Klamydia? Omöjligt!
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
det finns ju klamydiatest att köpa på apoteket, varför inte tesa hemma o kolla vad du får för svar?
Ta ett nytt test.
Om det visar samma önskar jag dig/er bara lycka till.
Viktigast att ni blir friska.
OMG, finns det någon i tråden som tror att man kan få klamydia ur tomma intet??! Wow, jag blir helt snurrig!
TS, det är förhoppningsvis fel på svaret men annars känns det som om din kille reagerar så starkt pga att han inte riktigt är ärlig och försöker lägga skulden på dig...
Ts din man måste ju också gå och testa sig. du är skyldig att uppge vilka du haft sex med och han likaså om han är smittad, alla måste testa sig. Säg åt honom att gå iväg.
vist har man skyldighet att uppge alla sina sexuella partners då man har kalmydia, det ligger under smittskydds lagen.. det hade varit svårt att spåra om det helt plötsligt visade sig att någon fick det helt spontant medans andra smittades av andra. då får vi iaf aldrig stopp på sjukdomen.. lika bra att sluta spåra den då.
En referens om falskt positiva klamydiatest:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17971374
Ts, har du fått lämna ett nytt prov för att konfirmera diagnosen?