• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Lady Grace
    spattanjansson skrev 2011-09-16 20:53:31 följande:
    Lady grace: vilka stora bebisar du har :) mina låg strax under 1900 i v 32 Härligt med bra ul :)
    Är du i vecka 32 nu?

Dom säger det, mitt första barn var också stor vägde 4080 i vecka 37+2, kanske ligger i generna om man får stora eller små barn?
  • spattanjansson

Lady grace: jag går ini vecka 34 imorrn enligt FL (enligt läkarna idag). Det ligger säker i generna...det tror jag :) båda dina måste ha legat över kurvan? Mina låg några procent under ( 2 resp 5).

• Lady Grace
    spattanjansson skrev 2011-09-16 21:19:11 följande:
    Lady grace: jag går ini vecka 34 imorrn enligt FL (enligt läkarna idag). Det ligger säker i generna...det tror jag :) båda dina måste ha legat över kurvan? Mina låg några procent under ( 2 resp 5).
    hon sa att dom välväxta så dom ligger nog lite över kurvan
    hon sa även att bebisarna växer i snitt 200 gr per vecka,
    men att det var olika och att dom i bland kan ta en "vilo period"

härligt att gå in i vecka 34
    mitt "mål" nu är att få gå september ut i alla fall,
    man vill ju att dom ska stanna i magen om dom mår bra där,
    så dom är starka och kan klara sig "själva" när dom kommer ut
  • JohannaOMikael

Ush kan inte förklara hur det känns riktigt. Men det känns som att kroppen håller på med nått mysko idag :/ precis som det kändes innan allt satte igång med min dotter. Kan ju hoppas att jag känner fel, för min man tog bilen för att jobba 24h/pass och jobbar en timme bort.

• Lady Grace
    Lyckan12 skrev 2011-09-17 09:13:38 följande:
    Lady grace: mina vägde1999 och 1822 g i v31+6 är du 32 fulla eller31+?
    32 fulla veckor och 1 dag.
  • Frila2
    JohannaOMikael skrev 2011-09-17 07:18:48 följande:
    Ush kan inte förklara hur det känns riktigt. Men det känns som att kroppen håller på med nått mysko idag :/ precis som det kändes innan allt satte igång med min dotter. Kan ju hoppas att jag känner fel, för min man tog bilen för att jobba 24h/pass och jobbar en timme bort.
    På vilket sätt känns det konstigt? Läskigt när du kan härleda det till något du känt tidigare och att det var innan dottern kom. Hoppas du har fel nu när du är själv med tjejen och mannen jobbar.
  • Mem3
    JohannaOMikael skrev 2011-09-17 07:18:48 följande:
    Vi får hoppas på att det bara en en konstig känsla...

Jag har haft lite ont till och från men inget som stör direkt och jag har ingen hård mage heller....mina ligger ju på tvären så det blir ju lite jobbigt att krysta ut dem om det nu skulle bli så..
  • Mem3

jag ska på tul igen på onsdag är då i v.33+5 vad har era andra vägd vid den tiden jag har ju en tvilling som vägde nästan precis vad en bebis skulle väga (1759g) om det bara hade varit en i magen och den andra låg förra gången på 2100g.. hur mycket går det upp på 2,5 veckor?

Svar på tråden tvillingar i höst?