• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • GrodanHopp

envärkandebarnlängtan: jag tolkar ditt nick som att du har svårt att få barn, har jag fel ber jag om ursäkt, men du tror inte att det är relaterat till att du hade klamydia under en längre tid?

• Pillis4
    envärkandebarnlängtan skrev 2011-03-09 19:17:58 följande:
    Nej, men den kan leva i levande materia som olika typer av proteiner. Specifika aktiva proteiner kan agera värd och överföra klamydia utan att direktkontakt mellan mänskliga kroppar sker. Genom det levande proteinet fortlever klamydian och kan få en ny värd.

Källa:

Microorganisms resistant to free living amoebae- Greub G & Raoult D
    Use of aminoglycosides in treatments of infections due to intracellular bacteria- Maurin M & Raoult D 
    Current status of immune mechanisms of killing of intracellular microorganisms- Ismail N, Olano J P, Feng H M & Walker D H 
    eeeh ja??? du sa ju exakt det jag sa fast på ett alldeles mer  invecklat sett. levande protein ja.... död materia är inte levande protein.. en toaring eller ett gynekologverktyg är inte levande protein
  • riboflavin
    Nej, men den kan leva i levande materia som olika typer av proteiner. Specifika aktiva proteiner kan agera värd och överföra klamydia utan att direktkontakt mellan mänskliga kroppar sker. Genom det levande proteinet fortlever klamydian och kan få en ny värd.

Källa:

Use of aminoglycosides in treatments of infections due to intracellular bacteria- Maurin M & Raoult D 
    Current status of immune mechanisms of killing of intracellular microorganisms- Ismail N, Olano J P, Feng H M & Walker D H 
    Spännande den där artikeln åker nog med i nästa projektarbete ;) 

Sen är ju frågan hur troligt det är att den smittovägen drabbat TS?
  • envärkandebarnlängtan
    GrodanHopp skrev 2011-03-09 19:27:50 följande:
    envärkandebarnlängtan: jag tolkar ditt nick som att du har svårt att få barn, har jag fel ber jag om ursäkt, men du tror inte att det är relaterat till att du hade klamydia under en längre tid?
    Tror inte att jag hade klamydia under en längre tid, max ett år.
    Men jag har pco-s och det i sig är ju en bidragande orsak. Har väldigt sällan naturlig äl. 
  • Anonym (forskare)

Källa:

Jag har precis läst igenom dessa abstract och undrar om du verkligen läst dessa över huvud taget? Förvånad
  • Insatt
    xylifon skrev 2011-03-09 19:10:07 följande:
    men det var det tills det muterade sedan blev det en infektionssjukdom :-P
    Antingen är du ironisk eller så snackar du i nattmössan.
  • Pillis4

Källa:

och vad är oaktiv protein för nåt??? du borde nog fatta vad du menar innan du kopierar text huxflux från olika forskarsidor
  • varfördåför
    Insatt skrev 2011-03-09 19:35:56 följande:
    Antingen är du ironisk eller så snackar du i nattmössan.
    jag säger som någon sa tidigare i tråden, kanske du? det är svårt att skilja på virus och parasiter och infektioner osv om man inte är påläst/intresserad. virus var bara ett samlingsord från mig på alla sådandär eländigheter. jag ahde lika gärna kunnat skriva basilusk. det var det där med mutation jag ville ha fram i inlägget
    Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Insatt
    xylifon skrev 2011-03-09 19:39:10 följande:
    jag säger som någon sa tidigare i tråden, kanske du? det är svårt att skilja på virus och parasiter och infektioner osv om man inte är påläst/intresserad. virus var bara ett samlingsord från mig på alla sådandär eländigheter. jag ahde lika gärna kunnat skriva basilusk. det var det där med mutation jag ville ha fram i inlägget
    Kanske jag? Nej jag skulle inte tro det va. Jag är inte pantad nog att tro att en bakterie är ett virus eller en parasit. Jag är uppvuxen med en infektionsläkare till farsa.
    Det är jäkligt missvissande att kalla en bakterie eller "basilusk" som är ett smeknamn på bakterie för ett virus. Och att påstå att en bakterie varit ett virus som blir en infektionssjukdom är så korkat så man inte kan bli annat än provocerad av det uttalandet. 
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!