• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Joppelina

Ojs, trodde ni menade mej att jag blandat ihop PK och det andra *fniss*

Hamnade i skottgluggen där

• Anonym (Mardrömsscenario)

Vad handlar det här om egentligen? I grund och botten att jag har fått klamydia på något annat sätt än via sex och tydligen är jag så outbildad och dum i huvudet som tror på detta att jag omöjligt kan vara Sjuksköterska.
    Jag hoppas inte detta händer er någon gång i livet, även om det kanske hade varit bra för er.
    Om ni alla jobbar inom vården eller har någon slags kontakt där så borde det första ni fått lära er vara att lyssna på er patient.

Grätchen skrev 2011-03-10 01:52:15 följande:
    Du kan omöjligt veta huruvida det är din partner som har varit otrogen och smittat dig. Det är så enkelt.
    Det tar minst 1 minut att vara otrogen och minst 1 minut att ljuga om det.-)
    Är världen så sorglig nuförtiden att det inte finns förhållanden där man litar på varandra tror du?
    Ledsen, men det gör det och jag är ett levande exempel på detta.
    Grätchen skrev 2011-03-10 01:54:10 följande:
    Det jag är mest förvånad över är att sjukvården tror på er och gör en utredning.
    Du får gärna vara förvånad. Jag kommer mer än gärna tillbaka hit sen och talar om vad det visade. Förmodligen får vi aldrig svar och det gör ingenting heller. Vi litar på varandra och har det bättre än någonsin trots barnlöshet.
  • Silje02

Fakta och evidensbasserade studier är vad man lyssnar på inom vården och patienten. Men en pat som säger sig har fått klamydia poff bara sådär och det aldrig har hänt förr tror man inte på och man startar absolut inte någon utredning,

• Grätchen
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 01:56:34 följande:
    Vad handlar det här om egentligen? I grund och botten att jag har fått klamydia på något annat sätt än via sex och tydligen är jag så outbildad och dum i huvudet som tror på detta att jag omöjligt kan vara Sjuksköterska.
    Jag hoppas inte detta händer er någon gång i livet, även om det kanske hade varit bra för er.
    Om ni alla jobbar inom vården eller har någon slags kontakt där så borde det första ni fått lära er vara att lyssna på er patient.
    Jag jobbar inte inom vården, men jag ifrågesätter dig starkt.
    Det låter alldeles för otroligt. Ditt dilemma borde ju vara en världsnyhet by now
  • Silje02

Det är jättebra att ni litar på varandra men du kan aldrig säga att du är 100% säker på att din kille aldrig skulle kunna vara otrogen. Otrogen är någont som händer ofta ingen man planerar ska hända. Det sker av slumpen, och slumpen kan ingen styra över.

Silje02 skrev 2011-03-10 01:59:16 följande:
    Fakta och evidensbasserade studier är vad man lyssnar på inom vården och patienten. Men en pat som säger sig har fått klamydia poff bara sådär och det aldrig har hänt förr tror man inte på och man startar absolut inte någon utredning,
    Nehepp, då är de väl lite knasiga där jag bor då, men det går bra också!
    Silje02 skrev 2011-03-10 02:00:33 följande:
    Det är jättebra att ni litar på varandra men du kan aldrig säga att du är 100% säker på att din kille aldrig skulle kunna vara otrogen. Otrogen är någont som händer ofta ingen man planerar ska hända. Det sker av slumpen, och slumpen kan ingen styra över.
    Jag kan vara mer än säker på att han aldrig varit det, däremot vet jag inte vad som händer senare i livet och vilka situationer vi ställs inför, därför kan jag inte vara säker på att han inte kommer att vara det. Inte heller att jag inte kommer vara det.  
  • Joppelina

Men snälla, Du är inte unik på något vis. Detta är sveriges vanligaste könssjukdom och den som ökar mest just nu. Sitter själv och väntar på svar på Ca prov i livmodern obs ej livmodertappen, som är det dom tar regelbundet. Så chilla lite va. Mardrömsscenario jojo minsann.

Vården har jag jobbat i i 25 år så har absolut inga problem att ta människor som är sjuka och utsatta. Men det är ju en helt annan sak än detta.

Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!