• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym (Nejnej...)
    AndreaSvan skrev 2011-03-09 18:15:55 följande:
    Ja den första människan fick klamydia förmodligen genom att en annan bakterie muterade till dagens Chlamydia Trachomatis. Men en mutation är en väldigt sällsynt och invecklad process som lyckligtvis inte händer titt som tätt och definitivt inte sker på samma sätt flera gånger om.
    Precis! Och om det nu sker en mutation så formas en ny sorts bakterie. En bakterie muterar inte och tänker att vips - nu ska jag bli chlamydia trachomatis. Det händer inte som vissa i tråden hävdat innan.
  • Pillis4
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:17:34 följande:
    Tydligen kan man det, vi fick det så.
    KLAMYDIA SMITTAR INTE PÅ ANNAT SÄTT ÄN SEXUELLT. KALMYDIA BAKTERIEN KAN INTE LEVA I DÖD MATERIA!!!
  • Kya
    AndreaSvan skrev 2011-03-09 18:20:00 följande:
    Naturligtvis, men man kan inte förvänta sig att alla människor ska veta det, tyvärr.
    Vissa vet ju inte ens vad klamydia är för något (skrämmande, vart var alla dessa människor när sexualundervisningen pågick). Så att blanda ihop två bakterier som båda finns i underlivet är ju inte så otänkbart :)
    ´
    Ja, jag tycker att det är väldigt skrämmande att inte fler tar reda på något som är så oerhört viktigt. vad könssjukdomar är, och hur man smittas borde vara prio ett för alla sexuellt aktiva människor att ta reda på...
    F och L, mina stjärnor :)
  • Thaleya
    xylifon skrev 2011-03-09 18:15:54 följande:
    skulle gissa på att det var ett virus som muterade och sedan hittades det på ett namn på fenomenet och eftersom det inte heter som namnet på en läkare gissar jag att det var längesedan.
    jaa det var vad jag trodde med, en mutation. Jag är inte så intresserad av att läsa om könssjukdommar dock.
  • Trivelina
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:16:22 följande:
    VI har inte gjort någonting! Men det är obligatoriskt att gå på samtal efter man har fått smittan och det är de själva som startat utredningen. Punkt.
    Herregud, nu får ni fan ge er. Tänk va många experter det finns här, som dessutom vill göra människor ledsna. Jag vet att jag inte har vart med någon annan, och jag vet att han inte varit det heller. Punkt.
    Och samtalet ni fick gå genom var för sig i skilda rum, du fick inte höra vad han sa och han fick inte höra vad du sa. Samtalet är för att kartlägga sexuella kontakterna, så om du inte namngav fler sexpartners så gjorde han det.
  • Jessi1982

Men snälla lilla vän. Ta dig en funderare nu. Antingen har du, eller han varit med någon annan som smittat er! Om det inte är så att ni varit tillsammans en kortare tid . Då kan ju nån av er burit på sjukdomen innan ni blev tillsammans . Vad var anledningen till att ni lät testa er nu ?

• Anonym (Mardrömsscenario)

Jag började skriva i den här tråden pga att jag fått smittan på något annat sätt än via sex. Jag har inte varit otrogen, inte han heller, det vet vi.
    Det pågår en utredning på mitt sjukhus om var smittan kommer ifrån och kanske får vi aldrig veta.
    Det finns en tanke om att det har kommit från en gynundersökning, en gynundersökning som jag var tvungen att gå på pga att jag inte kan få barn.
    Jag visste mycket om klamydia innan jag blev smittad, vad tror ni att vi gick igenom första dagarna efter det var konstaterat och hur tror ni vi mådde? Någon annan talar i princip om för dig att din partner varit otrogen när det inte är så.
    Sen finns ni här som hånar en och flinar åt en, tycker att man ska tänka om igen.
    Men jag är ledsen, det finns inte på kartan att någon av oss varit med någon annan.
    Så ÄR det.

• logg81

Klamydia kan man ju ha gått omkring med hur länge som helst. Många får ju aldrig några symptom.
    Om ni testat er tidigare kanske det inte gått rätt till med de testerna... Ni behöver ju inte ha blivit smittade nu utan kan ha blivit smittade för flera år sedan och sedan gått med det...

Om jag var i era skor skulle jag äta medicinen och sen lägga det här bakom mej.

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • varfördåför
    Thaleya skrev 2011-03-09 18:22:05 följande:
    jaa det var vad jag trodde med, en mutation. Jag är inte så intresserad av att läsa om könssjukdommar dock.
    men den mutationen uppstår ju inet igen, inte en likadan. så enda sättet att få denna muterade virussjukdom är genom sex med annan smittat individ
    Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Anonym
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:24:10 följande:
    Jag började skriva i den här tråden pga att jag fått smittan på något annat sätt än via sex. Jag har inte varit otrogen, inte han heller, det vet vi.
    Det pågår en utredning på mitt sjukhus om var smittan kommer ifrån och kanske får vi aldrig veta.
    Det finns en tanke om att det har kommit från en gynundersökning, en gynundersökning som jag var tvungen att gå på pga att jag inte kan få barn.
    Jag visste mycket om klamydia innan jag blev smittad, vad tror ni att vi gick igenom första dagarna efter det var konstaterat och hur tror ni vi mådde? Någon annan talar i princip om för dig att din partner varit otrogen när det inte är så.
    Sen finns ni här som hånar en och flinar åt en, tycker att man ska tänka om igen.
    Men jag är ledsen, det finns inte på kartan att någon av oss varit med någon annan.
    Så ÄR det.
    men om andra fick det genom en mutation, kanske ni också är muterade?
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!