Klamydia? Omöjligt!
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
De allra flesta märker inte att de har infektionen, eftersom smittan ofta inte ger några symtom alls. Man kan vara bärare av klamydia i flera år utan att man märker något. Några får flytningar eller sveda när man kissar. Tjejer kan dessutom få mellanblödningar och smärta från underlivet. "Hur smittar klamydia? Klamydia kan smitta om man inte använder kondom vid samlag eller direkt kontakt mellan könsorganen. Klamydia kan också smitta genom munsex. Inkubationstiden, tiden från smittotillfället till att sjukdomen bryter ut, kan vara kort ? från några dagar till någon vecka. Men ofta får du inga symtom alls. (www.lj.se/infopage.jsf)
Jag fick positivt på Syfilis eller nåt annat sånt konstigt min första graviditet, men det var bara ett fel.
Jag har två förslag till hur det kan ligga till. Nummer 1 är ju som påpekats att testet faktiskt visar fel (alltså inte förväxlats utan visar fel i sig). Alternativ nummer 2 är ju att ni har olika definitioner av sex. Han kanske inte anser att petting är sex vilket skulle gett honom flera "chanser" att bli smittad utan att ha haft sex enligt honom själv.
Klamydia kan smittas genom sperma. Hur överförs klamydia? Klamydia är en bakterie som främst sätter sig i slemhinnorna i slidan, urinröret och analen och överförs mellan personer när slemhinnorna kommer i kontakt med varandra. Klamydia överförs också via sperma och slidsekret. Klamydia sprids framförallt genom samlag, antingen slidsamlag eller analsamlag. Det är ovanligt att man får klamydia i halsen. Forskarna vet ännu inte om klamydia kan överföras från munnen till könsorganet eller tvärtom om man har munsex. Men vill man vara säker på att inte få det ska man skydda sig även om man har munsex. Klamydia smittar inte via kläder, handdukar eller på toaletter, eftersom bakterien inte överlever ute i fria luften. (www.umo.se/Sex/Konssjukdomar/Klamydia/)