• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym (L)
    Anonym (hoppas) skrev 2011-03-15 15:31:35 följande:
    Allvarligt talat så tror jag inte ett dugg på att det var de som ringde, han bad nog någon annan göra det för att lura dig. Bra sätt att spela oskyldig på sen när ditt nya positiva test kommer.

Ring upp dem och fråga om han verkligen har testat, är det tystnadsplikt så slår du numrt åt din man och lyssnar medan han ber dem skicka hem testresultatet skriftligt....
    och så var konspitationsteoretikerna igång igen ... Tyst
  • slemtorsk i din bralla
    MatsAtari skrev 2011-03-15 18:58:36 följande:
    Öppen mottagning finns ingenting som heter. Det säger man om man inte kan namnet på den.
    Anonym (siga) skrev 2011-03-15 15:47:31 följande:

men är de verkligen bara att gå och göra ett test??

om han testa sig senare borde ju du fått ditt nu

Nej, det är det inte. Man måste gå dit under de tiderna man tar proverna.Om man ber dom ringa upp så är det ganska så omöjligt att veta när dom ska ringa.
    Dom lär garanterat ringa mellan 08.00 och 16.00 vardagar iaf, så om ingen av er arbetar och bägge sitter hemma och passar telefonen så funkar kanske det där sättet.

Det man normalt sett gör om man vill att tjejen ska få reda på testresultaten är att hon följer med till mottagningen.....
    Åter igen så angriper du fel saker.. öppen mottagning har vi iaf här i Göteborg.. "Mottatningen för Veneriska sjukdomar har Öppen mottagning " står det iaf på skylten in och så står det dagar och tider, sist jag var där var det torsdagar och måndagar .

Det är bara att gå dit när de har just öppen mottagning, inga problem.

DOCK är jag ändå tvivlande på det hela precis som du men det gäller att ha lite koll på vad man angriper..
  • Anonym (hoppas)
    Anonym (L) skrev 2011-03-15 21:31:17 följande:
    och så var konspitationsteoretikerna igång igen ... Tyst
    Men allvarligt "L" visst skulle detta kännas långsökt under normala omständigtheter men i det här fallet verkar det tyvärr vara den enda möjligheten eftersom ts. man fick sina s.k. provsvar redan efter ett par dagar och dessutom gick från att vara upprörd till att påstå att han testade sig direkt men kan inte redogöra för vart han gick.... om du tar dig tid och läsa igenom trådarna här med öppet sinne så märker du hur många som reagerar just på mannens s.k. test, vissa anklagar t.o.m. ts för att ljuga och varför skulle hon det- hon låter snarare som någon som har blivit förd bakom ljuset och verkligen vill klamra sig fast vid och tro på hans lögner

Tänk dig in i hans situation, du vet dig ha smittat din partner och du har inte stake nog för att erkänna, vad finns det kvar att göra om inte detta...

Vad tror du själv då "L", kom med egna teorier! 
  • Anonym
    TS, kan du inte uppdatera ditt första inlägg med vad som hänt såhär långt, det är så träligt att vaska igenom alla dessa inlägg som handlar om hur säkra testerna är och spekulationer om huruvida din partner varit otrogen eller ej.
  • Trivelina

Ts, när gjorde du ditt test nr 2? Vi väntar på svaret, funderar mycket på situtationen och hoppas ju att det ska vara fel svar det första provet.
    Men lite skadad som man är av föregående relationer där män har varit på jakt trorts att vi har varit i relation och läst på familjeliv om hur vanligt det är med folk som bedrar, så blir man ju lite cynsik...

• Anonym (siga)
    Trivelina skrev 2011-03-16 09:16:33 följande:
    Ts, när gjorde du ditt test nr 2? Vi väntar på svaret, funderar mycket på situtationen och hoppas ju att det ska vara fel svar det första provet.
    Men lite skadad som man är av föregående relationer där män har varit på jakt trorts att vi har varit i relation och läst på familjeliv om hur vanligt det är med folk som bedrar, så blir man ju lite cynsik...
    har för mig att hon gjorde de i torsdag förmidda ...
  • Anonym

Han var hemma och sjuk dagen de ringde. Jag vill inte tro på att han skulle ha gjort nåt sånt, men jag har det ändå i bakhuvudet.. Men en sak som många i tråden skrämmer MIG med är att så många inte tror att ett test kan visa fel.. Stackars era partners om det skulle hända er..

• Lady Gaga
    Anonym skrev 2011-03-16 10:28:07 följande:
    Han var hemma och sjuk dagen de ringde. Jag vill inte tro på att han skulle ha gjort nåt sånt, men jag har det ändå i bakhuvudet.. Men en sak som många i tråden skrämmer MIG med är att så många inte tror att ett test kan visa fel.. Stackars era partners om det skulle hända er..
    Jag tycker att det är ännu mer skrämmande att det finns folk som tror att man kan få klamydia hux flux utan sex.
    Silence! I KEEL you!
  • Anonym
    Lady Gaga skrev 2011-03-16 10:41:50 följande:
    Jag tycker att det är ännu mer skrämmande att det finns folk som tror att man kan få klamydia hux flux utan sex.
    Men det tror inte jag iaf. Jag har hela tiden sagt att jag vet hur man får det, men att jag tänker inte anklaga min man för otrohet förens jag vet säkert.
  • BymBym

Ts. oddsen för att de i tråden som ställer sig tveksamma är inte så höga. Dina teorier däremot är högoddsare. Hoppas för din skull på en skräll.

Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!