• Anonym

Klamydia? Omöjligt!

Min läkare ringde nyss. Testen hade kommit tillbaka positiva! Jag har inte varit med nån annan än min man och han har bara varit med mig. Kan man begära att få göra om testerna?

• Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!
  • Anonym (Nejnej...)
    Anonym (Mardrömsscenario) skrev 2011-03-10 08:08:20 följande:

Kramar till er alla som någon gång haft en partner som varit otrogen, kan bara tänka mig hur hemskt det måste vara!
    Kramar till dig... För din man har - om inte du själv - tagit hem smittan från någonstans..

Hoppas verkligen int edu uttalar dig till några patienter om detta. Det är att sprida falsk information och tycker att socialstyrelsen borde dra in ditt legg.
  • Anonym

Vad är det.för.fantasivärld ni lever i om ni tror att man bara kan få klamydia helt plötsligt

• Anonym (Vi med.)

3Jag o mitt ex fick klamydia efter ha bara varit med varandra.
    Men de berätta att man kunde bolla de mellan varandra och det är inte alla som får symtom. vi har tex inga symtom.

• bouncer
    xylifon skrev 2011-03-10 08:23:39 följande:
    det fins en klamydia som smittar som förkylning, den får du dock bara i halsen och har inget med tråden att göra.
    Det heter Chlamydia pneumonie och betyder alltså klamydia i lungorna. Det har inget med könssjukdomen att göra utan anledningen till namnet är att det kommer från samma stam (tror jag det hette). Du behandlas med samma medicin som mot vanlig klamydia. Har för mig att det var denna sjukdom som man brukar kalla Twar (orienteringssjukan).
    Sen till TS, vad härligt att höra att du litar på din sambo till 100%, men när du får klart besked på att han tyvärr varit otrogen varför väljer du att leva vidare i en lögn då? Jag förstår att sanningen gör förbannat ont, men det är ju bättre att ni talar ut om det så att du får veta om det var ett tillfälligt snedsprång eller nåt han håller på med titt som tätt. Det är väl ändå bättre att leva i ett förhållande där man har respekt för varandra? Jag är övertygad om att din sambo får mer respekt för dig om han tvingas berätta sanningen, och be dig om ursäkt. Sanningen gör ont, men lögnen dödar...
  • Anonym (ojojoj!)

Jag tycker synd om TS som verkligen kommer känna sig utomordentligt blåögd och rent ut sagt dum när hon inser vad som egentligen skett och hur hon tänkt och vägrat se sanningen!.. Tycker ärligt talat synd om henne! Hon kommer att tappa tilliten till sig själv totalt efter detta och ha väldigt svårt att kunna lita på någon igen!

• Anonym (Fd klamydia)
    Anonym (Vi med.) skrev 2011-03-10 09:57:27 följande:
    3Jag o mitt ex fick klamydia efter ha bara varit med varandra.
    Men de berätta att man kunde bolla de mellan varandra och det är inte alla som får symtom. vi har tex inga symtom.
    Ja men då måste ni ha varit med någon innan ni träffade varandra. Alltså om ett par träffas och båda är oskulder, och sen dyker smittan upp hos någon..... då har någon trampat lite fel.
  • Anonym (läkare)

eller så ringer man till Venhälsan och ber nån berätta att klamydia verkligen bara smittar på ett enda sätt.

Herpesvirus å andra sidan (är en form av förkylningsvirus) kan ligga latent i kroppen hela livet och aldrig blomma upp, ALLA munsår som inte orsakats av någon fysisk skada ÄR herpes virus. mellan 30-50% av alla människor bär på herpesvirus, herpes smittar bara när det "blommar" möjligtvis via blod också.

• Anonym (Vi med.)
    Anonym (Fd klamydia) skrev 2011-03-10 10:01:40 följande:
    Ja men då måste ni ha varit med någon innan ni träffade varandra. Alltså om ett par träffas och båda är oskulder, och sen dyker smittan upp hos någon..... då har någon trampat lite fel.
    Vi har varit tillsammans med en annan man.
  • varfördåför
    bouncer skrev 2011-03-10 10:00:04 följande:
    Det heter Chlamydia pneumonie och betyder alltså klamydia i lungorna. Det har inget med könssjukdomen att göra utan anledningen till namnet är att det kommer från samma stam (tror jag det hette). Du behandlas med samma medicin som mot vanlig klamydia. Har för mig att det var denna sjukdom som man brukar kalla Twar (orienteringssjukan).
    Sen till TS, vad härligt att höra att du litar på din sambo till 100%, men när du får klart besked på att han tyvärr varit otrogen varför väljer du att leva vidare i en lögn då? Jag förstår att sanningen gör förbannat ont, men det är ju bättre att ni talar ut om det så att du får veta om det var ett tillfälligt snedsprång eller nåt han håller på med titt som tätt. Det är väl ändå bättre att leva i ett förhållande där man har respekt för varandra? Jag är övertygad om att din sambo får mer respekt för dig om han tvingas berätta sanningen, och be dig om ursäkt. Sanningen gör ont, men lögnen dödar...
    jo jag vet, det var ju det jag menade. det finns en typ som smittar som förkylning så det avr det den där tjejens mamm ahade haft förmodligen så det måste inte betyda att hennes mamma haft oralsex, MEN det har inget med tråden att göra eftersom detta rörde sig om könssjukdomen klamydia och inte i halsen/lungorna
    Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Lady Gaga

Gud vad blåögd man kan vara. Nån har varit otrogen här. Drömmer

Silence! I KEEL you!
Svar på tråden Klamydia? Omöjligt!