• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • envärkandebarnlängtan
    Anonym skrev 2011-03-09 12:39:20 följande:
    Det är troligare än att bakterierna skulle ha uppstått ur luften...
    Kanske det, men lik förbannat är det oförskämt och fult att ens antyda något sådant. 

Jag vet mycket väl vad jag har varit med om och inte.

• Anonym
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 12:35:55 följande:
    Jag har extremt klara minnen från tidig ålder och jag är helt säker på att jag inte har blivit sexuellt utnyttjad.
    Fick lära mig tidigt att min kropp är min kropp och att ingen annan får göra något med mig som jag inte vill.
    Vägrade tex att ens skaka hand med främlingar och krama fastrar och övrig släkt bara för att det var min kropp och jag bestämde.

Så jävla fult och sjukt att en del av er antar att jag har blivit utsatt för övergrepp. 
    Det är inte fult och sjukt att anta/ föreslå at du blivit sexuellt utnyttjad när det INTE finns någon annan förklaring!! Du kan omöjligt ha minnen från hela ditt liv, och väldigt små barn kan oxå bli utsatta! tragiskt verklighet.. =(

Inte funderat på vad som verkligen låg bakom det faktum att du snabbt blev medveten om din kropp och vägrade skaka hand med främlingar?

Vissa sjukdomar, som klamydia, kan inte uppstå ur ingenting och du måste på något vis ha blivit smittad.
  • HannaE
    Anonym (ok) skrev 2011-03-08 22:17:47 följande:
    Frågan är vem som skolkat vart. För inte så länge sen var min mamma hos läkaren och han trodde att min mamma fått klamydia i halsen. Detta visade sig genom hemsk hosta med otroligt segt slem, det  lät som hon skulle hosta upp tarmarna. Så försök inte mästra mig tack. 
    Antagligen talar du om Chlamydia Pneumoniae nu. Det är luftburen smitta som ger lunginflammation. Det är en annan art av Chlamydia som infekterar i könsorganen.
    Man lever så länge man lär.
  • Blekingekex

det finns ju klamydiatest att köpa på apoteket, varför inte tesa hemma o kolla vad du får för svar?

• envärkandebarnlängtan
    Anonym skrev 2011-03-09 12:45:06 följande:
    Det är inte fult och sjukt att anta/ föreslå at du blivit sexuellt utnyttjad när det INTE finns någon annan förklaring!! Du kan omöjligt ha minnen från hela ditt liv, och väldigt små barn kan oxå bli utsatta! tragiskt verklighet.. =(

Inte funderat på vad som verkligen låg bakom det faktum att du snabbt blev medveten om din kropp och vägrade skaka hand med främlingar?

Vissa sjukdomar, som klamydia, kan inte uppstå ur ingenting och du måste på något vis ha blivit smittad.
    Men är du störd eller? Jag har inte blivit utsatt för övergrepp. Jag vet det. Att antyda något sådant gör att jag tar väldigt illa upp för det innebär att du och andra anklagar personer som står mig nära.

Jag är fullt medveten om vad som fick mig att bli medveten om att min kropp är min och att endast jag har fri tillgång till den. Det tackar jag underbara nytänkande tyska pedagoger för.  
  • sinfulmist

Ta ett nytt test.
    Om det visar samma önskar jag dig/er bara lycka till.
    Viktigast att ni blir friska.

• humma

OMG, finns det någon i tråden som tror att man kan få klamydia ur tomma intet??! Wow, jag blir helt snurrig!

TS, det är förhoppningsvis fel på svaret men annars känns det som om din kille reagerar så starkt pga att han inte riktigt är ärlig och försöker lägga skulden på dig...

• elmadumle

Ts din man måste ju också gå och testa sig. du är skyldig att uppge vilka du haft sex med och han likaså om han är smittad, alla måste testa sig. Säg åt honom att gå iväg.

• varfördåför

vist har man skyldighet att uppge alla sina sexuella partners då man har kalmydia, det ligger under smittskydds lagen.. det hade varit svårt att spåra om det helt plötsligt visade sig att någon fick det helt spontant medans andra smittades av andra. då får vi iaf aldrig stopp på sjukdomen.. lika bra att sluta spåra den då.

Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Anonym (falskt positivt)

En referens om falskt positiva klamydiatest:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17971374

Ts, har du fått lämna ett nytt prov för att konfirmera diagnosen?

envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 09:46:53 följande:
    Men klamydia är väl en bakterie som uppstår i kvinnans urinrör?

Den borde ju börja någonstans. Bara för att det är en sexuellt överförbar sjukdom innebär inte det att sexuellt umgänge är vad som har fått klamydia att uppstå hos en kvinna.
    Däremot kan det såklart smitta vid oskyddade samlag. 
     Har du tagit  ett till test efter att det första var positivt?

Klamydia bakterier uppstår INTE ur tomma intet. 
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!