• miyouuss

dermaroller, erfarenhet?

jag har beställt en dermaroller och den kommer förmodligen i morgon 3/3
    storlek 1,0 mm

jag kanske gjorde det förhastat, men jag tycker att det jag läst om den och de resultat folk får är häpnande!
    någon som har erfarenhet? 

och några tipps hur man använder den på rätt sätt för att uppnå bästa resultat? är ivrig på att få hem den:) 

kom ihåg att jag tidigare hade tanke på att göra en buk operation och jag övervägde att detta kanske var bättre! 
    snabba svar tack:) annars vet jag ingenting när jag sitter med den i handen i morgon:) 

• Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?
  • oraklet från delphi
    LiveHappy skrev 2013-03-05 11:06:12 följande:
    straw2008: Nålarna är olika långa och vilken längd man brhöver beror på djupet på ärren. Ska du rolla låren oavsett om det är bristningar eller celluliter så föreslår jag 2,5. Det är vad jag kommer att använda. Det är träligt att lägga ner veckor och sen inse stt man inte gått tillräckligt långt mer i huden bör att bygga upp nya huden. Framförallt celluliter där som alltid sitter i understa hudlagret.

orklet från delphi: Folk säger ju att röda/färska bristningar eller ärr är mycket lättare att få bort, men ger man inte upp utan kör på och är noggrann med återfuktning med bra vitaminer och oljor så är nog ingenting omöjligt. Man rollar alltid på samma sätt oavsett om det är ärr, rynkor, bristningar eller celluliter dvs åt alla håll.. på skinroller.se har dom en jättebra bild på hur man ska rollla, titta där.

Tack

fast mina är gamla & vita i vissa ljus & vinklar & lite brunröda i andra vinklar det är de jag menar om det också minskar
  • emelielj

Livehappy: jag säger som vicha, att alla rollers jag har sett på tradera fraktas från Asien och att de kan ta längre tid. Har du fått den än?
    Jag har kollat länge på de som finns på tradera och skulle beställa en förra veckan men tvekade efter jag läste nån annanstans att de billiga dermarollers som säljs inte är lika bra som den "riktiga". Osäker på hur jag ska göra!
    Har både bristningar och celluliter :(

• Radioactiive

Min roller är fake från Kina eller nått funkar bra å ser resultat har även sett resultat på flera års gamla ärr vita ärr då :)

• oraklet från delphi
    Radioactiive skrev 2013-03-05 22:31:08 följande:
    Min roller är fake från Kina eller nått funkar bra å ser resultat har även sett resultat på flera års gamla ärr vita ärr då :)

Även de tom ser vita ut i vissa vinklar & rödare i andra vinklar? Jag misstänker jag är lite feg & rollar för sällan( var tredje vecka) & tar inte i så det kommer bloddroppar... vill ha ännu mer resultat ju
  • Radioactiive

Japp :) för några år sedan rolla jag 4 år gamla ärr vita! De tog dom också:) samma med bristningar som e gamla eller ljusa :)

• oraklet från delphi
    Radioactiive skrev 2013-03-06 21:49:58 följande:
    Japp :) för några år sedan rolla jag 4 år gamla ärr vita! De tog dom också:) samma med bristningar som e gamla eller ljusa :)

Ok kanske jag borde trycka hårdare? hur ofta ska jag köra för att bli av med skiten?
  • Radioactiive
    oraklet från delphi skrev 2013-03-07 08:37:26 följande:

Ok kanske jag borde trycka hårdare? hur ofta ska jag köra för att bli av med skiten?
    Just nu kör ja en gång i veckan så kör på det å smörj hela tiden :)  ja tryck du lite hårdare :)
    ♥ Leon - 27/11 2012 ♥
  • Nushape
    Radioactiive skrev 2013-03-07 17:45:02 följande:
    Just nu kör ja en gång i veckan så kör på det å smörj hela tiden :)  ja tryck du lite hårdare :)
    Vilken storlek på nålarna kör du med? :)
  • Radioactiive

Ska köpa mig en ny salva å testa på so sägs ska ta bort bristningarna å mörka fläckar i hyn. Hoppas den fungerar :)

♥ Leon - 27/11 2012 ♥
Svar på tråden dermaroller, erfarenhet?