Klamydia? Omöjligt!
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
Hej ts!
Jag hoppas verkligen att du testar negativt den här gången, har följt debatten här och tycker det vore tråkigt om din totala tillit är bortkastad på ett svin.
Kramar!
Ja jag är då fortfarande fundersam på om pojkvännen/mannen fortfarande verkligen varit iväg och testat sig. Känns som att det gick lite snabbt i så fall?! Om jag hängt med rätt så funderade han på att testa sig när TS gått o gjort sitt andra test, och att sen hinna med både att testa och dessutom få svar innan TS, då har det gått undan. Men det är ju bra det. Då får vi för TS skull hoppas att även hennes är negativt, så slipper hon ytterligare problem. Och för att svara på ursprungsfrågan (som du iofs redan har fått svar på) - så visst kan man testa igen, men det är i vanliga fall ganska ovanligt att man gör det, för eftersom det handlar om en sjukdom som är anmälningspliktig så brukar man oftast acceptera det svar man får, påbörja sin behandling, meddela sjukvården vilka partners man haft och så är det ur världen sen. Att fortsätta som du gjort är rätt så ovanligt, och brukar ofta bero på någon sorts skuldkänslor. Nu säger jag inte att det är så i det här fallet, utan att det ofta är så.
Nu blir jag uppriktigt sagt både arg och ledsen.
Har läst den hära tråden en bit idag och att det fanns så många människor som inte mådde bra utan var tvugna att få andra att må sämre hade jag ingen aning om....
Jag fick Klamydia själv när jag var 17 år, oskuld och inte haft något förhållande ens. Och ja till er som undrar, testerna togs om 3 ggr. Tror ni inte mina föräldrar undrade, tror ni inte jag undrade vart smittan kom ifrån? Vi är ett fåtal i sverige som fått Klamydia på annat sätt än via någon form av sex, vi finns men vi är få.
TS, stå på dig! Vet du att din man inte varit otrogen, så har han inte det. Strunta fullständigt i att andra säger att han vart det, du känner ju honom bäst. En del som skrivit i den här tråden har också trott att de känt sina män väl men sedan blivit bedragna, kanske är de avundsjuka på att såna förhållanden faktiskt ändå finns på riktigt?
Tänk om vi alla i denna tråd suttit öga mot öga, då hade vissa inte varit så tuffa o otrevliga kanske......
Försök tänka tanken att man kan få Klamydia på annat sätt än via sex, jag vet att det inte står så i era läroböcker men uppenbarligen är verkligheten en annan för vissa enstaka fall.
Jungfrufödsel finns också. Det är väldigt ovanligt men det har hänt.
Eftersom TS man fick negativ, så hoppas jag jätte mycket att hon ska oxå få negativ svar. För annars kommer hon bli den skyldige och ärligt, jag tror inte hon är skyldig med den naivitet hon har i sig (i alla fall av tråden att dömma). Utan då är risken att hon blir den skyldige även om hon är oskyldig och kommer leva i skuldkänsla på något skumt sätt.. Håller tumme stenhårt!
Nog brukar väl negativ svar dröja längre än positiva, iallafall när man tar bakterieodlingar. Då är det ännu konstigare att TS mans svar kommit såhär snabbt.
(Vet dock inte hur det är med just klamydiaprovet.)