• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Silje02

Varför det? Den har ju redan varit inne en gång så då borde jag ju kunna trycka in den igen. Jag menar det kan ju inte göra någon skada.

• Anonym (Mardrömsscenario)
    Silje02 skrev 2011-03-10 00:48:33 följande:
    Visst räcker det att spola varannan månad? Hur ska den skötas?
    Nu jobbar jag på medicin där vi inte har sonder så ofta så det kan jag inte på rak arm.
    Men ni kanske kan svara på varför inte KOL-patienter ska ha för mycket syrgas?
  • Pillis4
    Joppelina skrev 2011-03-10 00:48:52 följande:
    Jag skrattade så jag höll på trilla av stolen när jag läste det där Tungan ute
    hehehe.. ja min teori e minst lika sannolik som ts teori =D
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-10 00:49:28 följande:
    Det tog mig också 20 sekunder att få upp en sida med de riktlinjerna. =)
    Va duktig du är!
    Vi fick utbildning i höstas från IVA-ssk.
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:50:41 följande:
    Nu jobbar jag på medicin där vi inte har sonder så ofta så det kan jag inte på rak arm.
    Det är en myt. Bara att ge O2. Men annaars sägs det att respirationscentrat har anpassat sig till en lägre saturation och får en chock när man skruvar upp för O2.
  • Pillis4
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:50:41 följande:
    för då blir dom lika puckade som ...?? =P
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 00:52:05 följande:
    Va duktig du är!
    Vi fick utbildning i höstas från IVA-ssk.
    Tack!
    Nu kommer jag aldrig behöva rengöra dem så google räcker för mig. =)
  • Silje02

Jag pratar fortfarande om CVK. Hur ofta spolar man? Ja jag vet varför inte KOL-patienter ska ha för mycket syrgas. Vet du?

• Silje02

Så sprita eller inte sprita vid kapillärprov?

Silje02 skrev 2011-03-10 00:54:19 följande:
    Jag pratar fortfarande om CVK. Hur ofta spolar man? Ja jag vet varför inte KOL-patienter ska ha för mycket syrgas. Vet du?
    Beror på hur ofta man använder dem såklart! Och om man har heparinlås eller inte, det senaste här är etanollås, för väldigt infektionskänsliga patienter.
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!