• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Silje02

Så du menar på fullaste allvar att klamydiga uppstår av sig själv ur tomma intet?! Och vad heter läkaren som forskar på det?

• Anonym (Mardrömsscenario)
    Silje02 skrev 2011-03-10 00:11:32 följande:
    Om det är så som du säger, vilket jag tvivlar på, varför finns det inte en massa forskning på det? Någon av er har iallafall varit otrogen eller haft sexpartners innan eller blivit utnyttjade.
    Ingen aning. Vi kanske är de första, men det är helt okej för oss, vi har lämnat detta bakom oss nu. Vi behöver ingen utredning heller. Nej, vi har bara varit med varandra någonsin.
  • Silje02

Jag blir inte besviken. Skiter fullständigt i dig och din kille. Men tillskillnad från dig och din kille så vet jag att klamydia enbart smittas genom sexuella aktiviteter.

Silje02 skrev 2011-03-10 00:12:42 följande:
    Så du menar på fullaste allvar att klamydiga uppstår av sig själv ur tomma intet?! Och vad heter läkaren som forskar på det?
    Jag menar ingenting. Men vi har inte fått det genom någon sexuell kontakt vad vi vet, det är det de håller på att utreda.
    Silje02 skrev 2011-03-10 00:13:20 följande:
    Jag blir inte besviken. Skiter fullständigt i dig och din kille. Men tillskillnad från dig och din kille så vet jag att klamydia enbart smittas genom sexuella aktiviteter.
    Det visste eller trodde jag också innan jag fick det, men uppenbarligen kan man få det på andra sätt också, hur vet vu ju inte än, kanske kommer vi aldrig få veta heller men det bryr vi oss inte så mycket om.
  • Silje02

Slutsats: Du har inte fått klamydia. Och all utredning är bara ett enda stort BS. Dessutom har man sagt A får man vackert säga B....

• Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:01:46 följande:
    Det finns en enda anledning till att jag inte uppger namnet på läkaren som bedriver forskningen och det är pga att på samma sjukhus pågår en utredning om mig och varifrån jag fått min smitta, vill verkligen inte hänga ut mig själv här.
    Men som sagt - de startar inte ett stort forskningsprojekt kring dig. =) Nu tar du i..

Att referera till en person i en artikel görs alltid anonymt - patient X tex. Om det är sannolik att det finns grundlag till att bygga forskning på enbart ditt fall, låter jag vara osagt, men har nog tidigare uttryckt min åsikt om det.

För övrigt har läkaren inte tillstånd att lämna ut information om dig till någon utan skulle nog bara bli smickrad om någon uppmärksammade hans så kallade forskning. Så du har INGET att oroa dig över. Du kommer inte bli avsljöad. Ingen kommer få reda på ditt namn. Och om forskningen nu är så genombrytande inom medicinska världen borde du ju vara stolt över ditt deltagande.
  • Joppelina
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:09:31 följande:
    Vad ska mer utredas?
    Du sa att du utreds varför du har klamydia.  Kan ju inte bara vara på grund av det. Då borde ju alla som har fått klamydiatest positivt utredas. Jag fick ett paket Doxiferm av läkarn och fick prata med smittspårningen.

Finns inga resurser i dagens vård att det startas utredningar om hur man blivit smittad av klamydia.
  • Anonym (var?)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-09 23:58:10 följande:
    Gör gärna det. Som tur är vet jag fortfarande sanningen hos mig och min sambo och mig får du aldrig tag på numret till
    om 1 läkare påstår något väldigt konstigt och annorlunda mot tidigare teorier kan han vara inkompetent i frågan, eller ha fel
    men det passar dig att tro på honom så väljer du att tro, man kan tro på vad som helst och ingen kan rubba en även om det går mot allt sunt förnuft
    "for a true religiois maniac everything is a sign"
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:10:41 följande:
    Ledsen att göra dig besviken igen men det har jag inte. Punkt.
    HAHAHA!! Du är kul, naiv och lever i en bubbla
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!