MadeleineK1501 skrev 2011-06-15 16:22:06 följande:
khjärtaj: okej! hoppas vi lyckas snart. hur länge har ni försökt?! när ska din kille bli undersökt?! hur många kurer pergotime har du ätit. detta blir min 3dje kur!
Vi bara försökt sedan i februari så det är ju inte länge alls men min gynekolog tyckte att jag skulle testa pergo för att få min ägglossning att komma mer normalt kring dag 14 (istället för dag 23, 27, 30, 36 som tidigare cykler). Allt verkar i övrigt normalt, såsom hormonhalter och VUL tydde inte heller på PCO men man behöver ju inte ha PCO för att ÄL skall krångla.
Min kille skall gå på "drop-in" mottagning på Karolinska i Stockholm om några veckor, de har tydligen öppet för sådant varje morgon från halv nio tror jag.
Detta är min första kur och jag tog sista tabletten idag så på lördag tänkte jag börja testa med ÄL-stickor och förhoppningsvis ger de utslag rätt så snabbt *håller tummarna*.
Hur har de tidigare två kurerna "gått" (dvs, när har ÄL kommit, om den kommit alls? Har du tidigare haft ÄL stegring om du testat?). Hur länge har ni försökt?
Hoppas att den tredje kuren blir "lucky number three".