• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Busungarnas mamma

Ul i vecka 14. Det ser nästan ut som om de har direktkontakt, men det har de ju inte. skiljeväggen däremot är supertunn.  Här skiljer det nästan inget i storlek på dem.

Detta är ul gjort i vecka 11. Nu skiljer det ca 4 dagar i storlek på dem och nu ligger de mycket närmre varandra.

Såhär såg det ut då vi gjorde vul och fick reda på att vi väntar tvillingar. Var då i vecka 9.
    Det första man tänker på är storleksskillnaden, då skiljde det 6 dagar i storlek på dem.
    Dessutom ligger de väl ganska långt ifrån varandra?
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingar 11 oktober
  • mumama
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-03 09:03:53 följande:
    Ul i vecka 14. Det ser nästan ut som om de har direktkontakt, men det har de ju inte. skiljeväggen däremot är supertunn.  Här skiljer det nästan inget i storlek på dem.

Detta är ul gjort i vecka 11. Nu skiljer det ca 4 dagar i storlek på dem och nu ligger de mycket närmre varandra.

Såhär såg det ut då vi gjorde vul och fick reda på att vi väntar tvillingar. Var då i vecka 9.
    Det första man tänker på är storleksskillnaden, då skiljde det 6 dagar i storlek på dem.
    Dessutom ligger de väl ganska långt ifrån varandra?
    stooor skillnad på min skiljevägg och din kan jag säga:D min var ca 8 mm och den SYNTES! fina bebisar!
  • Busungarnas mamma
    mumama skrev 2011-05-03 09:14:15 följande:
    stooor skillnad på min skiljevägg och din kan jag säga:D min var ca 8 mm och den SYNTES! fina bebisar!
    Ja, de sa inte hur tjock min skiljevägg är.
    Det gick att se den på ul, men det var precis.
    Bebisarna ser så små ut bara, men det är för att korten är tagna på båda två och i lite konstiga vinklar.
    Dessutom så ändrar de storleken för att allt ska komma med.
  • Sjejn

För mig var det först på KUBulet i fredags som jag överhuvudtaget kunde se skiljeväggen och då zoomade hon in ordentligt. Det var som en böljande spindeltråd.

• sofflan82

Mina i v. 9

Var en ganska gammal ul apparat och jag hade bara mobilkamera. Mina har ju tjock skiljevägg. När vi var på ul i v.14 var jag så nervaös innan så jag glömde ta fram mobilen innan för att fota och efteråt var jag så lättad att jag glömde fråga efter bilder... Men nu är det bara 10 dagar kvar till rul!
    ¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 16/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • mumama
    sofflan82 skrev 2011-05-03 09:22:22 följande:
    Mina i v. 9

Var en ganska gammal ul apparat och jag hade bara mobilkamera. Mina har ju tjock skiljevägg. När vi var på ul i v.14 var jag så nervaös innan så jag glömde ta fram mobilen innan för att fota och efteråt var jag så lättad att jag glömde fråga efter bilder... Men nu är det bara 10 dagar kvar till rul!

så ser min skiljevägg ut med!

Här funderar jag lite på hur jag ska klä mig.. mina byxor klämmer åt bra i midjan nu... och mammabyxorna är än så länge för stora, eller iaf stora. Så då återstår mjukisbrallor.... hurra,,,,

• sofflan82

På vårt ul i v.14 såg man skiljeväggen, men den var ju väldigt tunn nu. Men fortfarande så tjock att den var tydlig att se. Våra låg ganska långt ifrån varandra, det var ju inga problem att undersöka den ene utan att den andra syntes, men det var heller inga problem att få in båda på samma bild.

• Busungarnas mamma

Vad tror ni om mina tvillingar då? Är de enäggs eller tvåäggs?

• mumama
    sofflan82 skrev 2011-05-03 09:24:57 följande:
    På vårt ul i v.14 såg man skiljeväggen, men den var ju väldigt tunn nu. Men fortfarande så tjock att den var tydlig att se. Våra låg ganska långt ifrån varandra, det var ju inga problem att undersöka den ene utan att den andra syntes, men det var heller inga problem att få in båda på samma bild.

det är därför de vill kika så fort som möjligt på skiljeväggen, den ska uppenbarligen tunnas ut allt eftersom och då är det svårare att se.

• sofflan82

Jag hade ett par leggings länge som användes mer eller mindre dagligen innan jag köpte mina mammajeans. Nu är det leggings (de är stora i midjan, inköpta på indiska..), mammajeans eller hellång klänning som gäller på jobbet. Hemma blir det lite allt möjligt eftersom att jag inte behöver knäppa byxor och shorts när jag är hemma. Men mina favoritmjukisar trycker obehagligt över magen just nu tyvärr, trots att de är låga..

Svar på tråden tvillingar i höst?