Anonym (hejarött) skrev 2011-03-31 09:45:43 följande:
Nä FY SJUTTON säger jag år folk som tycker o tänker negativt högt om andras utseenden!!! Jag personligen är brunett och min man svarthårig. Jag tycker att män med fräknar och rött hår är fina och har nåt speciellt.
Jag har en släkting på min sida som fick en rödhårig dotter (sååå sööööt) och då säger min mans syster: "Fy så fult med rött hår". Jag kan för allt i världen inte förstå VARFÖR det skulle vara FULT? Och jag kan inte förstå hur man kan uttala sig negativt om andras utseenden? Gillar man inte - håll käften! Eller är man själv så snygg att man har råd att uttala sig? Min man t.ex. tar för givet att jag aldrig skulle gilla en rödhårig med fräknar, tänk så fel han har.
Sen blir jag rasande på vuxna (dessa måste vara ointelligenta) som tycker att barn är fula. Till er: Håll käften!
Smaken är som baken! Jag tycker att fina människor är fina oavsett färg. Sen finns det alltid folk som ser bättre ut än andra men jag tycker inte att färgen avgör.
Nä du TS! TVIVLA ALDRIG MER på din sons utseende! Han är fin som han är, just för att han har rött hår! (Han blir säkert intelligent, för det har rödhåriga en tendens till enligt statistik) Om någon uttalar sig igen om att "han blir säkert blond" så säg: "näej det hoppas jag inte eftersom det är så fint med rött hår"! Stå upp för din son!
Det är idioter och efterblivna som uttalat sig negativt om ditt barn. Jag hade blivit skitarg!
Glöm bort alla dumma kommentarer och se så fin din pojke är!
Håller helt med i sakfrågan. Alla är och tycker olika . Själv älskar jag rött hår.
Häpnar däremot över att du skriver " Det är idioter och efterblivna som uttalat sig negativt om ditt barn" Jag har ett barn med utvecklingsstörning, alltså mitt barn hade förr kallats efterblivet och idiot. Blir väldigt ledsen av det du skriver eftersom jag varken av mitt barn eller i klassen på särskolan fått höra några så nedvärderande ord om någons utseende. Där möts man av värme och välkomnas. Koppla inte automatiskt ihop efterblivenhet med okänslighet och dåligt omdöme.