrolla.
  • Veladis
    Yildirim skrev 2011-02-25 12:29:01 följande:
    AHHAHAHAHHAHHAHAHAHAHAHHAH hade din man långklänning? en som som är gjord för kvinnor?
    OMG, funderat på att han kanske är med dig enbart för att dölja sin homo/transsexuallitet?!

Skulle garvat sönder åt er om jag såg er ute klädd så....
    Han hade långklänning, ja. Det var en rätt trevlig krogrunda.

Med tanke på att vi levt ihop i åtta år, har ett aktivt sexliv och två barn, så är han troligen inte homosexuell. Skulle han vara transsexuell skulle han nog ha levt ut det mer, och inte bara den gången. Men skulle han berätta att han var det - vad skulle jag göra åt saken?

Det var fö ingen som skrattade åt oss, vi hade jättekul och jättetrevligt.
  • augustisten
    deep purple skrev 2011-02-25 12:25:12 följande:
    Hänger inte ifrågasättandet av hur man kär sig ihop med HBT explosionen och nu även att de på olika sätt skaffar barn,vilka naturligvis ska agera verktyg i kampen mot inskränkthet och fördomar. Det ska läsas böcker anpassade till HBT, exempelvis Kalle och hans mammor,Kalle gillar smink,Kalle och hans kjol,Kalle upptäcker grannpojken genom lek och smek

Nej,jag är rädd om mina barn
    Och värderingar
    De här barnen finns ju. Hur tycker du att man ska förhålla sig till dem? Genom att tiga om hur deras familjer ser ut? Förbjuda dem att gå på dagis?

Det är helt vanliga ungar vi pratar om.
  • snorkan
    Veladis skrev 2011-02-25 12:28:47 följande:
    Ungefär i samam klass som det här. Och det här är en kvinna.
    Haha....ja och hur många tror du denna person skulle ta på allvar om hon/han kom in på en arbetsintervju......(hur vet du att det är en kvinna?)
  • Anonym (Olika)
    Anonym (NEJ) skrev 2011-02-25 11:49:40 följande:
    Min man skulle inte tänka så. Han tycker kjol och klänning tillhör kvinnans värld.
    Och det får han såklart tycka. Jag uppfattade som att du undrade varför en pojke skulle vilja ha klänning, jag gav en förklaring till varför en man kan vilja ha kjol, som jag tänkte var närliggande.
  • Veladis
    Yildirim skrev 2011-02-25 12:30:42 följande:
    Ok ok ok fortsätt posta bilder på män i klänning, men fattar du inte att det finns klänningliknande kläder för män också!? SOM ÄR GJORD FÖR MÄN.
    Hur menar du nu?
Svar på tråden Pojke i klänning?!