• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 11:09:57 följande:
    Nää, det har jag absolut inte blivit  
    Du har inte blivit sexuellt utnyttjad det vad DU kommer ihåg. Klamydia kan INTE uppstå ur ingenting vilket betyder att du måste ha blivit smittad. Otroligt tragiskt att tänka på men antagligen blev du sexuellt utnyttjad innan du var mentalt redo för att förstå vad som skett och sjukdomen låg sedan och vilade fram tills du var 12 år gammal. =(

Men kanske är bättre för dig själv att inte förstå sanningen och leva i okunskap, mindre smärtsamt..
  • glitterkornet

Min vän var med om en gång om att dom hade slarvat och växlat ihop två stycken, hon fattade ingenting. Hon krävde att dom gjorde nya test. Annars finns ju www.klamydia.se fast det beror ju lite på vart du bor. Lycka till eller vad man nu ska säga ...

• arianne03
    Anonym skrev 2011-03-09 12:21:19 följande:
    Du har inte blivit sexuellt utnyttjad det vad DU kommer ihåg. Klamydia kan INTE uppstå ur ingenting vilket betyder att du måste ha blivit smittad. Otroligt tragiskt att tänka på men antagligen blev du sexuellt utnyttjad innan du var mentalt redo för att förstå vad som skett och sjukdomen låg sedan och vilade fram tills du var 12 år gammal. =(

Men kanske är bättre för dig själv att inte förstå sanningen och leva i okunskap, mindre smärtsamt..
    Ett annat alternativ är ju att hennes mammas test var felaktigt negativt (det är vanligare än felaktigt positivt) eller att hon inte vill berätta sanningen för dig.
  • stinamaräng

Min barnmorska blandade ihop två gravtester och sa att jag inte var gravid trots att jag var det..

Tester och provsvar kan faktiskt bli fel. Kräv få göra nytt test och utgå sen från det..

• Den allsmäktige

"Sov hos en kompis" var det ja... Hrmz

• 82an

Jag fick fel blodgrupp i min journal. I min första stod det B+ och i min andra 0+ så vi gorde en extrakoll och jag var 0+. Tur att jag inte behövde blod under min 1aförlossning...
    Men provsvar kan uppenbarligen bli fel fast det är inte vanligt.

• envärkandebarnlängtan
    Anonym skrev 2011-03-09 12:21:19 följande:

Jag har extremt klara minnen från tidig ålder och jag är helt säker på att jag inte har blivit sexuellt utnyttjad.
    Fick lära mig tidigt att min kropp är min kropp och att ingen annan får göra något med mig som jag inte vill.
    Vägrade tex att ens skaka hand med främlingar och krama fastrar och övrig släkt bara för att det var min kropp och jag bestämde.

Så jävla fult och sjukt att en del av er antar att jag har blivit utsatt för övergrepp. 
  • envärkandebarnlängtan
    arianne03 skrev 2011-03-09 12:24:50 följande:
    Ett annat alternativ är ju att hennes mammas test var felaktigt negativt (det är vanligare än felaktigt positivt) eller att hon inte vill berätta sanningen för dig.
    Även om mammas test var felaktigt negativt så får jag inte klamydia i underlivet av det. 
    Ögonen och eller halsen (lugnorna) är det som smittas på spädbarn och för det skulle jag isf ha behandlats, vilket jag inte har.  
  • Anonym
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 12:35:55 följande:
    Så jävla fult och sjukt att en del av er antar att jag har blivit utsatt för övergrepp. 
    Det är troligare än att bakterierna skulle ha uppstått ur luften...
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!