Klamydia? Omöjligt!
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?
Klamydia kan som sagt ovan ligga latent i flera år. Sluta med diverse historier för att skrämma TS. ingen av dem behöver ha varit otrogen, det räcker med en tidigare sexuell förbindelse.
Lycka till TS.
Ibland kan sanningen svida ts....
Ts man och Mardrömscenarios man har varit otrogna alternativt haft sex med andra innan ni träffades och då blivit smittade och ni har sedan fått klamydia av era "oskulder" till män. Något annat sätt finns inte. Det är bara att beklaga att de inte kan erkänna att de haft andra innan er eller vara ärliga och säga att de varit otrogna.
En fråga: varför har inte era män testat sig? om de har klamydia, så voila! de är inte så oskuldsfulla, och om de inte har, ja då får ni förklara för era män om eran otrohet då.
Detta är något av det absolut värsta jag läst!
Alltså, detta är vuxna människor i tråden, alla har väl fått sexualkunskap på ett eller annat vis?
Att TRO att klamydia bara flyger på en sådär är ju absurt. Jag litar på min man till 100% och han litar på mig, men skulle någon av oss få klamydia ja..... det är fakta liksom. Det är lite som min kollega, 36 år gammal, vi "bråkade" lte om herpes, tydligen tror verkligen folk (hon) att man inte kan smitta mun-kön och tvärtom, för det är olika sorters herpes!
Alltså om "jag" suger av någon kan jag inte smitta med min munherpes till könet. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
När jag hörde henne säga detta så förstod man verkligen vilken okunskap det finns ute, inte bara bland ungdomar, snarare tvärtom, de har stenkoll, men vuxna medelålders har noll koll!
Klamydia i halsen är jag osäker på, men är det inte så att det smittar exakt som med köns klamydia? om jag har oralsex med någon smittad så kan jag få det i halsen, inte genom att någon hostar på mig?
Men klamydia kan hoppa över partnern, jag var smittad när jag träffade en kille för massa år sedan, vi testade oss tidigt i förhållandet, jag hade men inte han. Och han var liksom inte den som skyddade sig, eller låg på latsidan när det gäller tjejer.