• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Silje02

Vet du inte vad en nål är???? Och du är ssk?!?!?!

• Anonym (Nejnej...)
    Silje02 skrev 2011-03-10 01:04:31 följande:
    (Mardrömsscenario): du vet vad man menar när man pratar om nål, eller att sätta nål?
    Detta är en usk som säkerligen är jätteduktig och snappat upp en del av sina kollegor - men inte är hon en SSK inte. =)
  • Silje02

Knappast ssk. Allt jag har fårgat om kan man googla och är man en duktig usk så vet man. Men jag är nyfiken vad hon anser klexane vara för nåt och vad det används till...

• Anonym (Mardrömsscenario)
    Silje02 skrev 2011-03-10 00:59:32 följande:
    Min pat har andnöd, vad ska jag göra?
    Många frågor här, va roliga ni är. Höjer huvudändan på sängen, pratar lugnt till patienten, kontrollerar Sao2, om något lågt så sätter jag lite syrgas. Om inget av det hjälper ger jag inhalation t.ex combivent.
    Sen får man ju såklart kolla så patienten inte satt i halsen
  • Silje02

Du kom försent. Min pat är redan död. Allt kan man inte googla på sanbbt nog.

• Anonym (Nejnej...)
    Silje02 skrev 2011-03-10 01:07:25 följande:
    Knappast ssk. Allt jag har fårgat om kan man googla och är man en duktig usk så vet man. Men jag är nyfiken vad hon anser klexane vara för nåt och vad det används till...
    Tror att det är mirakelmedlet som inducerar bakterier till att mutera till klamydia!!
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 01:07:34 följande:
    Många frågor här, va roliga ni är. Höjer huvudändan på sängen, pratar lugnt till patienten, kontrollerar Sao2, om något lågt så sätter jag lite syrgas. Om inget av det hjälper ger jag inhalation t.ex combivent.
    Sen får man ju såklart kolla så patienten inte satt i halsen
    När ringer du in läkaren?
    Silje02 skrev 2011-03-10 01:07:25 följande:
    Klexane gav vi våra hjärtpatienter innan, numera Arixtra.  
  • Silje02

Min pat ska igenligen ha innohep men jag har bara klexan hemma, kan jag ge det istället?

Ursäkta, hjärtinfarktpatienter skulle det stå.

Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!