• Anonym (Mamma)

Rödhåriga barn?!

Hej!

Jag är mamma till en underbar liten kille med rött hår. Har sedan han föddes otaliga gånger fått höra saker som: "Han kommer SÄKERT att bli blond snart..." , "Oj, stackarn kommer bli retad!" och "Hur kommer det sig att han blev rödhårig- när ni inte är det?!" 
    Det verkar som folk mer eller mindre ser det som ett handikap och tycker synd om oss och honom.

Hur ser ni på det? Är det något fel på att vara rödhårig och får man det per automatik tufft på grund av detta?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Rödhåriga barn?!
  • anna01

Min son är också rödhårig och jätte lockig. Han har väl inte alltid tyckt de varit så kul men så en dag på radion pratade de om att de är unikt att vara äkta rödhårig idag, att de försvinner mer och mer. Sen dess är han stolt å tycker de är ganske häftigt, hur ofta får man höra på radio att man är unik Solig 
    Sen är de för mig chockande att folk har kläckt elaka komentarer till dig Förvånad  De kan väl behålla sina åsikter för sig själva.
    Reseptionisten på tandläkaren här skiner som en sol varenda gång hon ser min son, jag ÄLSKAR dina fräknar och ditt hår säger hon varje gång, jag blir så glad när jag ser dig. Såna komentarer är de väl barn vill höra  Skrattande

Mio 000220 Max 051121 Elliot på väg :)
  • 3 barns mamma84
    010306 skrev 2011-03-31 10:30:18 följande:
    2 barnsmamman84 : söt pojke :) påminner om mitt hår som baby :)
    Tack
    Var du oxå så när du föddes ?
    Jag kan inte förstå vart det kommer ifrån faktist jag är själv blond och barnen och mannen och mina färdrar var brunhåriga.
    Min bror var jätte blond precis som jag (vit hårig som ängla hår) men han hmm haha näh jag har inte varit med någon annan inte hällser postgubben
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Kockoskorven

Det är så vackert med rött hår, folk har konstiga åsikter om ALLT, låt det bara rinna av!

Den ledande kraften är KÄRLEK som i sin enkelhet är så svår att förstå.
  • Thalis
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 10:44:39 följande:
    Hihi vilken gullunge !!
    Jag vill oxå ha lockarna gud så söt pojk
    Tack detsamma
    Det enda min äldsta son ärvt från mig är lockarna och ögonfransarna fast hans är nog längre är mina.
    Och det latinamerikanska humöret  hahahaha
    Mamma till A, A, A och V.
  • 3 barns mamma84
    Thalis skrev 2011-03-31 10:49:04 följande:
    Tack detsamma
    Det enda min äldsta son ärvt från mig är lockarna och ögonfransarna fast hans är nog längre är mina.
    Och det latinamerikanska humöret  hahahaha
    Åh mitt hjärta smälterHjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • ModestyB

Rödhårigt är grymt! Jag önskar mig också rödhåriga barn. Ovanligt-och ovanligt snyggt.

Min dotter  var rödhårig som riktigt liten o rackarns va fint det var. Hon är fortfarande finast i världen, men i mina ögon har rödhåriga något som inte alla andra har, nämligen lite färg =) Hälsn. från en råttfärgad.

• Anonym

Rödhåriga blev retade när jag var liten, kanske för att det är annorlunda.
    Det anses även värre på killar.
    Rödhåriga har ofta blonda ögonbryn och ögonfransar som inte syns. Det kan tjejer sminka över men värre för killar. En del rödhåriga killar färgade sig svarthåriga i tonåren med blonda ögonbryn o ögonfransar. Vi brukade skämta om det. Man såg direkt att det var en ex rödhårig pga ögonbrynen.

Jag skulle själv aldrig vilja ha en rödhårig son av den anledningen. 

• Anonym (Redhead)

Jag är rödhårig och har aldrig blivit mobbad för det - Vem vågar mobba en rödtopp med det temperamentet liksom .

Min son är bara fem månader men det ser ut som han blir "råttblond". Trist på ett sätt, men skönt att han slapp den ljusa, känsliga hyn som kommer med den röda hårfärgen kan jag känna också. Optimalt är om han blir rödhårig med brunt pigment och bruna eller gröna ögon, då blir det en riktig snygging! :)

• Anonym (helt apropå)

Mobbad blir man inte för att man är rödhårig utan för att man träffat på fel folk. Cool

• Isa83

Jag är rödhårig och trivs inte alls i min hårfärg, har aldrig gjort heller. MEN jag har aldrig blivit retad utan snarare att människor är avis på mig. De flesta tycker det är så vackert och vill ha den färgen

Eftersom jag själv inte trivs i det så var jag rädd för att mitt barn skulle få samma färg o JA det fick han, min son blev rödhårig och så fick han pappans stora mörkbruna ögon o det bruna hudpigmentet. Han är väldens sötaste såklart

Han går på dagis (är 3år), o blir inte retad! Jag tror inte du behöver va orolig alls.
    Liams Dagiskompisar klappar ofta han på huvet o säger åhh vad fint o lent hår du har. Jag vill oxå ha Guldhår
    Han säger ofta de när han kommer hem från dagis att flera vill känna på hans guldhår!

Svar på tråden Rödhåriga barn?!