• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • duvetmia
    Kya skrev 2011-03-09 18:33:30 följande:
     det kan inte smitta via en sån, heller. omöjligt. även om personalen skulle slarva oerhört och använda samma instrument till två olika kvinnor så skulle bakterierna hinna dö.
    Precis. Instrumenten skulle behöva vara kladdiga fortfarande för att det ska smitta. Typ ut ur den ena och in i den andra..
  • varfördåför
    Pillis4 skrev 2011-03-09 18:37:40 följande:
    Jag förstår inte syftet med denna tråden? Ts vill ju inte höra varkden vad vi andra eller vad bevisad forskning säger.

Känns meningslöst att tala till en som inte vill lyssna
    det kan ju vara så också att ho vill läsa om luftsmitta, nya mutationer och sjukhuspersonalens fel. för ibland är det så då man blundar för något att man kan blunda lite längre om man får hjälp.
    Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Pillis4
    duvetmia skrev 2011-03-09 18:37:53 följande:
    Precis. Instrumenten skulle behöva vara kladdiga fortfarande för att det ska smitta. Typ ut ur den ena och in i den andra..
    *ryyyser* fy va äckligt =P
  • Cocco
    Jessi1982 skrev 2011-03-09 18:32:48 följande:
    Men hur kan du till 100 % veta vad din partner har haft för sig? Är ni tillsammans dygnet runt ? Det är väl ingen som hånar dig här, men du måste väl förstå att det låter konstigt att bli smittad av en könssjukdom och Sen hävda att man till 100 % vet att ingen av parterna varit otrogen ?? !
    Antingen har nån av er varit otrogen, eller så har nån av er haft sjukdomen länge utan att Veta om det.
    Varför lät ni testa er nu då? Vad var det som bidrog till det beslutet ? Eller var det bara en "rolig grej":))?
    Hon är gravid och det ingår i standardtesterna
  • Jessi1982

Okej okej då förstår jag. Vid graviditet testar man ju. Men det återstår väl bara att ta lögndetektor test på både ts och hennes oskyldige man ... :)

• Anonym (var?)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 17:11:46 följande:
    TS: Samma sak hände oss i höstas. Min sambo fick veta att han hade klamydia, det sved när han kissade osv. Sen fick jag testa mig också, hade också det såklart. Vi fick veta det här en fredageftermiddag. Hela helgen var en mardröm, hade han eller jag varit otrogna? Vi har varit tillsammans i över 10 år och aldrig varit med någon annan än varandra, jag vet ju att jag aldrig har varit med någon annan och jag litar på min sambo till 110%, jag VET att han inte har varit med någon annan. Ni som inte tror på att man kan få klamydia på andra sätt än att ha sex får helt enkelt tänka om, tydligen kan man det!
    Och anklaga inte TS man för otrohet, det finns faktiskt stabila förhållanden där man litar på varandra fortfarande, tro det eller ej

Jag har också sett en dokumentär där en man i afrika i lagos utförde trollerier på sin son och nu VISSTE han att kulorna kan inte göra hans son illa. Som många här har redan skrivit, han man en könssjukdom uppstår den inte från ingenstans, även om man vill gärna förneka det.

• Anonym

Jag har fått klamydia en gång. Det från min dåvarande sambo, som jag aldrig trodde skulle kunna vara otrogen.... & ingen annan trodde skulle kunna vara det, framförallt inte han... Men en blöt fylla på krogen förändrade det... & jag tror att han inte kommer ihåg något & att han älskade mig över allt annat då...  men det förändrade lixom inget..

• principessan

Har inte läst hela tråden bara delar. Men det är pinsamt att det finns de som tror sig veta, men inte har en susning! Såklart att inte klamydia smittas på något annat vis än genom sexuell handling! Men visst kan den mänskliga faktorn göra att 2 tester blandas ihop!

• Trivelina
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:26:22 följande:
    Jag satt utanför rummet och hörde varenda ord han sa, han var först ut så han kan inte ha vetat att det hördes så väl genom dörren.
    Är du ts?
    En av er ljuger om oskulddelen ifall ni har åkt på klamydia. Frågan är då,hade den ena sex FÖRE eller UNDER er relation.

Om nu du inte är ts, så kanske någon av er har haft sex före den andre och fått klamydia innan nuvarande och det har passerat obemärkt förbi. Sånt händer.

Men klamydia får man bara från en annan som bär på smittan, och du har nog förstått hur den smittas.
  • Insatt
    xylifon skrev 2011-03-09 18:15:54 följande:
    skulle gissa på att det var ett virus som muterade och sedan hittades det på ett namn på fenomenet och eftersom det inte heter som namnet på en läkare gissar jag att det var längesedan.
    Klamydia är inte ett virus.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!