• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym
    MatsAtari skrev 2011-03-14 21:28:33 följande:
    Kanske kan upplysa om att man aldrig får reda på provsvaren överhuvudtaget såvida det inte är positivt, så det är ju lite intressant att killen säger att provsvaret har kommit...
    Det där beror nog på var man testar sig.
  • Anonym (Nejnej...)
    PetraMunchen skrev 2011-03-14 21:41:02 följande:
    Tester är aldrig 100% säkra, just klamydia är en jobbig en som man tex kan ha läääänge utan besvär. Båda måste med andra ord käka penecillin för att ni ska bli av med det.
    Klamydia är inte känsligt för Penicillin. Det fungerar alltså inte på klamydia. Behnadlingen är tetracyklin eller azitromycin.
  • Anonym (Nejnej...)
    Poison82 skrev 2011-03-14 22:00:42 följande:
    Kvittar att ts är anonym, tror hon kommer skriva det var negativt oavsett vad för att "knäppa oss på näsan"
    Det är jag också väldigt säker på.. Tyvärr. För det hade varit intressant att veta.
  • AndreaSvan

Efter så många påhopp hade jag också ljugit... så jag kan ju faktiskt förstå henne. Men samtidigt är det ju riktigt tråkigt att se att all diskussion har varit totalt förgäves....

• Anonym (Lusk!)

Om hon nu skriver att det är positivt så tycker jag det inte är rätt om folk skulle börja racka ner på henne för de, utan då behöver hon nog stöttning å inte ett "vad var det jag sa".

• Hillbillie

Fast det är inte alls säkert att det har varit förgäves. Ts har ju fått veta en massa saker och fått massor att tänka på. Sen är det ju upp till henne hur hon agerar på det. Hon har ju faktiskt ingen plikt att rapportera till oss, och efter många ganska taskiga inlägg så förstår jag faktiskt om hon inte vill det. TS är ju inte skyldig att redovisa nånting för nån...men jag hoppas hon fått lite råd.Det är så jag ser på det här forumet; man kan ge råd, men inte kräva att andra ska rätta sig efter dem...

• mamita64
    Anonym (Lusk!) skrev 2011-03-14 18:38:15 följande:
    Har du missat ALLA inlägg om att flera varit med om att det visat fel?
    Har du missat att alla de lever i lala land?
    AndreaSvan skrev 2011-03-14 22:05:52 följande:
    Efter så många påhopp hade jag också ljugit... så jag kan ju faktiskt förstå henne. Men samtidigt är det ju riktigt tråkigt att se att all diskussion har varit totalt förgäves....

Men påhopp??
    Jag har läst i stort sett hela tråden och inte sett " så många påhopp"
    Det blev lite fånigt om telefoner och kostnader ett tag, men det var väl inte ens med Ts?

Jag har väldigt svårt att tro att Ts´man har fått svar redan. De bor på samma ort, tar sina tester på samma ställe, men han får svar efter knappa 2 dagar?
    Detta med om man får besked även när det gäller negativa svar kan säkert variera beroende var man bor i landet.
    Ska man lämna prover som ska till lab här där jag bor så får man göra det på morgonen/ förmiddagen eftersom proverna ska skickas till annan ort sen

• Jacquline
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-14 22:02:11 följande:
    Det är jag också väldigt säker på.. Tyvärr. För det hade varit intressant att veta.
    Det är jag med säker på
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!