• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • envärkandebarnlängtan
    xylifon skrev 2011-03-09 14:19:48 följande:
    lite långsökt och extremt äckligt, men det kan ju ha funnits typ sädesvetska i vattnet som ni tvättat er i?! vet dock inte hur sanorlik den förklaringen är.
    Det var flickkollo med 4 stycken kvinnliga ledare så att sädesvätska funnits i vattnet är inte särskilt troligt. Om ingen av dem har haft en nattgäst förstås Obestämd men oavsett så smittar det ju inte via vatten även om vattnet är snuskigt som satan.
    humma skrev 2011-03-09 14:22:25 följande:
    Men om detta var i Tyskland så kanske du minns fel på den medicinska benämningen? Om det inte är den "klamydia-varianten" som omnämns här?
    Jag testades ideligen för någon chlamydia xxxxxx (har journalen hemma så jag kan titta sen) som kunde samverka med GBS och ge underlivsinfektioner. När jag läste min journal stod det just Chlamydia xxx och jag frågade direkt läkaren om jag hade klamydia men hon sa absolut inte men pga av att du har serratia xxxx så kan man ibland hitta och så en mängd latinska namn.
    Nu rörde jag till det, jag funderar över vilken diagnos du egentligen fick? På latin!
     Chlamydia trachomatis står det i min journal. Var tvungen att se efter i den så att det inte var som du sa
    Men just C trachomatis är ju underlivsklamydia. 
  • varfördåför
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 14:29:26 följande:
    Det var flickkollo med 4 stycken kvinnliga ledare så att sädesvätska funnits i vattnet är inte särskilt troligt. Om ingen av dem har haft en nattgäst förstås Obestämd men oavsett så smittar det ju inte via vatten även om vattnet är snuskigt som satan.
    humma skrev 2011-03-09 14:22:25 följande:
    Men om detta var i Tyskland så kanske du minns fel på den medicinska benämningen? Om det inte är den "klamydia-varianten" som omnämns här?
    Jag testades ideligen för någon chlamydia xxxxxx (har journalen hemma så jag kan titta sen) som kunde samverka med GBS och ge underlivsinfektioner. När jag läste min journal stod det just Chlamydia xxx och jag frågade direkt läkaren om jag hade klamydia men hon sa absolut inte men pga av att du har serratia xxxx så kan man ibland hitta och så en mängd latinska namn.
    Nu rörde jag till det, jag funderar över vilken diagnos du egentligen fick? På latin!
    Nää, kändes ju långsökt, tänkte om det var väldigt lite vatten och väldigt mycket spermier.. fast ett sådant läger vill jag inet ens föreställa mig *kräks lite*.
    Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Mums70
    Pillis4 skrev 2011-03-08 23:10:21 följande:
    tål du inte lite skämt eller? jag har haft klam 2 ggr så visst vet jag ett skit... iaf två =P
    Snacka om omoget.
  • Lufsan

Du eller din kille kan ha haft klamydia sedan tidigare. Behöver inte betyda att någon av er har varit otrogna. Man har ju som du säkert vet oftast inga symtom. Så han kan ha haft sjukdomen länge utan att veta om det.  

• Anonym
    Lufsan skrev 2011-03-09 14:52:15 följande:
    Du eller din kille kan ha haft klamydia sedan tidigare. Behöver inte betyda att någon av er har varit otrogna. Man har ju som du säkert vet oftast inga symtom. Så han kan ha haft sjukdomen länge utan att veta om det.  
    Båda va oskulder när dom träffades för ca 7 år sedan
  • Anonym (Frida)
    Anonym skrev 2011-03-09 14:54:29 följande:
    Båda va oskulder när dom träffades för ca 7 år sedan
    ...så med andra ord har någon av dom varit otrogen. Om det inte är hon så måste det vara han. TS lever i förnekelse av grövsta sort.
  • Anonym (Gör om testet!!)

Se till att få göra om det där testet omedelbart! Förklara läget för läkaren o ta med din sambo så han oxå får testa! Du måste ju bli rentvådd! Trist dock att din sambo inte litar på dig men jag förstår honom oxå om det nu är så att han har varit trogen o det är fel på testet. Lycka till! Uppdatera gärna här sen!

• Anonym (Nejnej...)
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 13:50:48 följande:
    Inte enligt vad jag har fått berättat för mig, och då inte bara av min syster utan även andra gynläkare som jag var i kontakt med under tiden då jag hade klamydia.
    Du har tyvärr blivit grundlurad, eller kanske var det ett försök att skona dig eftersom du var så ung? För tyvärr måste du blivit smittad vid ett tillfälle. Slemhinnor mot slemhinnor eller sädesvätska mot slemhinna - som så många andra sagt här tidigare.

Du kanske ska ifrågasätta varför du fick besöka flera olika gynläkare om det enbart var en simpel chlamydia trichomatis uppstår inte bara sådär. Det är en levande organism och om en bakterie huxflux uppkommit i dig hade ditt fall med stor sannolikhet varit känd över jordklotet.

Bakterier kan utvecklas och mutera och på så sätt bli resistenta mot viss antibiotika. Men att en bakterie pga dålig hygien bestämmer sig för att mutera till att bli chlamydia trichomatis - det händer inte.
  • Anonym (elin)

karln har ju knullat runt, e det så svårt att förstå ts?

• Silje02
    Probably the best in the skrev 2011-03-09 12:06:52 följande:
    Klart man kan eftersom man inte behöver ha några symtom!
    Inte helt rätt.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!