• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym
    Anonym (hoppas) skrev 2011-03-15 15:31:35 följande:
    Allvarligt talat så tror jag inte ett dugg på att det var de som ringde, han bad nog någon annan göra det för att lura dig. Bra sätt att spela oskyldig på sen när ditt nya positiva test kommer.

Ring upp dem och fråga om han verkligen har testat, är det tystnadsplikt så slår du numrt åt din man och lyssnar medan han ber dem skicka hem testresultatet skriftligt....
    Det tanken har inte ens slagit mig, men jag kände inte igen rösten iaf och jag känner de flesta av hans kompisar.. Men men.. Bara vänta o se.
  • Anonym (siga)

men är de verkligen bara att gå och göra ett test??

om han testa sig senare borde ju du fått ditt nu

• Anonym
    Anonym (siga) skrev 2011-03-15 15:47:31 följande:

Han gick på en öppen mottagning sa han, alltså inte gyn som jag.

Jag orkar inte svara på fler såna här frågor nu, jag säger till när mitt svar har kommit.
  • Anonym (siga)

Alltså missförstå mig inte jag vill att ditt svar ska vara negativt och att ni bara ska kunna dra ett streck över detta..
    hoppas verkligen du får svar snart så du slipper undra..
    Håller verklig tummarna

• MatsAtari

Hade det bara handlat om någon enstaka grej så hade det säkert kunnat skilja lite i rutinerna mellan olika sjukhus, men att allting skulle skilja med det som sjukhus i sverige oftast gör är helt omöjligt.

Tiden som killen testat sig på, sättet att meddela negativa svar, tid för provsvar etc

• MatsAtari
    Anonym skrev 2011-03-15 15:52:51 följande:

Jag orkar inte svara på fler såna här frågor nu, jag säger till när mitt svar har kommit.
    Öppen mottagning finns ingenting som heter. Det säger man om man inte kan namnet på den.

Nej, det är det inte. Man måste gå dit under de tiderna man tar proverna.
    Anonym skrev 2011-03-15 15:17:46 följande:
    Men va ni ska hålla på, jag är inte nåt troll!

Jag säger det han sagt, och JA de ringer visst det eftersom vi bad dem om det så vi inte behöver gå och undra längre än nödvändigt.
    HAN sa att han testade när han stack iväg, sant eller inte vet jag inte, men jag säger bara vad han sa. När mitt svar kommer så får jag veta om det han sa är sant eller inte. Jag är inte dum, visst fan kan han ha ljugit, det är inte första gången, men om nåt sånt här? Det har jag svårt att tro.
    Om man ber dom ringa upp så är det ganska så omöjligt att veta när dom ska ringa.
    Dom lär garanterat ringa mellan 08.00 och 16.00 vardagar iaf, så om ingen av er arbetar och bägge sitter hemma och passar telefonen så funkar kanske det där sättet.

Det man normalt sett gör om man vill att tjejen ska få reda på testresultaten är att hon följer med till mottagningen.....
  • Anonym (falskt positivt)
    MatsAtari skrev 2011-03-15 18:58:36 följande:
    Öppen mottagning finns ingenting som heter. Det säger man om man inte kan namnet på den.

Nej, det är det inte. Man måste gå dit under de tiderna man tar proverna.Om man ber dom ringa upp så är det ganska så omöjligt att veta när dom ska ringa.
    Dom lär garanterat ringa mellan 08.00 och 16.00 vardagar iaf, så om ingen av er arbetar och bägge sitter hemma och passar telefonen så funkar kanske det där sättet.

Det man normalt sett gör om man vill att tjejen ska få reda på testresultaten är att hon följer med till mottagningen.....
    det brukar kallas öppen mottagnig om det är en drop-in-tid.
  • Anonym (G)
    MatsAtari skrev 2011-03-15 18:58:36 följande:

För nog skulle man säga vart man varit och testat sig. I alla fall om man inte har nåt att dölja. Det är bara så konstigt med testet, en person skriver ovan att den jobbar med analyser av tester och att det inte tar 2 dagar.

Jag menar inget illa till ts, jag hoppas att det är falskt. Men om det inte är det nu och ts verkligen inte varit med någon annan så måste ju hennes kille varit otrogen. Det kanske finns en sån enkel förklaring att han inte var oskuld och ljög om det av nån orsak. Har ts klamydia är det viktigt att han också får vård, men eftersom han påstår att han fått samtal om att han är frisk- hur ska det gå till?
  • Nati
    Anonym skrev 2011-03-15 15:52:51 följande:

Varför orkar du inte ?!
  • Nati
    MammaHela skrev 2011-03-15 15:26:22 följande:
    Men du.. om han för vana att ljuga, hur kan du då vara så säker på att han inte har varit med någon annan?

Jag har levt med en man som ljög för mig upprepade gånger, jag hade svårt att lita på honom, men att han skulle vara otrogen när vi hade hus och tre barn det trodde jag inte...

Men det var han, i flera års tid hade han ett förhållande bakom min rygg, med en präst...
    Nu ska de gifta sig i maj..

Så hur kan du vara så säker på att han är trogen om du vet att han brukar ha för vana att ljuga?
    TS sug in och tänk till? Är det verkligen helt omöjligt i verkligheten att han bedragit dig även sexuellt inte bara saker med ljug som du ju medger bara det inte gäller"allvarliga" saker ? Du är gravid och kanske är i "önsketillvaron" som Mammahela var med 3 födda barn dessutom
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!