• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym (Frida)
    Anonym skrev 2011-03-09 11:13:52 följande:
    Gick som väntat.. Han blev arg och började gorma om "hur jag kunde göra så mot honom" osv.. Men jag försäkrade honom att jag inte varit otrogen och att jag ska göra om testet.. Men han är ändå sur, sov hos en kompis i natt..
    Hur vet du att det är en kompis? Du blir lurad här, big time är jag rädd. 
  • Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-09 10:49:22 följande:
    Inkubationstiden för klamydia är några dygn till några veckor. Man kan således inte bära på det i flera år. Så antingen så är det negativit eller så har din man eller du faktiskt haft någon annan.
    " Hur märker jag att jag har klamydia?
    2De allra flesta märker inte att de har infektionen, eftersom smittan ofta inte ger några symtom alls. Man kan vara bärare av klamydia i flera år utan att man märker något. Några får flytningar eller sveda när man kissar. Tjejer kan dessutom få mellanblödningar och smärta från underlivet. "

www.liv.se/Halsa-och-vard/Folkhalsa/Klamydia/

Det kan visst ligga vilande i flera år, så kom inte och säg nåt annat

Förlåt TS för OT, jag har tyvärr inga råd till dig, men hoppas för er skull att det blivit något fel på testerna.
  • Insatt
    Silje02 skrev 2011-03-09 11:38:30 följande:
    Förmodligen genom att man smittas av bakteriern.
    Precis
  • Silje02

Hur smittar klamydia? Klamydia kan smitta om man inte använder kondom vid samlag eller direkt kontakt mellan könsorganen. Klamydia kan också smitta genom munsex. Inkubationstiden, tiden från smittotillfället till att sjukdomen bryter ut, kan vara kort ? från några dagar till någon vecka. Men ofta får du inga symtom alls. (www.lj.se/infopage.jsf)

• Anonym
    Silje02 skrev 2011-03-09 11:47:10 följande:
    Hur smittar klamydia? Klamydia kan smitta om man inte använder kondom vid samlag eller direkt kontakt mellan könsorganen. Klamydia kan också smitta genom munsex. Inkubationstiden, tiden från smittotillfället till att sjukdomen bryter ut, kan vara kort – från några dagar till någon vecka. Men ofta får du inga symtom alls. (www.lj.se/infopage.jsf?nodeId=36702)
    Ja jag tycker att informationen därifrån är väldigt tydlig, och jag kan inte se någonting i den informationen som tyder på att klamydia smittar genom sperma.
  • MariaM78a

Jag fick positivt på Syfilis eller nåt annat sånt konstigt min första graviditet, men det var bara ett fel.

• Toboas

Jag har två förslag till hur det kan ligga till. Nummer 1 är ju som påpekats att testet faktiskt visar fel (alltså inte förväxlats utan visar fel i sig). Alternativ nummer 2 är ju att ni har olika definitioner av sex. Han kanske inte anser att petting är sex vilket skulle gett honom flera "chanser" att bli smittad utan att ha haft sex enligt honom själv.

• Andrea85
    MariaM78a skrev 2011-03-09 11:53:19 följande:
    Jag fick positivt på Syfilis eller nåt annat sånt konstigt min första graviditet, men det var bara ett fel.
    åh men shit vilken mardröm och tro att man har fått syffe.
    antar att de va jobbiga dagar innan du fick rätt svar?
  • envärkandebarnlängtan
    Silje02 skrev 2011-03-09 11:16:34 följande:
    envärkandebarnlängta n: Du får nog förklara och ge en pålitlig (=vetenskaplig) källa på att klamydia kan uppstå ur tomma intet.
    Jag ÄR en källa till det. 
    Om du läser de inlägg jag har skrivit ser du varför.  
  • Silje02

Klamydia kan smittas genom sperma. Hur överförs klamydia? Klamydia är en bakterie som främst sätter sig i slemhinnorna i slidan, urinröret och analen och överförs mellan personer när slemhinnorna kommer i kontakt med varandra. Klamydia överförs också via sperma och slidsekret. Klamydia sprids framförallt genom samlag, antingen slidsamlag eller analsamlag. Det är ovanligt att man får klamydia i halsen. Forskarna vet ännu inte om klamydia kan överföras från munnen till könsorganet eller tvärtom om man har munsex. Men vill man vara säker på att inte få det ska man skydda sig även om man har munsex. Klamydia smittar inte via kläder, handdukar eller på toaletter, eftersom bakterien inte överlever ute i fria luften. (www.umo.se/Sex/Konssjukdomar/Klamydia/)

Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!