• miyouuss

dermaroller, erfarenhet?

jag har beställt en dermaroller och den kommer förmodligen i morgon 3/3
    storlek 1,0 mm

jag kanske gjorde det förhastat, men jag tycker att det jag läst om den och de resultat folk får är häpnande!
    någon som har erfarenhet? 

och några tipps hur man använder den på rätt sätt för att uppnå bästa resultat? är ivrig på att få hem den:) 

kom ihåg att jag tidigare hade tanke på att göra en buk operation och jag övervägde att detta kanske var bättre! 
    snabba svar tack:) annars vet jag ingenting när jag sitter med den i handen i morgon:) 

• Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?
  • Radioactiive

Ja mickan de är ju ett öppet sår liksom när du rollat klart, som en tatuering. Man känner sug ju solbränd svider å så iaf på mig :)

• oraklet från delphi
    Radioactiive skrev 2013-03-04 23:04:20 följande:
    De senaste 4 gångerna har jag tagit i lite mer. Vart lite mesig innan får blodprickar nu å gör ont dagen efter :p så lagom tryck iaf rollar nu en gång i veckan å smörjer in flera ggr om dagen :) titta längre bak ligger magbilder där :)

Tack
  • oraklet från delphi
    partouze skrev 2013-03-05 06:32:06 följande:
    Såg länken nu föresten tack ;F

Hittade inte länken?
  • LiveHappy

ja det kan man, grejen med dermaroller är ju att det bildas ny hud så den fungerar på rynkor, celluliter, ärr osv också.

• oraklet från delphi
    LiveHappy skrev 2013-03-05 09:10:02 följande:
    ja det kan man, grejen med dermaroller är ju att det bildas ny hud så den fungerar på rynkor, celluliter, ärr osv också.

Vet du om de där röda skiftningarna i vissa ljus på bristningarna kan försvinna med? & djupet på dem blir väl också bättre? Hur rollar man på bristningar?
  • straw2008
    LiveHappy skrev 2013-03-05 09:10:02 följande:

Toppen ! Vilken modell ska man ha för kropp/lår ?
    I kinamockaskogen.....
  • oraklet från delphi
    oraklet från delphi skrev 2013-03-05 09:19:46 följande:
    Vet du om de där röda skiftningarna i vissa ljus på bristningarna kan försvinna med? & djupet på dem blir väl också bättre? Hur rollar man på bristningar?

Det ska stå hur rollar man på celluliter?
  • LiveHappy

straw2008: Nålarna är olika långa och vilken längd man brhöver beror på djupet på ärren. Ska du rolla låren oavsett om det är bristningar eller celluliter så föreslår jag 2,5. Det är vad jag kommer att använda. Det är träligt att lägga ner veckor och sen inse stt man inte gått tillräckligt långt mer i huden bör att bygga upp nya huden. Framförallt celluliter där som alltid sitter i understa hudlagret.

orklet från delphi: Folk säger ju att röda/färska bristningar eller ärr är mycket lättare att få bort, men ger man inte upp utan kör på och är noggrann med återfuktning med bra vitaminer och oljor så är nog ingenting omöjligt. Man rollar alltid på samma sätt oavsett om det är ärr, rynkor, bristningar eller celluliter dvs åt alla håll.. på skinroller.se har dom en jättebra bild på hur man ska rollla, titta där.

• LiveHappy

hehe, va fint jag stavar ser jag. inte lätt att skriva på mobilen

Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?