• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Silje02

Vi kan ta nåt som man inte kan googla på. Måste man sprita när man tar kapilärprov?

• Pillis4
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:42:32 följande:
    Det är ändå ganska härligt vilken livlig diskussion man kan få igång här av ett sådant ämne.
    Vi ska på intervju nästa vecka på sjukhuset, förra veckan lämnade vi in datum på gynundersökningarna som var förra våren då jag förmodligen blev smittad.
    Så utredningen pågår, tackar som frågar

Jag hoppas att ni aldrig någonsin hamnar i denna situationen själva, det finns nämligen en ganska stor risk att ni inte kommer bli trodda. Nu är både jag o min sambo personer med skinn på näsan så vi bryr oss inte om sånt här som tur är
    Hade du inte brytt dig hade du lämnat denna tråden för längesen ;)
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:42:32 följande:
    Det är ändå ganska härligt vilken livlig diskussion man kan få igång här av ett sådant ämne.
    Vi ska på intervju nästa vecka på sjukhuset, förra veckan lämnade vi in datum på gynundersökningarna som var förra våren då jag förmodligen blev smittad.
    Så utredningen pågår, tackar som frågar

Jag hoppas att ni aldrig någonsin hamnar i denna situationen själva, det finns nämligen en ganska stor risk att ni inte kommer bli trodda. Nu är både jag o min sambo personer med skinn på näsan så vi bryr oss inte om sånt här som tur är
    Du är kul. Säger det igen. Varför skulle ett sjukhus lägga pengar, tid och arbetskraft på att göra något sånt? De har ju en smittkälla och det finns inget värde i att spåra.

Du kan ju lätt ge namnet på läkaren eftersom han inte kan outa dig - men det vägrar du svara på, eftersom du inte har något vettigt svar. Inte trovärdig alls, min vän.
  • Anonym (Mardrömsscenario)
    Silje02 skrev 2011-03-10 00:40:42 följande:
    Knappast att du är sjuksköterska. Men vi testar. Hur sätter man i en CVK och hur ska den skötas?
    En CVK läggs i en central ven, på operation av doktor.
    Jag föredrar smartsites eller trevägskran vid CVK. Pumpteknik är ju det nyaste rönet för att spola rent hela slangen.
  • Silje02

Anonym (Mardrömsscenario) om jag har en sondslang som åkt ut, visst kan jag bara trycka in den då, som ssk?

• Anonym (Nejnej...)
    Silje02 skrev 2011-03-10 00:44:26 följande:
    Vi kan ta nåt som man inte kan googla på. Måste man sprita när man tar kapilärprov?
    Tydligen inget man lär sig i FakeSSKhögskolan eller som man vet på Fakesjukhuset i Fakestad.
  • Anonym (Mardrömsscenario)
    Silje02 skrev 2011-03-10 00:46:19 följande:
    Anonym (Mardrömsscenario) om jag har en sondslang som åkt ut, visst kan jag bara trycka in den då, som ssk?
    Nej, en slang som är ute bör sättas ny.
  • Silje02

Visst räcker det att spola varannan månad? Hur ska den skötas?

• Joppelina
    Pillis4 skrev 2011-03-10 00:43:33 följande:
    Jag håller fast vid min teori som tidigare i tråden.
    Att en iiten trojansk klamydiahäst har sprungit in i ts underliv och stannat där.. helt från ingenstans =D
    Jag skrattade så jag höll på trilla av stolen när jag läste det där Tungan ute
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:45:58 följande:
    En CVK läggs i en central ven, på operation av doktor.
    Jag föredrar smartsites eller trevägskran vid CVK. Pumpteknik är ju det nyaste rönet för att spola rent hela slangen.
    Det tog mig också 20 sekunder att få upp en sida med de riktlinjerna. =)
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!