• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Silje02

Men Arixtra och klexane är inte ens samma....

• Silje02

Om jag har ett väldigt högt INR prov och samtidigt ett lågt PK, vad fasen ska jag göra då?

• Anonym (Mardrömsscenario)
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-10 01:09:52 följande:
    När ringer du in läkaren?
    Nu jobbar jag natt och då finns det bara en doktor på medicin. Om inget av ovanstående hjälper efter en stund så tillkallar jag såklart läkaren. Om patienten är sviktande ger jag furix om de fått det innan.
  • Silje02

Vad är klexan då? Kan jag ge innohep istället?

• Anonym (Nejnej...)

Jaja..

Hon kanske är en SSK - vad vet jag. Men okunnig i smittovägar är hon iallafall. Lite av en fara för sjukvården om hon inte ser den enda möjliga smittovägen för klamydia.

Godnatt mina små och du som lever i rosa bubbelgumsvärld! =)

Silje02 skrev 2011-03-10 01:13:20 följande:
    Varför ger du furix?
    Om patienten fått det innan och om hjärtsvikten är orsaken till andnöden ger jag furix för att förhindra ett lungödem kanske?
    Anonym (Nejnej...) skrev 2011-03-10 01:13:57 följande:
    Jaja..

Hon kanske är en SSK - vad vet jag. Men okunnig i smittovägar är hon iallafall. Lite av en fara för sjukvården om hon inte ser den enda möjliga smittovägen för klamydia.

Godnatt mina små och du som lever i rosa bubbelgumsvärld! =)
    Jag är sjuksköterska. Du är för tragisk.
  • Silje02

Vad gör furix? Vad ska jag göra åt mitt höga INR-prov och låga PK-prov? (På samma patient)

Silje02 skrev 2011-03-10 01:16:59 följande:
    Vad gör furix? Vad ska jag göra åt mitt höga INR-prov och låga PK-prov? (På samma patient)
    Ingen aning faktiskt, har aldrig varit med om det. Kan du berätta?
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!