• Anonym (Mamma)

Rödhåriga barn?!

Hej!

Jag är mamma till en underbar liten kille med rött hår. Har sedan han föddes otaliga gånger fått höra saker som: "Han kommer SÄKERT att bli blond snart..." , "Oj, stackarn kommer bli retad!" och "Hur kommer det sig att han blev rödhårig- när ni inte är det?!" 
    Det verkar som folk mer eller mindre ser det som ett handikap och tycker synd om oss och honom.

Hur ser ni på det? Är det något fel på att vara rödhårig och får man det per automatik tufft på grund av detta?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Rödhåriga barn?!
  • R3becca
    Anonym skrev 2011-03-31 09:10:36 följande:
    ..han är ett av dem fulaste barnen jag sett.. 
    En så otroligt elak människa du är. Säger du det åt honom också?
    Säger du det åt hans familj också? Kanske ojar du dig över hans fulhet när du sitter och "snackar skit" med dina vänner (om du alls har några!)?

Det är människor som du som representerar allt det fula i dagens samhälle.
  • Bellans mamma
    Jag tycker det är skitfult med rödhåriga barn. Har en bonusson med rött hår, och han är ett av dem fulaste barnen jag sett.. Han ser ut som Birk i Ronja Rövardotter

Sen när jag ser rött hår tänker jag alltid på Pippi Långstrump.. Nej, tack gode gud för mitt blonda barn. 
    Ja verkligen stackars ditt barn om det hade varit rödhårigt jobbigt att växa upp med en mamma som tycker man är skitful..och jag lider med din bonusson hoppas verklien att du inte visar vad du tycker om honom..
  • Anonym
    Jag tycker det är skitfult med rödhåriga barn. Har en bonusson med rött hår, och han är ett av dem fulaste barnen jag sett.. Han ser ut som Birk i Ronja Rövardotter

Sen när jag ser rött hår tänker jag alltid på Pippi Långstrump.. Nej, tack gode gud för mitt blonda barn. 

hur kan du ens säga så om ett barn, spelar väl ingen roll vilken hårfärg sitt barn får, man tycker ju fortfarande att sitt barn är det finaste som finns oavsett hårfärg. Nu är det ju inte "ditt" barn utan ett bonusbarn, men blir helt upprörd över hur du skriver, kan väl inte han rå för och du ska vara vuxen!

Herregud vilket problem en del har, vi alla ser olika ut!

• Bellans mamma
    R3becca skrev 2011-03-31 09:16:34 följande:
    En så otroligt elak människa du är. Säger du det åt honom också?
    Säger du det åt hans familj också? Kanske ojar du dig över hans fulhet när du sitter och "snackar skit" med dina vänner (om du alls har några!)?

Det är människor som du som representerar allt det fula i dagens samhälle.
  • Familjen L

Jag är själv rödhårig, vilket jag tycker väldigt mycket om. Jag älskar min unika hårfärg. Då vi rödhåriga är ett utdöende släkte, blev jag mäkta glad då min dotter fick rödlätt hår och likaså min son. Mina barn har fått något från mig, jag är glad

Rött hår på barn, likaså vuxna är riktigt fint.

Jag är bara glad att min son, som till och med har fått namnet Birk har rödlätt hår. Jag älskar den fina färgen.
  • Mamma och Mor

Jag tycker det är fint med rött hår :)
    Har själv varit rödhårig, riktigt rödhårig, som litet barn men blev mörkare med åren. Yngsta barnet verkar ha lite rödlätt hår och jag har inga problem med det.

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-31 09:19:29 följande:

hur kan du ens säga så om ett barn, spelar väl ingen roll vilken hårfärg sitt barn får, man tycker ju fortfarande att sitt barn är det finaste som finns oavsett hårfärg. Nu är det ju inte "ditt" barn utan ett bonusbarn, men blir helt upprörd över hur du skriver, kan väl inte han rå för och du ska vara vuxen!

Herregud vilket problem en del har, vi alla ser olika ut!

Jag tycker också att rött hår är bland det fulaste som finns men bara för man tycker det så säger man det inte till alla rödhåriga hur man tycker och känner. Tycker att det är osmakligt med mycket övervikt också. Inte går jag och kallar folk för tjockisar för det. Tycker att det är äckligt med tjockt och långt skägg men jag trycker inte upp mina känslor i ansiktet på alla som trivs med sitt stora och yviga skägg. 
  • Anonym
    Familjen L skrev 2011-03-31 09:27:07 följande:
    Hahahaha, varför i hela friden är det synd om min son?!?
    Det är snarare synd om dig, som har en sådan j*vla snedriven syn på människor som har rött hår. Det är sådana som du som gör att rödhåriga känner sig mobbade.
    Det är inte snyggt med rött hår. Han kommer vilja färga det när han blir stor. Tro mig.
  • Anonym

Jag drömmer om att ett av mina barn ska få rött hår, det är så himla himla fint! Eftersom det finns i släkten så finns en liten chans och  nu när jag är gravid för andra gången så är det en av mina hemliga önskningar. Lyckliga du och ditt barn!

• Familjen L
    Anonym skrev 2011-03-31 09:29:40 följande:
    Det är inte snyggt med rött hår. Han kommer vilja färga det när han blir stor. Tro mig.
    Men snälla rara ANONYMA, bara för att DU har en snedriven syn på rödhåriga och tycker att det är fult med rött hår, så betyder det inte att min son kommer tycka det. Hur i hela friden vet du vad min son, som nu är 5½ vecka kommer tycka och tänka då han är äldre?

Du verkar då inte ha en bra människosyn. Du försöker verkligen trycka ner människor, men mig och mina rödlätta barn kommer du då aldrig någonsin kunna trycka ner.
Svar på tråden Rödhåriga barn?!