Frila2 skrev 2011-09-16 07:34:07 följande:
Härligt att allt går så bra och att ni gillar hemsjukvården. De är verkligen fantastiska!
Det kan nog mycket väl bli så att de inte sätter en ny sond utan att de vill avvakta och se hur mycket Alice får i sig utan sondens hjälp. För Siri var det så att när hon började äta och kunde äta ungefär halva mål så ryckte hon ut sonden och plötsligt åt hon bättre från flaskan. Hon hade varit irriterad av sonden.
Angående pumpning så har du fått grymma råd från både Sjejn och Ladycocos och jag önskar så intensivt att jag fick så bra råd när jag var i din sits. Ju mer de kan amma/snutta desto bättre. När jag pumpade var Siri så lite att hon ännu inte fick lov att snutta ens och stressen på sjukhuset gjorde sitt till.
Pumpa så länge som du orkar, amma så mycket som du fixar och som tjejerna fixar. Funkar det inte är det inte katastrof. Ersättningen idag är inte dålig på något sätt och den nya Pre NAN kunde man inte få tag i hemma tidigare men den är mildare för magen. Ha lite koll på magen på dem bara för ersättning gör att barn blir förstoppade. När de helammar är det ok att de bajsar hur ofta eller hur sällan som helst, får de endast ersättning så bör de bajsa varje dag för avföringen blir hårdare och de riskerar förstoppning mycket snabbare.
Nu är både Alice och Iris av med sina sonder
När vi bodde på NEO ryckte båda ur dem, och i måndags gjorde Iris det igen (då satte de tillbaka den på henne) och igår Alice det.
De har varit väldigt irriterade på/av sina sonder, vilket också har gjort att de varit/är lite snoriga, nyser och hostar.
De senaste dagarna har vi kanske behövt sonda lite 2 mål per dag.
Idag togs i alla fall beslutet att båda får klara sig utan sond
Det går än så länge jättebra, och det tror jag det kommer fortsätta göra, de verkar vara mer nöjda nu när sonderna är borta, och helt plötsligt ser de ut som "vanliga" bebisar.
När burken med PreNAN är slut som vi har hemma ska vi gå över på Babysemp 1.
De varnade lite för magen, men sa att lite rapsolja i ersättningen gör susen.
Dessutom blandas den ju med min bröstmjölk. Jag hoppas de ska klara sig från magont.