Klamydia? Omöjligt!
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

Okej att det mest troliga är att han faktiskt varit otrogen.
Men när jag blev gravid så testade vi oss för klamydia. Jag hade det, men inte min man. Och jag har inte varit otrogen. Sist jag hade oskyddat sex med någon annan var för snart 2 år sedan (innan jag träffade min man), blev gravid för 10 månader sen. Dom sa bara att man inte behöver bli smittad vid sex på en gång, kan ta några gånger. Vi bor ihop och innan graviditeten hade vi sex varje dag och ibland flera gånger om dagen. Jag undrar fortfarande hur det kan vara möjligt.
Och även om min man skulle vara otrogen, få klamydia, testa sig och få penicillin så är ju chansen att han skulle bli smittad igen av mig överhängande, speciellt eftersom vi då hade sex när han åt penicillin och då är man ännu mer känslig för smitta.
Så det känns fortfarande helt sjukt att jag faktiskt hade klamydia och inte min man.
Klamydia smittar genom samlag.