• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym (Mardrömsscenario)
    Pillis4 skrev 2011-03-09 18:13:12 följande:
    varför har ni blandat in ett helt sjukhus och specialläkare om ni VET ?
    stackare... men lycka till! hoppas du fått vård så du inte blir steril
    VI har inte gjort någonting! Men det är obligatoriskt att gå på samtal efter man har fått smittan och det är de själva som startat utredningen. Punkt.
    Herregud, nu får ni fan ge er. Tänk va många experter det finns här, som dessutom vill göra människor ledsna. Jag vet att jag inte har vart med någon annan, och jag vet att han inte varit det heller. Punkt.
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:13:36 följande:
    Det har jag tyvärr inte, ledsen att du inte får den möjligheten i livet att leva med en människa som du litar fullt ut på
    Ser det inte som en förlust. Tror inte att man någon gång kan lita på någon till 100% - jag nöjer mig med 99%. Det har räckt innan. =)
  • Kya
    AndreaSvan skrev 2011-03-09 18:13:23 följande:
    Att torka sig från fel håll (som jag visserligen gör typ hela tiden) gör att man kan få E-coli bakterier i urinvägarna då dessa finns som normal flora i ändtarmen. Att blanda ihop dessa bakterier är väl inte så himla svårt för en som aldrig har varit intresserad av ämnet ifråga Glad
    och kryper det upp såna bakterier i urinröret så blir det urinvägsinfektion, inte klamydia...
    F och L, mina stjärnor :)
  • Anonym
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 18:16:22 följande:
    Jag vet att jag inte har vart med någon annan, och jag vet att han inte varit det heller. Punkt.
    Vad udda att ha sin siamesiska tvilling som kärlekspartner.
  • Anonym (Mardrömsscenario)
    Pillis4 skrev 2011-03-09 18:16:08 följande:
    om man kan lita på sin partner så har man inte klamydia helt plötsligt.
    Tydligen kan man det, vi fick det så.
  • Anonym (Nejnej...)
    VI har inte gjort någonting! Men det är obligatoriskt att gå på samtal efter man har fått smittan och det är de själva som startat utredningen. Punkt.
    Herregud, nu får ni fan ge er. Tänk va många experter det finns här, som dessutom vill göra människor ledsna. Jag vet att jag inte har vart med någon annan, och jag vet att han inte varit det heller. Punkt.
    Du kan inte veta det till 100%!  Det är jag 100% säker (!!!! ;) ) på!
  • Kya
    men det KAN du inte veta. det är själva grejen som både du och TS går på. man kan aldrig veta. man kan tro, och hoppas, och lita på människan. men man kan aldrig veta. och sanningen är glasklar för er del, precis som för TS. någon har nuppat någon annan och blivit smittad.
    F och L, mina stjärnor :)
  • varfördåför
    AndreaSvan skrev 2011-03-09 18:13:23 följande:
    Att torka sig från fel håll (som jag visserligen gör typ hela tiden) gör att man kan få E-coli bakterier i urinvägarna då dessa finns som normal flora i ändtarmen. Att blanda ihop dessa bakterier är väl inte så himla svårt för en som aldrig har varit intresserad av ämnet ifråga Glad
    men det är ju skillnad mot att få klamydia menar jag. uvi kasnke du kan få, men inte klamydia.

man måste ju hålla ordning på begräppen annars blir allt super snurrigt
    Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Pillis4
    Vill inte göra andra ledsna alls. Men vissa vill ju inte lyssna på fakta och andras erfarenheter , för att det inte passar med det man vill höra. Jag har själv haft klamydia mer än en gång. jag vet att man inte får det via andra kontakter än sexuellt.

om du fått nåt virus via ett smutsigt gynekologredskap så kan det inte vara klamydia.
  • AndreaSvan
    Kya skrev 2011-03-09 18:16:56 följande:
    och kryper det upp såna bakterier i urinröret så blir det urinvägsinfektion, inte klamydia...
    Naturligtvis, men man kan inte förvänta sig att alla människor ska veta det, tyvärr.
    Vissa vet ju inte ens vad klamydia är för något (skrämmande, vart var alla dessa människor när sexualundervisningen pågick). Så att blanda ihop två bakterier som båda finns i underlivet är ju inte så otänkbart :)
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!