• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym

Jag gick med det i sju år utan att veta om det =( Upptäcktes vid ett rutinprov när vi inte blev gravida =(

• Silje02
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 12:35:55 följande:
    Jag har extremt klara minnen från tidig ålder och jag är helt säker på att jag inte har blivit sexuellt utnyttjad.
    Fick lära mig tidigt att min kropp är min kropp och att ingen annan får göra något med mig som jag inte vill.
    Vägrade tex att ens skaka hand med främlingar och krama fastrar och övrig släkt bara för att det var min kropp och jag bestämde.

Så jävla fult och sjukt att en del av er antar att jag har blivit utsatt för övergrepp. 
    Hur som helst så får man det inte bara sådär.
  • Silje02
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 12:42:20 följande:
    Kanske det, men lik förbannat är det oförskämt och fult att ens antyda något sådant. 

Jag vet mycket väl vad jag har varit med om och inte.

Ok, du har inte varit sexuellt utnyttjad. Summan av kardemumman: Det var inte klamydia du hade som 12-åring. Då har vi rätt ut den saken.
  • MammaG
    arianne03 skrev 2011-03-09 09:56:06 följande:
    Nej, inga bakterier "uppstår" inuti folk! Klamydiabakterien måste man bli smittad med.
    Men var kommer den från från början. Någon måste ju ha haft den "först"
  • Silje02
    Ramborg skrev 2011-03-09 14:20:23 följande:
    Visst, en bakterie måste börja någonstans. Men då blir det ju en ny bakterie. Inte en likadan som redan finns.

Ungefär som när en författare skriver en ny bok, det blir inte inte Shakespeares samlade verk, men visst blir det en bok.
  • Lufsan
    Anonym skrev 2011-03-09 14:54:29 följande:
    Båda va oskulder när dom träffades för ca 7 år sedan
    Jaha då har någon av er knullat runt. Simpelt. 
  • Anonym (Nejnej...)
    MammaG skrev 2011-03-09 15:37:47 följande:
    Men var kommer den från från början. Någon måste ju ha haft den "först"
    Men det där är ju det eviga frågan - Hur uppstod livet? Vet du det blir många vetenskapsmän och filisofer glada. Men inte var det i urinröret på en kvinna pga dålig hygien eller överväxt av andra bakterier. Klamydia har ju funnits i århundraden.
  • Lady Gaga

Slutsats: Om inte du har varit otrogen så har din karl varit det.

Silence! I KEEL you!
  • envärkandebarnlängtan
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 15:28:08 följande:
    Du har tyvärr blivit grundlurad, eller kanske var det ett försök att skona dig eftersom du var så ung? För tyvärr måste du blivit smittad vid ett tillfälle. Slemhinnor mot slemhinnor eller sädesvätska mot slemhinna - som så många andra sagt här tidigare.

Du kanske ska ifrågasätta varför du fick besöka flera olika gynläkare om det enbart var en simpel chlamydia trichomatis uppstår inte bara sådär. Det är en levande organism och om en bakterie huxflux uppkommit i dig hade ditt fall med stor sannolikhet varit känd över jordklotet.

Bakterier kan utvecklas och mutera och på så sätt bli resistenta mot viss antibiotika. Men att en bakterie pga dålig hygien bestämmer sig för att mutera till att bli chlamydia trichomatis - det händer inte.
    Ett försök att skona mig mot vad?
    UVI och blödningsproblemen började när jag var 11 och jag testade positivt när jag var 12. Jag hade absolut inte haft någon som helst form av sexuellt umgänge.
    Jag är 1000% säker på att jag aldrig har blivit utsatt för övergrepp eller liknande. Tvärsäker.

Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!