Klamydia? Omöjligt!
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
Men hur går utredningen till då? Tror de på full allvar att du blivit smittad genom smutsiga instrument? Nej, jag tror att du har fått för dig att du fått klamydia bara poff ut i det blå och att sjukvården tröttnad på dig och bara håller med men sedan asg i fika rummet bakom din rygg.
Jag är mest lite chockad hur lätt en del tar på detta med klamydia och smittspridning. Idag 2011.
Sett så många ifrågasätta varför prover tagits och dom flestar förstår när det gäller när man blir inskriven på MVC. Men Unga, både tjejer och killar borde faktiskt ha testat sej innan. Finns ju Ungdomsmottagningar idag.
Och att så många inte begriper detta med smittskyddslagen och varför den skyddar en själv.
Jag var själv med om hysterin med HIV när jag väntade barn och tar årligen prover på könssjukdomar oavsett om jag har haft partner elle varit singel. Lite realist måste man vara.
De säger till dig att de gör en utredning men i själva verket så gör de inte det. Är säkert redan gjort smittspårning. Att döma av hur du beteer dig så är du undersköterska eller städare som väldigt gärna vill jobba i vården.