• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym (Du TS)
    Anonym (Frida) skrev 2011-03-15 14:50:26 följande:
    Testade mig sista gången för tre månader sedan och gången innan det för ett år sedan...båda gångerna var det negativt och dom ringde inte. Så det kan knappast ha förändrats på tre månader.
    Du tror inte att det kan vara olika rutiner på olika ställen? Skrattande
  • Anonym (G)
    Anonym (Frida) skrev 2011-03-15 14:50:26 följande:
    Testade mig sista gången för tre månader sedan och gången innan det för ett år sedan...båda gångerna var det negativt och dom ringde inte. Så det kan knappast ha förändrats på tre månader.

Jag är gravid och här testas varje blivande mamma. Jag testades i jan och har inte hört ett ord om det så jag antar att det var lugnt. Kanske inte samma sak, men som du skriver så hör dom inte av sig om det är negativt.

Kan det vara annorlunda för ts eftersom hon säger att de var oskulder när de träffades? Eller skulle de ändå inte ringt hennes kille? Tycker att hela historien låter märklig...

• Anonym
    Anonym (Frida) skrev 2011-03-15 14:47:39 följande:
    Dom ringer aldrig om negativa svar. Jag har testat mig närmare tio gånger och har bara varit smittad en gång. Och dom har endast ringt mig en gång. Dom andra nio gångerna var det negativt och då ringer dom inte!
    Jag har också testat mig ett par gånger, för olika könssjukdomar. Mina provsvar har alltid varit negativa och det har hänt att dom ringt mig trots negativt svar.
  • 78Johanna

Kan detta alltså vara en trolltråd...? Det börjar bli mycket fakta som inte riktigt går ihop nu ja. Hon litar ju till 100% på sin sambo men reagerar inte på att han LJÖG om att han testat sig??! Faller det sig så naturligt och enkelt för sambon att ljuga om det så är sannolikheten lika stor att han kan ljuga om en otrohet...

• Anonym (G)
    78Johanna skrev 2011-03-15 14:56:56 följande:
    Kan detta alltså vara en trolltråd...? Det börjar bli mycket fakta som inte riktigt går ihop nu ja. Hon litar ju till 100% på sin sambo men reagerar inte på att han LJÖG om att han testat sig??! Faller det sig så naturligt och enkelt för sambon att ljuga om det så är sannolikheten lika stor att han kan ljuga om en otrohet...

Ja man börjar ju fundera. Sedan skrev hon tidigare i tråden att dom hade haft det guppigt ett tag. Så det är väl ändå inte så osannolikt att ts kille skulle varit otrogen? Jag vet inte vad jag ska tro om allt detta. Ts verkar inte hålla reda på allt hon skriver själv..
  • Anonym

Men va ni ska hålla på, jag är inte nåt troll!

Jag säger det han sagt, och JA de ringer visst det eftersom vi bad dem om det så vi inte behöver gå och undra längre än nödvändigt.
    HAN sa att han testade när han stack iväg, sant eller inte vet jag inte, men jag säger bara vad han sa. När mitt svar kommer så får jag veta om det han sa är sant eller inte. Jag är inte dum, visst fan kan han ha ljugit, det är inte första gången, men om nåt sånt här? Det har jag svårt att tro.

• Anonym (BMA)
    Anonym skrev 2011-03-15 15:17:46 följande:

Jag säger det han sagt, och JA de ringer visst det eftersom vi bad dem om det så vi inte behöver gå och undra längre än nödvändigt.
    HAN sa att han testade när han stack iväg, sant eller inte vet jag inte, men jag säger bara vad han sa. När mitt svar kommer så får jag veta om det han sa är sant eller inte. Jag är inte dum, visst fan kan han ha ljugit, det är inte första gången, men om nåt sånt här? Det har jag svårt att tro.
    Jag tror inte att du är troll, däremot så vet jag med tanke på att jag i mitt jobb dagligen utför just klamydiaanalyser att det inte tar 2 dagar att få ett svar oavsett vilket resultat det skulle vara...
  • MammaHela
    Anonym skrev 2011-03-15 15:17:46 följande:

Men du.. om han för vana att ljuga, hur kan du då vara så säker på att han inte har varit med någon annan?

Jag har levt med en man som ljög för mig upprepade gånger, jag hade svårt att lita på honom, men att han skulle vara otrogen när vi hade hus och tre barn det trodde jag inte...

Men det var han, i flera års tid hade han ett förhållande bakom min rygg, med en präst...
    Nu ska de gifta sig i maj..

Så hur kan du vara så säker på att han är trogen om du vet att han brukar ha för vana att ljuga?
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Anonym
    MammaHela skrev 2011-03-15 15:26:22 följande:
    Men du.. om han för vana att ljuga, hur kan du då vara så säker på att han inte har varit med någon annan?

Jag har levt med en man som ljög för mig upprepade gånger, jag hade svårt att lita på honom, men att han skulle vara otrogen när vi hade hus och tre barn det trodde jag inte...

Men det var han, i flera års tid hade han ett förhållande bakom min rygg, med en präst...
    Nu ska de gifta sig i maj..

Så hur kan du vara så säker på att han är trogen om du vet att han brukar ha för vana att ljuga?
    För han brukar aldrig ljuga om så stora saker. Det är inte han helt enkelt. Men jag är trött på att spekulera. Jag litar på honom, men kommer mitt test tillbaka pos så får jag ta det då.. Tänker inte fundera över det innan för det är så orealistiskt..
  • Anonym (hoppas)
    Anonym skrev 2011-03-15 09:53:12 följande:
    Jag var med när de ringde. Frågade honom om varför han fick svar så snabbt, då erkände han att han testat redan samma dag de ringde mig, men att han inte velat erkänna det. Det var han för tjurskallig för.

Jag väntar ännu på svar, men hoppas de hör av sig idag.
    Allvarligt talat så tror jag inte ett dugg på att det var de som ringde, han bad nog någon annan göra det för att lura dig. Bra sätt att spela oskyldig på sen när ditt nya positiva test kommer.

Ring upp dem och fråga om han verkligen har testat, är det tystnadsplikt så slår du numrt åt din man och lyssnar medan han ber dem skicka hem testresultatet skriftligt....
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!