• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • AndreaSvan
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:17:34 följande:
    Tydligen kan man det, vi fick det så.
    Har du några som helst bevis för det du säger? Du kan ju inte ropa ut vetenskapliga påståenden till höger och vänster (som vi aldrig har hört förut) utan någon som helst källa! Och sedan säga "ja men tji på er för att ni inte tror mig". Det är väl klart att vi inte tror på dig när dina påståenden inte stämmer med verkligheten vi känner till idag!!!
  • Anonym (Mardrömsscenario)
    Trivelina skrev 2011-03-09 18:23:26 följande:
    Och samtalet ni fick gå genom var för sig i skilda rum, du fick inte höra vad han sa och han fick inte höra vad du sa. Samtalet är för att kartlägga sexuella kontakterna, så om du inte namngav fler sexpartners så gjorde han det.
    Jag satt utanför rummet och hörde varenda ord han sa, han var först ut så han kan inte ha vetat att det hördes så väl genom dörren.
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym skrev 2011-03-09 18:25:14 följande:
    men om andra fick det genom en mutation, kanske ni också är muterade?
    Finns inte med på kartan att en sorts bakterie muterar till en redan existerande bakterie. Bakterien måste välja exakt rätt frekvens och ställe att ändra genetisk uppbyggnad. Händer inte..
  • Anonym
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:26:22 följande:
    Jag satt utanför rummet och hörde varenda ord han sa, han var först ut så han kan inte ha vetat att det hördes så väl genom dörren.
    Hur vet du att han sa sanningen i det rummet? Ingen kan veta om han undanhöll information.
  • Anonym
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 18:27:53 följande:
    Finns inte med på kartan att en sorts bakterie muterar till en redan existerande bakterie. Bakterien måste välja exakt rätt frekvens och ställe att ändra genetisk uppbyggnad. Händer inte..
    tror anonym syftade på att personerna var muterade :-P
  • Pillis4
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-09 18:27:53 följande:
    precis. muterar en bakterie så blir det en ny sjukdom... en redan existerande sjukdom kan mutera till en annan sjukdom som inte funnits tidigare.

men man kan inte få positivt på ett klamydia test och påstå att det är en annan sjukdom... för klamydia är klamydia och smittar via sexuell kontakt (hur många gånger ska man behöva poängtera denna fakta?)
  • Anonym (Men)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:24:10 följande:
    Jag började skriva i den här tråden pga att jag fått smittan på något annat sätt än via sex. Jag har inte varit otrogen, inte han heller, det vet vi.
    Det pågår en utredning på mitt sjukhus om var smittan kommer ifrån och kanske får vi aldrig veta.
    Det finns en tanke om att det har kommit från en gynundersökning, en gynundersökning som jag var tvungen att gå på pga att jag inte kan få barn.
    Jag visste mycket om klamydia innan jag blev smittad, vad tror ni att vi gick igenom första dagarna efter det var konstaterat och hur tror ni vi mådde? Någon annan talar i princip om för dig att din partner varit otrogen när det inte är så.
    Sen finns ni här som hånar en och flinar åt en, tycker att man ska tänka om igen.
    Men jag är ledsen, det finns inte på kartan att någon av oss varit med någon annan.
    Så ÄR det.
    Men om du nu fått det genom en gyn undersökning så har det ju kommit nånstansifrån, en könskontakt även om det inte var sex. Det är ju stor skillnad mot att det bara dyker upp av sig själv i ens kropp!  
  • Jessi1982

Men hur kan du till 100 % veta vad din partner har haft för sig? Är ni tillsammans dygnet runt ? Det är väl ingen som hånar dig här, men du måste väl förstå att det låter konstigt att bli smittad av en könssjukdom och Sen hävda att man till 100 % vet att ingen av parterna varit otrogen ?? !
    Antingen har nån av er varit otrogen, eller så har nån av er haft sjukdomen länge utan att Veta om det.
    Varför lät ni testa er nu då? Vad var det som bidrog till det beslutet ? Eller var det bara en "rolig grej":))?

• Kya
    Anonym (Men) skrev 2011-03-09 18:31:08 följande:
    Men om du nu fått det genom en gyn undersökning så har det ju kommit nånstansifrån, en könskontakt även om det inte var sex. Det är ju stor skillnad mot att det bara dyker upp av sig själv i ens kropp!  
     det kan inte smitta via en sån, heller. omöjligt. även om personalen skulle slarva oerhört och använda samma instrument till två olika kvinnor så skulle bakterierna hinna dö.
    F och L, mina stjärnor :)
  • Pillis4

Jag förstår inte syftet med denna tråden? Ts vill ju inte höra varkden vad vi andra eller vad bevisad forskning säger.

Känns meningslöst att tala till en som inte vill lyssna

Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!